(Zelf)-evaluatie, en dan? Workshop NIV, 13 dec 2012

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
AIOS en Maatschappij, een lastige competentie?
Advertisements

Verbeteren van de Kwaliteit van reflectie van studenten
Samen naar een individueel opleidingsplan (IOP)
Beter naar 2013 Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde
Wie is zij-instromer? Medisch specialist met huidige BIG-registratie als medisch specialist 1 jaar werkzaam in het werkveld M&G Wil overstappen naar een.
APC curriculum 2012 Integratie van medische inhoud en
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Evaluatie van de decretale graden
Hogescholen in Dialoog
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Competentiegericht opleiden
Forum Visitatorum ser peters
Maken van een stagebeschrijving
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
SETQ Systematic Evaluation Teaching Qualities
Professionele ontwikkeling
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Kennis-maken door self-study onderzoek
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Screening in de thuissituatie: evaluatie gebruik ACAS
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Voortgangsgesprek fase 1
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Centrale facilitering van personeelsprocessen
op volle kracht van start
Zelfevaluatie en collegiale visitatie Arie Olthof Symposium Kwaliteit in Beeld 24 september 2007.
Naam workshopbegeleider
Kwaliteitsinstrumenten
Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011.
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Workshop basis modern opleiden
Deel 2 (individueel) personalizen van de objecten 30 minuten.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Bekwaam & Competent Hoe bewaak je dit?
Medische Vervolgopleidingen UMCG
Startcollege B2 Psychologie
Bias in onderwijsevaluaties: Hoe gaan we er mee om? Dr. Benjamin Boerebach Strategie & Informatie, Bestuursstaf,
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Welkom! Projectleiders en onderzoekers bij de ontwerpbijeenkomst van de pilot Protocol Afstuderen Domstad Utrecht, 23 juni 2015.
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
De ontwikkeling van de D-RECT Opleidingsklimaten meetbaar maken Klarke Boor.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Bram Jacobs vicevoorzitter LVAG, aios Neurologie.
Wat wordt er van de Aios verwacht AIOS-dag 17 september 2008 Vivienne Schelfhout-van Deventer, John Roord, Robert-Jan Stolker.
Het opleidingsgesprek
Drs. Ronald Duzijn, directeur KAMG Evaluatie instroom opleidingsplaatsten M&G 27 november 2014.
De maatschappelijke legitimatie van visitatie Prof mr Johan Legemaate, AMC/UvA 29 januari 2015.
De praktijk van het bekwaamverklaren
Procesverbetering in de Zorg
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Workshop ‘Opleidingsplan: van papier naar praktijk’
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Erkenning en toezicht nieuwe stijl
Systematic Review Flitstraining: Patient Perception Program MMV Congres “Voortdurend Bewegen” Prof. Dr. Kiki Lombarts & MSc. Renée Scheepers Onderzoeksgroep.
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
Workshop Activeer uw aios! Empowerment als strategie Beatrijs de Leede
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Werksessie minoren pedagogiek VU
Kwaliteitscyclus: de sleutel tot verbetering
Opleiden voor de toekomst
Workshop ‘Structuur en Logistiek in opleiden’
Regelgeving.
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Monitoren Kwaliteit van opleiden
Transcript van de presentatie:

(Zelf)-evaluatie, en dan? Workshop NIV, 13 dec 2012 Dr Kiki Lombarts, onderzoeker AMC Dr Paetrick Netten, opleider JBZ Dr Karin Veerman, aios interne St Radboud

Feedback aan Medisch Specialisten Goed zorgverlenerschap IFMS / INCEPT (individueel functioneren medisch specialist) MSF (360 gr feedback) Appraisal & Assessment Quick Scan maatschapsfunctioneren (samenwerking binnen vakgroep/maatschap) KISZ-lijst (management zorgprocessen) Kwaliteitsvisitatie Goed opleiderschap SETQ / EFFEKT (individuele opleiderskwaliteiten) DRECT (opleidingsklimaat) TeamQ (samenwerking binnen de opleidersgroep) Zelf-evaluatie Scherpbier (kwaliteitsnormen vervolgopleidingen) Opleidingsvisitatie

Wilt u nu svp de korte vragenlijst invullen?

Feedback genererende systemen Zelf-evaluatie Gestructureerde FB ‘op maat’ Follow-up Verbetering Evaluatie van functioneren door ‘extern’ + Zelf-evaluatie Gestructureerde FB ‘op maat’ Follow-up: (Gestructureerde) reflectie Verbetering Evaluate van functioneren door ‘extern’ Resultaten/Rapportage ‘op maat’ Follow-up: (Gestructureerde) reflectie Verbetering

Doelen van deze workshop Uitwisseling van ervaringen en ideeën Benoemen van vrees, vragen en frustraties Inspireren tot (nieuwe) ideeën van omgang met feedback ‘In beweging komen’

Een opleider die goed wil blijven of worden moet feedback vragen van de aios

Een opleider die goed wil blijven of worden moet feedback vragen van de aios

Transparantie (van feedback-/evaluatieresultaten) is het begin van het einde en leidt alleen tot nog meer bureaucratie

De opleider moet goed scoren bij de evaluatie door de aios

Ter verbetering van de opleiding is beoordeling van alleen de individuele opleidingskwaliteiten, en het onderling bespreken van de resultaten in het opleidingsteam, voldoende voor het borgen van de kwaliteit