(Zelf)-evaluatie, en dan? Workshop NIV, 13 dec 2012 Dr Kiki Lombarts, onderzoeker AMC Dr Paetrick Netten, opleider JBZ Dr Karin Veerman, aios interne St Radboud
Feedback aan Medisch Specialisten Goed zorgverlenerschap IFMS / INCEPT (individueel functioneren medisch specialist) MSF (360 gr feedback) Appraisal & Assessment Quick Scan maatschapsfunctioneren (samenwerking binnen vakgroep/maatschap) KISZ-lijst (management zorgprocessen) Kwaliteitsvisitatie Goed opleiderschap SETQ / EFFEKT (individuele opleiderskwaliteiten) DRECT (opleidingsklimaat) TeamQ (samenwerking binnen de opleidersgroep) Zelf-evaluatie Scherpbier (kwaliteitsnormen vervolgopleidingen) Opleidingsvisitatie
Wilt u nu svp de korte vragenlijst invullen?
Feedback genererende systemen Zelf-evaluatie Gestructureerde FB ‘op maat’ Follow-up Verbetering Evaluatie van functioneren door ‘extern’ + Zelf-evaluatie Gestructureerde FB ‘op maat’ Follow-up: (Gestructureerde) reflectie Verbetering Evaluate van functioneren door ‘extern’ Resultaten/Rapportage ‘op maat’ Follow-up: (Gestructureerde) reflectie Verbetering
Doelen van deze workshop Uitwisseling van ervaringen en ideeën Benoemen van vrees, vragen en frustraties Inspireren tot (nieuwe) ideeën van omgang met feedback ‘In beweging komen’
Een opleider die goed wil blijven of worden moet feedback vragen van de aios
Een opleider die goed wil blijven of worden moet feedback vragen van de aios
Transparantie (van feedback-/evaluatieresultaten) is het begin van het einde en leidt alleen tot nog meer bureaucratie
De opleider moet goed scoren bij de evaluatie door de aios
Ter verbetering van de opleiding is beoordeling van alleen de individuele opleidingskwaliteiten, en het onderling bespreken van de resultaten in het opleidingsteam, voldoende voor het borgen van de kwaliteit