PARIJS Een PowerPoint over de eendaagse reis

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 9. Dag 9 Dag 9 van het dagboek Hallootjes allemaal, Joepie… nog maar 4 nachtjes slapen en dan is het zover. Dan komen wij bij jullie op bezoek.
Advertisements

Life in the universe.
Maak een tentoonstelling
Gemaakt door Odessa koorevaar
D o e d a g E I N Z E Wat wil ik worden? Ga ik naar Technisch, of naar ASO? Wil ik denkwerk doen? Of toch liever iets met mijn handen? … Al deze vragen.
Dag 13. Dag 13 Dit keer wil ik… Sinterklaas… het dagboek van dit jaar afsluiten. Dag 13 van het dagboek Hallo lieve kinderen, Dit is dan alweer de.
Ik ga hier in deze publicatie uitleg geven over kunst
't was zo dat 't congres dus eigenlijk op zondag afgelopen was, maar op maandag moesten de kinderen weer naar school dus we moesten toch wel op uiterlijk.
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Beelden storm.
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Dag 6 Dag 6 van het dagboek Halihalo lieve kindertjes, Brrr… wat was het koud vannacht op de daken. We zijn de hele nacht op pad geweest met onze zakken.
Gemaakt door Mike van Doorn
TECHNIEK! HET DRAAIBOEK 28 oktober: Vandaag kregen we de opdracht uitgelegd. Ook moesten we met het idee komen voor de robot. Hier hebben we met z’n.
Glamping Door Eline Hintzen.
Paragraaf 2.4 Griekse kunst.
De Eiffeltoren en de Mona Lisa
IMPACT HELMOND 2012  Opgericht in 2004  25 organisatievrijwilligers  Grootschalig, uniek, muzikaal en cultureel, jongerenfestival wat jaarlijks plaats.
Door Marit Mulder.
Dag 11 Dag 11 van het dagboek Hoi jongens en meisjes, Wat was het gezellig zondag!!! Ik ben er nog steeds van aan het nagenieten. Ik vond het wel heel.
PowerPoint Luuk Henssen
Zaterdag 30 juni 2012 Wij waren nog nooit in Kijkduin geweest en waren vroeg op stap gegaan, zelfs in de winkels was het nog rustig.
Paragraaf 5.3 De macht van vorsten.
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
met 'n bus bij 't bezoekerscentrum wordt je losgelaten en dan wordt gezegd dat je over twee uur terug moet zijn.
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
was ik alleen met m'n vader met 'n tourgroep waren we gewoon 'n weekje, hadden allemaal sites bekeken en zo.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
maar het uiteindelijk doel was canada, dus ben ik maar weer verder gegaan met de trein richting vancouver, ook een hele mooie stad, omringd door bergen.
we moesten de auto nog afgeven, dus daar hadden we ook al een probleem, van ja, waar dan te slapen.
Glow.
Van Abbemuseum.
Glow.
Pamela Dorland 4hna.  Ik was donderdag 22 maart om 19:00 aanwezig in het klokgebouw om de glamping tentoonstelling te bezichtigen.  Ik heb vooral naar.
Een kasteel in de provincie Dorset in Zuid-Engeland.
Het Spel Kaarten Tekst Gerard De Vries.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Wolvecamp tentoonstelling
Mijn klas (4 Havo) heeft op 11 oktober parijs bezocht, in deze presentatie laat ik foto’s zien en recensies. Gemaakt door Gilian Sanders 4hna.
Parijs. Trocadéro Het station werd geopend op 2 oktober 1900 als onderdeel van de toenmalige metrolijn 2 Sud. Vanaf 14 oktober 1907 lag het station langs.
E SCHER IN HET PALEIS Tentoonstelling van een geniale kunstenaar.
CKV kunstautobiografie
Sneeuwbal Festival. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
Harry Potter Studios.
Dag 5 Dag 5 van het dagboek Hallo lieve kindertjes, En… hoe vonden jullie de intocht? Hadden we jullie even goed gefopt? Ja, jullie dachten dat wij.
Mijn museum Gemaakt door Xander.
Verlangen naar licht.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
De reis Om 6 uur vertrokken we met de bus naar Parijs. Het was zo’n 6 uur reiden met de bus voordat we in Parijs aankwamen. Toen de bus geparkeerd was.
Het was in de tweede wereldoorlog.
Paragraaf 1.2 De Renaissance.
Stage bij “Het Licht”. Mijn stage bij “Het Licht” begon een beetje rommelig want ik kreeg op het laatste moment te horen dat ik mijn stage bij een ander.
Goedendag computerbezitter!
Verwachting Mijn verwacht van dit spel was erg laag. Voordat ik het spel ging spelen, vond ik het er maar stom, makkelijk en kinderlijk uitzien. Ik wou.
Paragraaf 3.5 Griekse kunst.
Het machise toverdrankje Kies je personages en sleep ze op de prent. Geschreven door oumou en rouymayssa.
(Met dank aan Stijn van den Corput voor de foto) Ik dacht: - dat het saai zou worden. - dat de verhouding meisjes/jongens 1:20 zou zijn - dat je alleen.
Pas op Leesvirus! Een verhaal geschreven door de kinderen van groep 5/6 van de Meester Sieberingschool Nieuw Balinge 2015.
Mijn vrouw en ik.. Eerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Hendrik.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
ZORGSTROOM CONCERT Het Zeeuws Orkest 27 januari 2013.
De vakantie van Augustin (klik maar met de muis ).
Spaanse Meesters 3 Spaanse kunst.
Watersnood in Veenendaal Het was donderdagnacht, 8 Maart Ik lag in bed, maar kon niet slapen. Het waaide namelijk erg hard en ik hoorde de.
Dit is de PowerPoint van Mootje
Een reis door Spanje Hallo mijn naam is Sander.
Escher in het Paleis.
Transcript van de presentatie:

PARIJS Een PowerPoint over de eendaagse reis naar Parijs met het Montessori College Eindhoven op 20-10-11

De eerste stop: DE EIFFELTOREN Nadat we met de bus in parijs waren aangekomen en met de metro gereisd hadden, liepen we naar de Eiffeltoren. (1) Ik had deze al eerder gezien dus mijn verwachtingen waren niet heel groot, maar vind het nog steeds een mooi monument en vind de voorstelling geslaagd. (2) Ik vind de structuur mooi en vind het ook mooi dat het zo groot is. De Eiffeltoren werd natuurlijk nog mooier door het mooie weer, dat ook te zien is op de foto. Het is zo bekend dat ik het zie als het teken van Parijs.

De tweede stop: DE NOTRE DAME Nadat we naar de Eiffeltoren waren geweest, gingen we naar de Notre Dame: een enorme kerk. Daar ben ik ook binnen geweest, waar de gelegenheid was om een kaarsje aan te steken. (3) De betekenis van de naam (Notre Dame) betekent: Onze-Lieve-Vrouw, dus dat betekent dat de kathedrale kerk aan Onze-Lieve-Vrouw aangewijd is. Ik vond de kerk heel erg mooi: er waren prachtige glas-in-lood ramen en alles was perfect afgemaakt met heel veel details.

De derde stop: HET LOUVRE Nadat we naar de Notre Dame waren geweest, liepen we naar het Louvre… Het Louvre is eigenlijk begonnen als een kasteel: het werd aangelegd door Filips II in 1190. Karel V maakte het kasteel tot zijn koninklijk paleis. Na de Honderd jarige oorlog werden er plannen ontwikkeld om het kasteel in de heersende Renaissancestijl weer op te bouwen en in 1546 werd Pierre Lescot aangewezen om zijn plan, vier vleugels rondom een ruime binnenplaats (de Cour Carrée), te maken. (4), (5)

Het Louvre In 1791 besliste de Wetgevende Vergadering dat in het Louvre een museum gevestigd zal worden. (6) Op 10 augustus 1793 wordt het Louvre geopend als museum, één van de oudste ter wereld. In de jaren na 1793 was het Louvre vooral een plek voor kunstenaars en kunstenaressen om inspiratie op te doen voor hun eigen kunst, zij hadden hier de hele week de tijd voor maar het gewone publiek werd alleen op zondagen toegelaten. Napoleon III maakte het mogelijk voor de gewone burgers om ook op andere dagen dan zondag het museum te bezoeken, waardoor het een modern museum werd. (7)

De vierde stop: Centre Pompidou Als laatste waren we naar het Centre Pompidou, officieel het Centre national d'art et de culture Georges-Pompidou, gegaan. Helaas hebben we alleen de ingang gezien en zijn we verder niet naar binnen geweest. Het Centre Pompidou is een centrum voor kunst. Maar niet alleen schilderijen, maar ook sculpturen, boeken, film, video, muziek en nog veel meer soorten kunst. Dit is natuurlijk bijzonder, want ik denk dat er voor dit centrum voor kunst nog niet veel van dit soort centra bestonden.

Vragen & bronnen Tussen de tekst staat er af en toe een cijfer tussen haakjes. Dit betekent dat een vraag is verwerkt. Het cijfer hoort bij de vraag: 1= Wat verwacht je ervan? 2= Vind je de voorstelling geslaagd? 3= Wat is de titiel, welke bedoeling zal die hebben? 4= Wie maakt het en uit welke tijd komt het? 5= zitten er bepaalkde symbolen of tekens in die iets zeggen over de tijd/cultuur waarin het gemaakt is? 6= Welke funtie heeft het werk nu, is dat een verschil met toen het ontstond? 7= Hoe zat de maatschappij destijds in elkaar en hoe dacht men toen over deze kunstuiting? Bron voor het Louvre: http://nl.wikipedia.org/wiki/Louvre Bron voor het Centre Pompidou: http://nl.wikipedia.org/wiki/Centre_Pompidou