Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Onderwijsbeleidsplan
Edushock leerfestival
Intervisie: sterkte-zwakte analyse
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
techniek, communicatie en didactiek
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
De virtuele leergemeenschap: een realiteit ! ? Ankie van den Broek en Léon Souren VELON 12 maart 2007.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Opleiden in school 22 juni 2004
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Voortgangsgesprek fase 1

moderniseren van het curriculum.
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Workshop ‘visieversneller’
Een digitaal leerplatform
Mindset Professionalisering LIC en eLearning Intro.
Basisschool Wagenborgen.  Ouderavonden  Gezamenlijke teamvergaderingen.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Curriculaire spinnenweb
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
De Kennismaatschap. de Kennismaatschap 2 de Kennismaatschap 3 b.socrative.com LvdN 1. 2.
Bijeenkomst September 2015
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Sierra Leone $ 530 per hoofd Amerika $ H OE KOMT ECONOMISCHE GROEI TOT STAND ?
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Presentatie ICT tools 9 april Interactief? Teach what you preach…
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Doelen behalen met activiteiten
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Virtual Reality in het onderwijs: een realiteit !
Gepersonaliseerd leren
Curriculaire spinnenweb
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Ambassadeursbijeenkomst Mediacollege
Even bijpraten…. Jan Bartling (saMBO-ICT) en Leo Bakker (Kennisnet)
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Jolanda Rijnders en Janske Castelijns
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
The Future Teacher 3.0.
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving

Kom verder. Saxion. Strategische visie Investeren in de opleiding en professionalisering van alle personeelsleden op het terrein van ICT zal hun bereidheid om anders te gaan werken doen groeien. Dit vraagt van medewerkers dat zij hun verantwoordelijkheid ook nemen. Die verantwoordelijkheid geeft enerzijds ruimte en sluit anderzijds vrijblijvendheid uit. Door de ontwikkeling van vaardigheden te koppelen aan implementaties, wordt dit geen vrijblijvende activiteit, maar een tweezijdige afspraak; facilitering enerzijds, deelname anderzijds. Indien wenselijk kan dit worden versterkt door bijvoorbeeld het verstrekken van opleidingscertificaten.

Kom verder. Saxion. ICTO Organisatie

Kom verder. Saxion. Visie onderwijs & ICT Triple A •Attractief •Activerend •Authentiek •Effectief & Efficiënt Blended learning m.b.v. Blackboard Audio & video Digitaal toetsen

Kom verder. Saxion. Leergang •Modulair aanbod •Didactisch gebruik ICT instrumentarium •ELO optimaal ingezet in het onderwijs •Didactiek toegepast in de digitale leeromgeving. •Practice what you preach!

Kom verder. Saxion. Inhoud LDD •Basismodule •Werkvormen met ICT •Online leermateriaal •Begeleiden met ICT •Digitaal toetsen

Kom verder. Saxion. Resultaat LDD een herontwerp van een eigen module met inzet van digitale middelen en aangeboden aan hun eigen studenten via de digitale Saxion omgeving.

Kom verder. Saxion. Verantwoording  Waarom deze leergang? behoefte is door de academies aangegeven?  Wat zijn de overall leerdoelen?  Voor welke doelgroep (jonge, oude, nieuwe docenten, enz.)?:  Wat is het “Saxion ICT instrumentarium” precies?