ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SW-uitvoeringsorganisaties over Wsw-indicatiestelling door CWI
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Model RI&E Sociale Werkvoorziening
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Workshopronde Woensdag 18 april
De klantreis van touch point naar journey Verschillende journeys 50% Van transacties zijn multichannel journeys Journeys correleren 30% sterker.
Wij stellen ons graag aan u voor!
10 tips voor een gouden start Groeitips
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Wat een feest! Paul Zuijdgeest.
‘maar..centraal is ook wij’ ‘Kwartiermakersgilde’
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Anja Paap Stichting Herrie.nu. Innoveren in de Zorg en de kansen van (ict) techniek Waarom????
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Onderbouwend vertrouwen, focus op succes! Ron Bormans November 2006.
Resultaten van een eerste pilot met de vragenlijst voor het beoordelen van de antroposofische identiteit in zorginstellingen Erik Baars.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
College bouw ziekenhuisvoorzieningen Financiële aspecten van domotica 14 mei 2008 Pauline Mourits, Bouwcollege.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Afsluiting seizoen opening en presentatie boek KEI 13 door Henri Kluin ronde 1 – Rollen en relaties – Beoordelen performance / MFA Audit ronde.
Nationaal Innovatie Event
N I E U W S B R I E F tweemaandelijkse uitgave Eigen Werk Alkmaar 1/2010 Resultaten groep 10 Van thuiskapster, familiecoach tot voetbaltrainer !! Groep.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
De kracht van HBSoftware
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Bewegen voor meer evenwicht Fopas, dynamiek voor verandering.
Hartelijk welkom in Halle
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
Bedrijfsvergelijkend onderzoek BNA MKB Nederland, 1 april 2009 Leontien Sauerwein Manager Beleid.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Samenwerkingsverband eerstelijns praktijkhoudende fysiotherapeuten
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Netwerkbijeenkomst Job Crafting 27 November 2014 Hotel Vianen.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Visie & Strategie.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Business Coaching 24, 25 September 2014 Xxx Oktober 2014 Pim van der Horst, Adviseur Resultaat op maat voor ondernemers © 2014 MeerMKB VERTROUWELIJK.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Flexibel hrm-beleid in de cultuur Welkom bij. Flexibel hrm-beleid in de cultuur Programma Context Sectorplan Cultuur Kennismaken via stellingen Presentatie.
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Het Taalakkoord is een initiatief van ministerie SZW
Voor u en uw medewerkers!
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Kansen zien en kansen grijpen
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Uw bedrijf en de groei.
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Onderzoek zelforganisatie: Tussenresultaten
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany

Store Support • Mystery shopping • Mystery calling • Mystery ing • Klanttevredenheidsonderzoek • Bereikbaarheidsonderzoek

Store Support • Retail • Overheid • Automotive • Zorg • Reisbranche

Store Support

Store Support Medewerker Klantbeleving Toename service en verkoop

InCompany Elke organisatie heeft het zo nu en dan nodig. Peper. Of een uitdagende nieuwe visie. Nieuw kijken naar alledaagse dingen. Succes kan niet zonder. Dat is wat wij doen! We gaan voor resultaat! TRAINING COACHING ONDERZOEK ADVIES

Wat gaan we doen •Verkiezing 2010 Opzet Deelnemers Beoordelingscriteria Opvallende zaken en resultaten •Anders beter!

Doen winnaars het ANDERS? Of Doen ze hetzelfde als anderen maar GEWOON beter?

De verkiezing ronden: 1. Vragenlijst en reiscase 2. Vragenlijst en Marketingcase 3. Bezoek Mystery Shopper 4. Bezoekronde (3 per provincie) 5. Presentatie Vakjury (2 per provincie) 6. Bezoek Mystery Shopper 7. Eindjury

De deelnemers: 65% nieuw 35% ook in 2009 Omzet tussen € ,- € ,- 55% zelfstandig / franchise 45% filialen

Beoordelingscriteria •Heldere strategie en uitvoering daarvan; •Formulering USP’s; •Heldere (verkoop)doelen; •Betrokkenheid medewerkers; •Inzicht in inspanningen; •Kwaliteit van de reisadviezen en bezoeken Mystery Shopper; •Onderzoek naar klanttevredenheid; •Lokale marketingactiviteiten; •Financiële kengetallen.

Opvallende zaken •In minder positieve zin opgevallen bij alle deelnemers •In positieve zin opgevallen bij de Provinciaal Winnaars

Opvallende zaken (alle deelnemers) •Vrijwel geen (structureel) onderzoek naar klanttevredenheid •Nauwelijks (structurele) coaching door managers op verkoopgesprekken •In crisistijd worden individuele doelstellingen geschrapt •In crisistijd geen meten van conversie •Lokale CRM’s zijn beperkt of niet aanwezig •Focus op wegblijvers vaak gestopt in crisistijd •Wisselende kwaliteit van de reisadviezen •Nog te grote mate van vrijblijvendheid

Opvallende zaken (de winnaars) •Inhoudelijke kwaliteit van adviezen is overal goed •Visies voor de komende jaren zijn helder •Multichannelbeleid bij velen goed vormgegeven •Goede samenwerking met andere lokale ondernemers •Bij ketenbedrijven ook goed sprake van lokaal ondernemerschap •Er wordt planmatig gewerkt •Straffe maatregelen genomen om rendement te behouden (ca. € ,- per reisbureau) •Omzetdaling boekjaar 2009 van gemiddeld 8% •Omzetgroei jan-april 2010 van gemiddeld 12% •Arbeidsproductiviteit van € ,- per FTE

Mystery shopping tijdens Verkiezing • Niet één maar twee bezoeken • Onaangekondigd • Case: rondreis door Amerika • Verrassende resultaten

Mystery shopping 62% 10% 95% Gemiddeld Hoogste Laagste

Binnenkomst 68% • Word je bij binnenkomst begroet door een medewerker? • Stelt de medewerker zich aan je voor? • Biedt de medewerker je een kopje koffie aan?

Het gesprek • Stelt de medewerker voldoende vragen? • Heeft de medewerker een enthousiaste uitstraling? • Vraagt de medewerker of je een auto wilt huren? • Vraagt de medewerker of je een reisverzekering wilt afsluiten? 54%

Afsluiting/algemeen • Geeft het functioneren van de medewerker een reden om hier een reis te boeken in plaats van via het internet? • Vraagt de medewerker naar je contactgegevens? • Beoordeel je bezoek met een rapportcijfer. 78%

Anders Beter! • Het informeren van klanten • Klant en bedrijf: samen innoveren • Mix van cijfer en emotie • Klantbeleving

Anders Beter! • Het informeren van klanten Technologie Social Media Schriftelijk

Anders Beter! • Co-creatie: samen innoveren

Anders Beter! Mix van cijfers en emotie Manager Medewerker Klant

Anders Beter! Klantbeleving

De 12 Winnaars Anders of beter? 11 doen het BETER dan anderen en soms een beetje anders 1is ANDERS dan anderen

Anders Beter! Wat kan BETER: •Continuïteit in kwaliteit van het advies •Coaching op incidenten veranderen in structurele coaching van verkoopgesprekken •Nog grotere aandacht voor “meten is weten” •(Lokale) CRM’s •Meten van klanttevredenheid

Anders Beter! Wat kan ANDERS: •Focus op “wegblijvers” aanvullen met focus op “komers” •Integreer social media in communicatie •Beleving in het reisbureau •“Waardeer” medewerkers ook op beleving naar klanten niet alleen op inzet en cijfers

Als je blijft doen wat je deed, krijg je wat je al hebt. Nieuwe kansen kunnen alleen ontstaan door verandering. Niet door meer van hetzelfde!