De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?

Verwante presentaties


Presentatie over: "EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?"— Transcript van de presentatie:

1

2

3 EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?

4 WAT IS PRECIES HET DOEL?

5

6

7 MAAK EEN ROADMAP

8 ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?

9 ROADMAP? Ja! Waar wil het bedrijf naar toe (dan)? Integreer de plannen in de aanwezige marketing- en communicatiestrategie van de organisatie. Probeer Off en ONLINE op een pagina te krijgen (of een pad) Kwantificeer de doelen Hou het visueel Maak schetsen Betrek alle mogelijke afdelingen erbij.

10

11

12

13

14 Kijk naar de gedragingen van je doelgroep. Het startpunt om te kijken naar welke kanalen ingezet moeten worden…

15 Ken je je doelgroep?

16 WAAR ZITTEN ZE DAN?

17

18 GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN

19 MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN

20 RECLAME

21 ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE

22

23

24 SPONSORING

25 WINKEL COMMUNICATIE

26

27 PERSOONLIJKE VERKOOP

28 EVENTS

29

30

31

32

33 We onderscheiden: Visuele media Auditieve media Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 33

34 Ga naar : http://www.mediaonderzoek.nl/ NOM http://www.nommedia.nl/ http://www.nommedia.nl/upload/documenten/nom-website- gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf http://www.nommedia.nl/upload/documenten/nom-website- gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf

35 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 35

36 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36

37 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 37

38 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 38

39 TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR

40

41 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 41

42 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 42

43

44 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44

45

46

47 Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 47

48 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 48

49 1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49

50 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50

51 Gemiddeld bereik Cumulatief bereik Actueel bereik Brutobereik Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51

52 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52

53 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53

54 Hangt af van aantal factoren: Technische eigenschappen Context van het medium Confrontatiesituatie Internal pacing External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54

55 De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: Constant aanwezig Pieken Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55

56 Pretest Posttest Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56

57 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57

58 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58

59 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59 Start vóór het eerste gesprek.

60 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Weet wat de opdrachtgever wil.

61 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 61 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?

62 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 62

63 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 63 Verras met creatieve oplossingen.

64 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 64 Verleid je klant en verkoop je advies.

65 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 65 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77


Download ppt "EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?"

Verwante presentaties


Ads door Google