Centrale schoolbespreking Naam van de school Datum Logo van de school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom in groep 8.
Advertisements

Zorgwerking in onze school
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Sturen op delen = vermenigvuldigen
HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Workshop Handelingsgericht werken
Informatieavond 22 april 2013
meerjarig verbeterplan onderwijs
Schoolcijfers, een tweede natuur
WELKOM. Welkom op de algemene informatie-avond Van de St. Josephschool Even voorstellen:Managementteam en Zorg Manon van Druten bovenbouwteamleider Rachel.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Leerlingenzorg De Telgenkamp
Welkom in groep.
Oriëntatie 1-Zorgroute
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Pilot Multidisciplinair Zorgteam in school (MZT) HGW - HGI (handelingsgericht werken - handelingsgericht indiceren) Doel:
Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie
HGW-Vuurvlinder Passend Onderwijs? Bezuinigingen? Handelings Gericht Werken Hulp vanuit de overheid?
Daltonschool In Balans
Pass’t Montessorionderwijs ?
Handelingsgericht Werken
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
WELKOM.
Centrale schoolbespreking
Startconferentie regionale netwerken Henk Post Directeur VO
Op de informatie avond van groep 5 en 6
Kwaliteitsbeleid.
Welkom Programma: Ouderavond 11 maart 2015
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Informatie-avond Dinsdag 15 september 2015 WELKOM Agenda: 1 e deel Inloop: uur Algemene gedeelte: uur Informatie Weekend Academie:
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Agnes Braam & Frank van der Vooren
en het leerlingvolgsysteem
“Met Kinderen Leren” Wat gaan we doen in ?
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
OGP 6 Verschillen. DOELEN ▪ De student maakt voor zichzelf zichtbaar wat hij al weet over het rekenonderwijs en de speciale aandacht voor de leerbehoeften.
Informatieavond groep 6. Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken Het onderwijs in groep 6 Het programma Overige.
Thema 2: Dyslexiebeleid in de school. Waarom dyslexiebeleid? Helderheid over te bieden ondersteuning aan leerlingen Helderheid over de taak van de docent.
Anders kijken, anders doen
Netwerk IB WSNS Tilburg
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Welkom.
Stichting Lek en IJssel
Behavior Based Safety Warehousing
PILOT HG MDO bovenschoolse pool: LOKET schoolniveau
Ouders en school samen Maart 2016
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Hoe volgen wij onze kinderen?
LEERLINGBESPREKINGEN
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Centrale schoolbespreking Naam van de school Datum Logo van de school

 Uitgangspunt schoolplan (jaartal invullen)  Deelplan (jaartal invullen)  Evalueren van de plannen n.a.v. de gestelde doelen.  Resultaten van de school bespreken  Resultaten van de school betrekken in het bijstellen van de plannen op schoolniveau.  Iedereen betrekken bij het realiseren van de doelen  Commitment Afspreken wat je doet en doen wat je afspreekt! Schoolontwikkeling=teamontwikkeling Doel Centrale School bespreking:

OOK HGW bij CSB • Op basis van de analyse kijken wat er nodig is om tot doelrealisatie te komen. •Wat is de eerstvolgende stap? •Het school(jaar)plan bijstellen en/ of handhaven •Opbrengsten •Evaluatie van het school(jaar)plan •Observaties; stimulerende en belemmerende aspecten inventariseren •Aan de slag met de gemaakte afspraken. Realiseren Waarnemen Begrijpen plannen

 Korte opsomming van de plannen Plannen (schooljaar invullen)

1.Kwantitatieve data: De opbrengsten:  Foto van de groep  Film van het leerjaar Taal voor kleuters, rekenen voor kleuters, Begrijpend lezen, Rekenen en wiskunde, DMT, Spelling, Eindtoets Evaluaties van de groepsplannen.  Verwijzingspercentage, kengetallen, Verzuim e.d. Fase 1: waarnemen en signaleren

Fase 1: Waarnemen en Signaleren  Evaluatie van het school(jaar)plan  Observaties; stimulerende en belemmerende aspecten inventariseren

Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Plan 1: Stimulerende aspectenBelemmerende aspecten

Plan 2: Stimulerende aspectenBelemmerende aspecten

Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Plan 3: Stimulerende aspectenBelemmerende aspecten

Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Plan 4: Stimulerende aspectenBelemmerende aspecten

Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Plan 5: Stimulerende aspectenBelemmerende aspecten

Fase 2: begrijpen en analyseren:  Wat betekenen de waarnemingen die we gedaan hebben voor onze plannen voor de komende periode?

Inventariseren door stickeren  Hoe nu verder? In stuurgroep ontwikkelkansen benoemen; prioriteiten stellen; voorstel maken; terugkoppeling in het team; Vasstellen van plannen en dan REALISEREN!