Blok 1 les 6, college en werkgroep Maandag 10 december 2007

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Het doen van onderzoek in klas 4
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Deadline week 8 •Alle producten moeten kant en klaar gepresenteerd worden •Tijdschriften in print en ingebonden •Films gemonteerd •Web applicaties online.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Methodisch begeleiden
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Logical Framework Approach
Les 1 M&O.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 5 © R. Buisman.
V1 stage - Blok 4.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Schrijf een inleiding over verschillende vormen van mobiele toepassingen. Geef extra aandacht aan: Interactie met de app./widget Interactie tussen gebruikers.
Docent medmec = Wil Adolfs
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Onderzoeksvaardigheden
Onderzoeksvaardigheden
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Business Marketing Management
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Meer bekendheid via je Website
Marketingproject-communicatieplan
Workshop Fondsen werven
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Module Communicatie 3de dag
Visie & Strategie.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
1 Workshop: bewustwording loyalty Workshop loyalty, bewustwording en eerste stappen.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Het onderzoeksverslag
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
3F maken van een verslag.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Een strategie aanbevelen
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Welkom instructeurs!.
HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE | CONSEIL SUPERIEUR DE LA JUSTICE
Een strategie aanbevelen
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
E health, Domotica en E-learning
Stap drie bij projecten
Cijferloos lesgeven bij talen
Profielwerkstuk Drs. L.N.J. (Rens) Kleverlaan MSc (MEd)
Transcript van de presentatie:

Blok 1 les 6, college en werkgroep Maandag 10 december 2007 V1, e-Business Blok 1 les 6, college en werkgroep Maandag 10 december 2007

Wat gaan we doen? Evaluatie gastspreker Datum bekend maken voor afspraak Procedure afspreken voor voorbereiding E-business strategie IAM - HvA

Gastspreker Ronald Egas Schrijf 2 dingen op die je leuk / goed vond Schrijf 2 dingen op die je niet leuk / niet goed vond IAM - HvA

Datum afspraken (staat vast) Transavia: 8 januari 17.00 uur Albumprinter: 10 januari, 15.00 uur Overtoom: 8 januari, 15.30 uur Ice Mobile: 10 januari, 15.00 uur Deadline paper wordt verschoven naar 21 januari om 10.00 uur, locatie: kantoor Marijke op 4e etage. IAM - HvA

Procedure vwb deze afspraak Contactpersoon team stuurt mij vandaag en een email en ontvangt vervolgens email adres van contactpersoon bij opdrachtgever Contactpersoon van het team stuurt vóór a.s. woensdag een bevestiging mail met de contactpersonen van de groep Er gaat een cc naar Marijke IAM - HvA

Highlights Chaffey, hoofdstuk 5 E-business strategie

De ontwikkeling van een e-business strategie Vertrekpunt: bedrijfsstrategie, doorgaans opgenomen in het businessplan E-business strategie: “Het opstellen van de methoden waarmee de toepassing van in- en externe elektronische communicatie de bedrijfsstrategie kan ondersteunen en beïnvloeden” Aanpak: via een procesmodel, gestructureerd, logisch en volgordelijk! IAM - HvA

Ingrediënten procesmodel Voortdurende in- en externe omgevingsanalyse Vaststellen en toetsen van de visie, missie en doelstellingen Strategieformulering o.b.v. alternatieven en keuze daaruit. Overbrugging naar tactiek en operatie (implementatie) Beheersmatige aspecten / evaluatie IAM - HvA

Een generiek procesmodel voor een e-business strategie IAM - HvA

De strategische analyse Laag 1 De strategische analyse

IAM - HvA

Intern: bronnen Zijn we er klaar voor en waarvoor dan precies? Infrastructuur Human resources Financiële middelen In samenhang met de fasemodellen zoals we die eerder zagen IAM - HvA

Intern: Portfolio-analyse/SWOT-analyse Voorbeelden portfolio-analyse Startpagina IAM - HvA

Intern: vraaganalyse IAM - HvA

Intern: Competitieve bedreigingen Dit is heel essentieel, zorg dat je 213 t/m 217 goed bestudeert voordat je het interview afneemt IAM - HvA

Strategische doelstellingen Laag 2 Strategische doelstellingen

2. Strategische doelstellingen Het formuleren en overbrengen van de missie, visie en doelen van een bedrijf. Visie: mentaal beeld van de mogelijke en gewenste toekomstige staat van het bedrijf (R. Lynch, ´corporate strategy´ 2000) Doelen op het gebied van inkomsten, markten, klantbehoud, efficiency, effectiviteit, productlevenscyclus etc.Tabel 5.4 toont prachtige voorbeelden van doelstellingen en strategieën voor het B2B-bedrijf dat als rode draad door het boek loopt. IAM - HvA

IAM - HvA

IAM - HvA

IAM - HvA

Opdracht 1 Ga naar het volgende artikel: http://www.emerce.nl/artikel.jsp?id=47508&rubriek=104943 Of zoek op ‘e-business klm’ bij google, dan kom je er ook Opdracht Benoem de e-business doelstellingen van drie bedrijven die je aanspreken IAM - HvA

Opdracht 2 Bekijk de website van www.studentsin.com Wat zijn (denk je) de doelstellingen van deze website Benoem 2 dingen die je goed vindt Benoem 2 dingen die je minder goed vindt / voor verbetering vatbaar zijn IAM - HvA

Strategie formulering Laag 3 Strategie formulering

3. Strategieformulering Na de eerste 2 stappen is het nu tijd voor de 3e: decision time! Nu mogelijkheden creëren, evalueren en kiezen! IAM - HvA

IAM - HvA

IAM - HvA

Prioriteiten van e-business IAM - HvA

Nog meer beslissingen! Herstructureren? Hoe organiseren? In huis, apart bedrijf? Samenwerken met partners? Onder welke paraplu en welk merk? Wat wordt het business- en inkomstenmodel? Bestaat er nog een first mover advantage? Welke modellen bestaan en zijn beproefd? Distributieketen handhaven? Schakels verwijderen nu ze geen toegevoegde waarde meer hebben? Marktpositionering (leiderschap in product? in prijsstelling? qua transactie? qua klantrelatie? Groeirichtingen? Ansoff! IAM - HvA

IAM - HvA

Strategie implementatie Laag 4 Strategie implementatie

IAM - HvA

Manual: toetsing en criteria (2) Het ‘Paper’ bevat een voorblad, inhoudsopgave, 6 a 7 paragrafen, paginanummering en zonodig bijlagen. Het ‘Paper’ bevat ten minste 9 pagina’s A4 en maximaal 30 pagina’s A4. Het ‘Paper’ is in correct Nederlands geschreven (maximaal twee taal- en vijf typefouten). Het ‘Paper’ bevat een beschrijving van de organisatie en website, een analyse van de digitale omgeving, een analyse van het bedrijfsmodel en/of inkomstenmodel, een analyse van de (e-business) strategie, een analyse van ‘de achterkant’ en een advies voor de toekomst. Dit laatste bevat ten minste drie uitgewerkte aanbevelingen. De uiteenzetting getuigt van het vermogen te kunnen terugzien op het behandelde en het vooruit kunnen kijken naar nog onontgonnen terreinen binnen het E-business domein. De open vragen zijn correct behandeld en getuigen van inzicht. De student heeft alle tussentijdse opdrachten gemaakt. Voldaan aan alle criteria levert een voldoende op. Wanneer minimaal is voldaan aan bovenstaande criteria wordt eveneens op de volgende punten beoordeeld: Signatuur: de mate waarin het paper getuigt van een eigen, oorspronkelijke aanpak Diepgang: de mate waarin het paper inhoudelijk verder gaat dan minimaal vereist is bijvoorbeeld met behulp van onderzoek, bronstudie etc. Stijl en vorm: de mate waarin de student zich heeft weten te verplaatsen in de lezer ten einde hem op verhalende en daarmee extra aantrekkelijke wijze te informeren. Aanwezigheid van deze punten kan de beoordeling van een voldoende verhogen naar een RV-ruim voldoende G-goed of U-uitmuntend. IAM - HvA

Herkansingsopdracht Mocht je een onvoldoende halen….dan: Dezelfde opdracht: schrijven van een Paper. Voor een b-t-b organisatie Ook weer open vragen IAM - HvA

Koffie…….

Jullie paper Organiseer je met je groep Bereid 10 goede en relevante vragen/ gespreksonderwerpen voor (check criteria) IAM - HvA

De opdracht Geef in vijf minuten een ‘update’ naar de andere groepen van het volgende: Welke 3 punten komen als meest opvallendst naar voren Bedenkt ten minste één goed omschreven doelstelling van de organisatie – kijkend naar de e-business strategie…(als je dit niet hebt besproken probeer je toch tot een doelstelling te komen) IAM - HvA

Volgende week ‘De achterkant’ Voorbereiden van interview IAM - HvA

Titel Body copy IAM - HvA