fundamenteel, richtinggevend en samenhangend

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Advertisements

In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
PAVO Proces-Analyse, -Verbetering en -Ontwikkeling met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte.
Door goede gesprekken groeien
Risicomanagement met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte
Succesfactoren van teamcoaching
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
Een Jaarplan maken volgens de indeling van het INK Managementmodel met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte Van buiten naar binnen Van grof.
Samenwerking casemanager dementie en casemanager palliatieve zorg
Methodisch begeleiden
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
0 4-6 wk 8-10 wk 3,5 mnd 4 mnd 6 mnd 2. voorbereiding aanvraag 3. aanvraag 4. contractering pre-GEZ gezamenlijk gesprek beoordeling aanvraag Oriëntatie.
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Logical Framework Approach
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Organisatiediagnose verlamming vermijden en verantwoordelijkheid bevorderen.
Klantgerichte ICT organisatie
Achtergrond Individueel Ontwikkel Plan
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
AA OPTIMAAL VAN BUITEN NAAR BINNEN. Inhoud Welkom Inhoud presentatie -Korte introductie -Onderzoeksopzet -Huidige situatie -Onderzoeksresultaten -Belemmeringen.
Oproep Innovatie Brussel, 12 november 2013 ESF-Agentschap Vlaanderen.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Introductie OHSAS
5S in Velsen.
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Fase I Fase II Fase IIIFase IVFull Service Brainstorm Brainstorm huidige situatie, ambities, opties, haalbaarheid Businessplan & franchiseconcept DocumentenscreeningExlpoitatie-begrotingCommunicatieplan.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Dinsdag 12 december 2006 Onderwerpen Avond 4:
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Regionale Samenwerking, een Must!
Introductie Systems Engineering
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Thomas Belmans Marijn Peeters
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
Onderzoeksproject samenwerkende archiefdiensten 1.
Toezicht houden op SamenOud NVTZ Noord Nederland, 03 juni 2016.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
Netwerk /11/14 LNW6 Het managen van verandering
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Thema 19 MZ 2 Werk en planning.
Een vergadering organiseren
Visie en strategie Les 4: strategie.
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
Vergadering Personeelsdienst
Persoonlijk Leiderschap
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Ontwikkeling, wij als EBS
Workshop Afspraken maken
Het profielwerkstuk PWS-bijeenkomsten.
2.6 duurzaamheid in projecten
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

fundamenteel, richtinggevend en samenhangend gericht aan de slag, betere resultaten

Een Jaarplan maken volgens de indeling van het INK Managementmodel met de internet-werkomgeving van Business Models International Van buiten naar binnen Van grof naar fijn Van resultaat naar inspanning

In vijf stappen een richtinggevend, concreet en samenhangend jaarplan Fase 1: Benoemen bestaansreden van de organisatie en z’n doelgroepen Fase 2: Benoemen belangrijke onderwerpen voor doelgroepen (thema's) Fase 3: Thema's prioriteren en keuzes maken Fase 4: Benoemen gewenste resultaten en daarvoor benodigde inspanningen Fase 5: Beoordelen van het totaal en het plan vaststellen of goedkeuring verkrijgen

In elke fase: 1. Invullen: Deelnemers leveren eerst individueel hun bijdrage, op het werk of thuis. 2. Meningen verkennen: Deelnemers lezen elkaars bijdragen en reageren hier desgewenst op (via de applicatie en/of in gezamenlijk overleg). 3. Concluderen: Deelnemers bespreken de onderwerpen in gezamenlijk overleg (evt. via de applicatie) en leggen de keuzes vast in het jaarplan.

Fase 1: Bestaansreden en doelgroepen benoemen

Fase 2: Thema´s benoemen

Fase 3: Thema’s prioriteren en selecteren

Fase 4: gewenste resultaten en benodigde inspanningen Als team aan de slag, om de doelen en acties concreet te maken en de taken en verantwoordelijkheden te verdelen

gewenste resultaten en benodigde inspanningen

De benoemde inspanningen in het plan vastleggen (verbeteracties)

Verbeteracties: wat, wie, wanneer Vastleggen: gewenste resultaten, verantwoordelijke, medewerkers, data enz. Overzicht en sturing via het jaarplanmodel. Voortgangsbewaking: een week voor de deadlines krijgt u een herinnering.

Fase 5: Afronding en goedkeuring finale toets: Is het plan ambitieus, samenhangend, haalbaar en concreet? 2. goedkeuring: Is het bevoegde managementniveau akkoord? (detailvoorbeeld van één INK-aandachtsgebied)

Het jaarplan is nu een teamplan

De belangrijkste voordelen van het jaarplanmodel Vanuit de eigen missie en strategie én de belangen van de omgeving Weloverwogen keuzes en prioriteiten Draagvlak: alle deelnemers dragen bij Ondersteunt de teamontwikkeling en de sturing Concrete doelstellingen, concrete inspanningen Versterkt de verbinding tussen verschilende afdelingen

Kosten van het Jaarplanmodel 1e jaar: € 1.750,- per team (incl. introductie en instructie applicatiegebruik). Volgende jaren: € 875,- per team

Business Models International Meer weten? Starten? Business Models International www.businessmodelsinternational.com Tim de Witte - 06 511 504 52 Nico Helder   - 06 81 91 98 63