VIDEOPRESENTATIE 2, CONCEPTONTWIKKELING Naam: Faustina Maia Gomes Rebelo Goncalves Studentnummer: Opleiding: Ad ondernemen Klas: 1F Docent: Evers, R.P.A.
INDELING VIDEO Inleiding: klantenprofiel met persona Kern: 3 mogelijke diensten Slot: problem-solution, bijdrage workshop
MIJN CONCEPT POP-UP TUIN
PERSONA MILLENNIALS Anne is manager van het restaurant Fritzgareld. Naast dat ze 4 dagen op de werkvloer actief is, is ze ook verantwoordelijk voor het maken van roosters en personeelszaken. Als hobby verzamelt ze antiek servies en maakt ze graag een wandeling in de natuur. Ook probeert Anne 3 keer per week te sporten. Ze spreekt regelmatig af met vrienden om buiten de deur te eten of om drankjes te doen. Ze kiezen ervoor buiten de deur af te spreken omdat dit simpelweg makkelijker is betreft ruimte, tijd en locatie. Het liefst gaat ze altijd naar een nieuwe spot om te checken of het wat is. Alle bezoekjes buiten de deur worden gedeeld op socail-media. Anne vindt het belangrijk dat producten duurzaam zijn. Af en toe eet ze wel vlees maar over het algemeen eet ze liever vis of vegetarisch. Zo heeft ze het gevoel iets goeds te doen voor het milieu. Ze is bereidt hier wat meer voor te betalen maar verwacht dan wel (extra) goede service of een extra beleving. Naam: Anne van der Broek Leeftijd: 26 Beroep: manager restaurant Fritzgareld Woonplaats: Rotterdam Hobby’s: koken, sporten, sociale contacten onderhouden, wandelen en antiek verzamelen
BRONNEN PERSONA Website: Greengenius: millennials willen duurzamer leven maar, doen het vaak niet, 2018 ( doen-het-vaak-niet/) Website: FSIN: beleidmonitor 2018/2019 ( beleidsmonitor ) Website: FSIN: voeding: hypes en andere langjarige (duurzaamheids)trend ( Website: de Volkskrant: duizend scholieren op Malieveld: maak kennis met de klimaatspijbelaars ( scholieren-op-malieveld-maak-kennis-met-de- klimaatspijbelaars~be764231/)
KLANTTAKEN Eten Een avondje uit Vrienden en familie ontmoeten Gemak
KLANTPIJNPUNTEN Wachttijden Tegenvallen/teleurstellen Duurzaam
KLANTVOORDELEN Lekker eten en drinken Goede service Beleving Bezoekers betrekken Duurzaam
PIJNVERZACHTERS Duurzaam ondernemen Consumeren zonder schuldgevoel Vakmanschap Alleen reserveren
VOORDEELVERSCHAFFERS Transparante werkwijze Biologisch, seizoensgebonden & lokaal Persoonlijke aandacht Ervaring
DIENST 1 Duurzaam ondernemen
DIENST 2 Vakmanschap
DIENST 3 Transparante werkwijze
PROBLEM-SOLUTIONFIT De POP-UP tuin werkt uitsluitend met biologische, lokale en seizoensgebonden producten. Gebruik van plastic wordt op elke mogelijke manier voorkomen. Bezoekers kunnen bij de POP-UP tuin consumeren zonder schuldgevoel. Duurzaam ondernemen is voor ons van groot belang. Daarnaast bieden wij vakmanschap. Koks en bediening hebben product kennis en vinden persoonlijke aandacht voor bezoekers belangrijk. De transparante werkwijze betrekt bezoekkers bij de bereiding van elk gerecht. De POP-UP tuin wilt mensen een beleving laten ervaren en een onvergetelijke herinnering geven.
WAARDEPROPOSITIE, KANS VAN SLAGEN!? ”Uiteten gaan is populairder dan ooit” Zijn bereid meer te betalen voor biologische producten Willen persoonlijke hulp en willen een ervaring Gemak wegens gebrek aan tijd Bronnen: WebsiteL KHN: onderscheidt zes trends, 2019 ( ca) Website: NRC: Elke dag brunchen, lunchen uit eten, waarom zijn millennials zo horeca verslaafd?, 2018 ( generatie-van-uitvreters-a )
DE WORKSHOP Samenwerken Actief Problem-solution fit gemaakt