De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wat wil onze klant vandaag

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wat wil onze klant vandaag"— Transcript van de presentatie:

1

2 Wat wil onze klant vandaag
Eten met een geweten Wat wil onze klant vandaag

3 2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen
De klant van vandaag bij UAntwerpen 2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen

4 De student

5 De student Wie is hij? Generatie Z:
Digital natives 24/7 maatschappij Willen variatie en verandering Gemiddeld budget € 7.00 per dag voor lunch Werving van UAntwerpen is vooral lokaal studenten Antwerpen is een synergie van verschillende culturen en gemeenschappen Leeft bewust in de maatschappij Kiest zelf zijn lunch

6 De student Wat zoekt hij bij komida Ontmoetingsplaats:
Tijd om te ontmoeten Samen te werken Eten waar hij zin in heeft Aandacht voor het product en zijn oorsprong Smaak primeert terug Snel gaan Takeaway neemt toe

7

8 Sfeer creëren: Respect voor omgeving en gebouw Optimalisatie van zitplaatsen Zomer 2018

9 Eten met een geweten = Gedurfde bewuste keuzes nemen

10 Duurzaamheid Duurzame visvangst
Porties vlees met 10 g naar beneden= 1000 kg minder vlees per jaar Vegetarisch gerecht op de eerste plaats Duurzame wegwerpverpakkingen Geen water in het rek Seizoengroenten Cambiopot en duurzame verpakkingen Duurzame donderdag Ecolabel op onderhoudsproducten Enzovoort

11 Cambiopot

12 Tot de volgende stap: Vegan het kan ! Leuk en inspirerend
Uitdaging ook voor de leveranciers en producenten

13 Sociaal ondernemen BIO bakkerij CAW The Big C - koffiebar

14 Branding – aanwezig zijn
Visueel aan de buitenzijde Op het product

15 Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen
Hoe inspelen op voedingsgewoonten Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen

16 Alternatieve / andere voedingsgewoonten
Geloof Opvoeding Dieet Overtuiging Sociaal

17 Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
Spreiding in het aanbod: Vlees / vis versus veggie / vegan Bio / duurzame donderdag Puur en bewerkt Basiscomponenten: Kenbaar maken met logo’s en picto’s

18 Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
Goede communicatie rond ingrediënten: Wet op de allergenen: Software pakket Restickets UAntwerpen Werken met recepturen Etiketteren

19 Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
Keuze mogelijkheden duidelijk kenbaar maken

20 Keuzemogelijkheden duidelijk maken

21 Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
knelpunten: Aanbod bij leveranciers Morele keuzes Aankoopprijs versus verkoopprijs

22 En onze bezoekers

23 De bezoeker Keuze wordt voor hen gemaakt
Goede communicatie van de gerechten Voedingsgewoonten worden op voorhand gemeld : Op maat gemaakt Stijging van het aantal Duurzaam te werk gaan volledig onze keuze

24 Goede concepten

25 Streefdoelen

26 Streefdoelen Duurzaamheid: Democratische prijzen handhaven
Foodwaste aanpakken Vegetarisch aandeel naar 50% Democratische prijzen handhaven Aandacht voor gezonde voeding Blijven inspelen op de laatste trends

27


Download ppt "Wat wil onze klant vandaag"

Verwante presentaties


Ads door Google