WerkplekLeren Tessa van Loo – manager HR services.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Advertisements

Nieuwe leerbenaderingen voor professionele organisaties
Mobiliteit en Loopbaan
Expeditie leiderschap Heliomare in vogelvlucht Wonen & Dagbesteding Revalidatie & Sport Onderwijs Arbeids- integratie.
De Kennis Creatie Spiraal binnen Stoas Hogeschool
Maatwerk vanuit Management in Zorg en Dienstverlening HAN/MZD/2011.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Utrecht, 11 juni
Kansen bieden als werkgever / opdrachtgever & wijkeconomie - meedoen en vooruitkomen bij Portaal - VSS Enschede, leren & werken, 7 juni 2012, Guus Haest.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Herziening kwalificatiestructuur Meer of minder ruimte?
Voorlichting Podiumtechniek 15 november Het GLR en de andere opleidingsinstituten. Vaste deelnemers in het overleg van de onderwijskamer: GLA Deltion.
ARTRA. Vandaag werken aan morgen. Anouk van Helmond, Accountmanager Werk-event 2 juni 2010.
Iedere jongere op de juiste plek. Nieuwe ontwikkelingen Veranderingen in het vmbo o.a. Verscherpen exameneisen invoering passend onderwijs MBO: Focus.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
SSC-ICT Haaglanden Pijler 2
moderniseren van het curriculum.
De toekomstige arbeidsmarkt: Samen werken in de regio
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
Leren in een werkende omgeving
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
1.WAARIN ONDERSTEUNT VELUWE PORTAAL WERKGEVERS? Arbeidsmobiliteit HR-vraagstukken Arbeidsmarktprojecten ActiviteitenVoordelenVoorbeelden 1.Vacatures vervullen.
tdfdsfd De rol van Actal voor gemeenten Woensdag 28 januari 2015
Informatieavond 15 september  Ellen (ma-do-vr) en Nellie (di-wo)  Nellie ook MT (do)  Op dinsdag 1 e jaars studente Pabo: Elke  Anita en Ruud.
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
Kompas voor het diplomalandschap. Ik vind het belangrijk om te weten wat het verschil is tussen de diploma’s van Wetenschap & Technologie Internationaal.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Zorgacademie Parkstad Limburg 1 November 2012 SER-BzK.
Commissie Ruimte 2 april 2013 Drs. Wiel Ploegman, voorzitter raad van bestuur Drs. Pierre Dols, senior beleidsadviseur Innoveren door Verbinden.
Postbus 92, 5000 AB Tilburg Sportweg 15, 5037 AC Tilburg Jacco Schimmel Yvonne van der Steijn “Samenwerken via internet bepaalt hoe we in de nabije toekomst.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Arbeidsmarkt GHZ in beeld 6 april 2017
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Met Minder Meer en Beter
Adviestraject Adviestraject Wat betekent dit? 10 april 2015
aantrekkingskracht van informatica
Wat levert Project Buiten op?
De Wever Zorg Innovatie Centra
Altijd in ontwikkeling Altijd in verbinding
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Ketenstage: Student volgt Cliënt
Werkplekleren Operator
Ketenstage Student volgt Cliënt Pilot #1 met 3 studenten
Ketenstage Student volgt Cliënt.
Duurzame inzetbaarheid
Wat de associate degree kan betekenen voor de doorstroom van mbo naar hbo Dynamiek in de doorstroom - 20 maart
Student en Welzijn, op weg naar inclusie
Had je maar een vak moeten leren
Had je maar een vak moeten leren
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Generaties in dialoog.
Brechtje Spoorenberg SDG'S IN STRATEGIE KPN.
Heb jij ballen voor scrummen?
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Van Human capital management naar inclusief HR Prof. Dr
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Lennart Nooij & Linda Lemmens
The Future Teacher 3.0.
Onderwijs(logistieke) landschap HAN in beweging!
Transcript van de presentatie:

WerkplekLeren Tessa van Loo – manager HR services

Wie zijn wij? 5 clusters VVT Plusminus 5000 medewerkers Wijkzorgcentra Verpleeghuizen Thuiszorg Bijzondere dienstverlening/WMO Bedrijfsvoering Plusminus 5000 medewerkers >10.000 klanten

De toekomst van het leren ‘Vroeger’ Ooit was je initiële opleiding een eindpunt. Met een diploma in je hand vierde de gediplomeerde groot feest “Yes, nooit meer leren!” “Dat hebben we maar mooi gehad!” Inmiddels is het afronden van de eerste opleiding geen eindpunt, maar een beginpunt. Een mooi begin van een beroepscarrière 

MeeanderGroep en Evolva Werkplekleren Toegevoegde waarde Definitie Werkplekleren is teamleren, informeel en digitaal leren tezamen.

De toekomst van het leren Ontwikkelingen 1. Eigen regie Leren is niet alleen cruciaal voor veilige en goede zorg, maar ook voor de werkmotivatie de loopbaanontwikkeling  Vraaggestuurd onderwijs

De toekomst van het leren Ontwikkelingen 2. Arbeidsmarktproblematiek Imago ouderenzorg Vergrijzing Minder studenten  Op welke manier blijven we aantrekkelijk?

De toekomst van het leren Ontwikkelingen 3. Technologie Ontwikkelingen op de werkvloer Nieuwe leertechnologieën  Op welke manier draagt technologie bij aan het leerproces

De toekomst van het leren Ontwikkelingen 4. ‘leer moeheid’ Vraag helder krijgen Welke onderwijsmethode is passend? Faciliteren  Hoe houden we leren leuk?

De toekomst van het leren Op welke manier leren we? E-learning en Blended learning Werkplekleren Formeel-Informeel leren Klassikaal Toetsen

De toekomst van het leren Structuur MeanderLeren Trainer/Docent en opleidingsfunctionaris  Leerexpert Adviseren en indien nodig uitvoeren Leerexpert facilitairen

De toekomst van het leren Werkplekleren 1. Eigen werkplek  MTH / Inzet toetsbus

De toekomst van het leren Werkplekleren 2. De kennis van een ieder is daarbij de kern van verbinding  buddy/keyusers 3. Internettechnologie verbindt de plekken met elkaar en ondersteunt met vormen van social learning  apps in teams/plan portaal/ Ipad / zorgdossier 4. Leerafdelingen (3)

De toekomst van het leren Werkplekleren 5. Samenwerking met Hogeschool en Arcus Innovatieve opleidingstrajecten Is een diploma een eis? MBO extra HBO V in een ander jasje Flexpool

De toekomst van het leren Werkplekleren: voordelen Leren is werken. Werken is leren Dat geeft een ieder vrijheid: vrijheid om tijd én plaats onafhankelijk met collega's uit dezelfde en ook andere organisaties, kennis en ervaringen uit te wisselen Van en met elkaar leren Ervaringsleren

De toekomst van het leren Uitdagingen Eigen regie Arbeidsmarkt Technologie Leer moeheid

De toekomst van het leren