De kracht van de Fietsersbond

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Makelaar Informele Zorg’
Advertisements

Fietsersbond en gemeenten Bijeenkomst Fietsberaad
Centrale werkwinkel D:
Welkom bij Best Buddies Nederland
Hoe ontstond dit initiatief ?
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Ouders en Kinderen Centraal
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Hoe bereik je ze? Hoe kunnen ze meedoen?
KBO BUDEL – 25 maart 2014 Oog voor elkaar! In Cranendonck doen we
Opzet van de workshop Kennismaken
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
FIETSFORUM TILBURG Ingesteld en gesubsidieerd door de gemeente Tilburg.
Ketnet.
“Toekomstbestendig Vrijwilligersbeleid”
Begeleidingsplannen GGZ
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
Instellingssubsidies: basisactiviteiten kerntaken
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Beter Benutten-aanpak
Crossmediale Communicatie
BLIK OP DE SAMENLEVING.
Herstructurering Sociaal Domein
Hoe krijg je het op gang?.
Oranje Fonds & mentoring Niels van Zeben
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Visie Praktijk Regiobijeenkomst Regiobijeenkomst: Begeleiding.
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
VRIJWILLIGERS BELEIDSPLAN   Voetbalclub  ONS Boso Sneek   Dinie van der Wal, bestuur.
Iedereen doet mee!. Aanleiding Nodig in nieuw zorglandschap.
Veilig Verkeer Landerd Verkeer: een zaak van levensbelang Presentatie VR 6 maart 2012.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
SAMENHANG NIEUWE WETGEVING EN DE GEVOLGEN. HOE WAS HET? AWBZ WMO1 ZVW Wajong WVGWVG welzijnswet WSWWSW Etc …. Fragmentatie en versnippering Ondoorzichtig.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
Naar een nieuwe aanpak Ton Eimers / Selle van der Woude 3 april 2017
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Communicatie na rampen en terreur. Internationale good practices.
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Workshop inspraak gemeentelijk jeugdbeleid
Progressief universalisme
Nadere uitleg gewenst()
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Conclusies evaluatie Regieraden
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
Toekomst van de Fietsersbond
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Waarde(n)vol werk in uitvoering
De Fietsersbond op weg naar 2015
Slimme gemeenten doen aan Smart Mobility
De collectieve ambitie
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Onze regio, onze toekomst!
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Adviesraad Sociaal Domein Eersel 15 januari 2019
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
The Future Teacher 3.0.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

De kracht van de Fietsersbond Communicatiestrategie 2012-2015

Waarom een communicatie- strategie?

± 1975 1 + 2

± 1995 20+

± 2015 50+

Daarom een communicatiestrategie: Communicatie is veranderd: nieuwe media, digitale media en toon van communicatie De Fietsersbond ook: Koers 2015 Meer platforms betekent: - Meer coördinatie - Meer loslaten Samen staan we sterk: versnippering tegengaan Duidelijker zelfbeeld

De kern van de strategie

De kern van de strategie Communiceren met en voor alle fietsers Dé organisatie waar fietsers hun wensen kunnen neerleggen Meer uitgaand van de kracht van de fietser in plaats van de kwetsbaarheid (al zijn er uitzonderingen) Digitale communicatie

Op 3 gebieden ontwikkelen

Werkwijze Samen staan we sterk: 1 thema per jaar & landelijke en lokale acties meer verbinden Naar ‘loket’ waar fietsers met al hun fietskwesties terecht kunnen, inclusief infrastructuur

Toon Naar contact, dialoog en interactie Oplossingen en alternatieven aandragen Gericht op alle fietsers, het brede publiek

Boodschap van de communicatie van beleidsoriëntatie naar meer maatschappelijke oriëntatie van detail naar meer hoofdlijnen van pad naar meer persoon De Fietsersbond is energiek, sympathiek, uitnodigend, betrokken, oplossingsgericht en t0-the-point

Wat betekent dat voor afdeling? Blijven doen waar je goed in bent: lobbywerk en lokale actie is en blijft de basis van ons werk Meer aandacht geven aan boodschap en effectief communiceren: hoe bereik je meer met dezelfde inzet? Ondersteuning op vlak van communicatie: afdelingswebsites, cursusavonden, materialen etc Ruimte voor nieuwe activiteiten en nieuwe mensen: bijvoorbeeld jonge(re) vrijwilligers

Communicatie is werk in uitvoering

Werk in uitvoering Fietsersbond als naam meer bekend maken - Centraal thema voor samenhang - Bij fiets denk je aan Fietsersbond - Meer naamsbekendheid betekent meer leden die ons helpen bij het werk Fietsersbond is energiek, sympathiek, uitnodigend, betrokken, oplossingsgericht en t0-the-point (Meer) communiceren mét en voor alle fietsers

Verschillende doelgroepen, verschillende benaderingen Jongeren vergen andere benadering (en ander doel) dan ouderen. Bestaande leden behouden en nieuwe leden aanspreken. Strategisch communiceren met beleidsmakers en journalisten. IJkpersonen helpen hierbij

Kaderlid Stadsfiets 63 AD/AC en NOS PvdA Goede infra Ondersteuning Vrijwilliger Tourfiets 44 Metro, Nu.nl SP (passief) Routeplanner, tests Actief maken Beleidsmaker Vaak auto 37 Verkeerskunde D66 Feiten, meedenken Beleid beïnvloeden Passant OV-fiets 29 iPhone, De Pers GroenLinks Stallingen, ruimte Boeien, bewustzijn

Meer communiceren met fietsers

Meer communiceren met fietsers Verdere optimalisatie van digitale media Afdelingen begeleiden op het gebied van (digitale) communicatie) Media opzoeken die dichtbij staan Peilen en toetsen via het Nationaal Fietspanel

Centraal thema voor meer samenhang: Schaalsprong

Bij fiets denk je aan Fietsersbond

Bij fiets denk je aan Fietsersbond Fietsersbond duidelijk koppelen aan zijn projecten en activiteiten Identiteit van de Fietsersbond laten zien: Ambassadeurs van de Fietsersbond Informatie laagdrempelig en zo breed mogelijk verspreiden

m.vanes@fietsersbond.nl @martijn Of s.kluit@fietsersbond.nl Nog vragen? m.vanes@fietsersbond.nl @martijn Of s.kluit@fietsersbond.nl