OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Advertisements

Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Gezamenlijke vormgeving van verwachtingen en experiences Toegenomen netwerk van competenties, Inclusief consumenten communities Uitgebreide onderneming.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Facility management en inkoop
De kracht van GAC Business Solutions
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Logistiek management: begrippen en principes
Enterprise Resource Planning (ERP)
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Mamut SERVICE SUITE.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Nike Supply Chain Management
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Ontwerpen & ontwikkelen
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Supply Chain Management
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Business Intelligence in Credit Management Noordwijkerhout, 24 maart 2011 Dennis van Essen | EMEA Sales.
Internationale marketing
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
2017 – Digital Pixel Marketing
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Een product of dienst verkopen
Internationale marketing
Goederenstroombeheersing
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
De diensten die een onderneming kan bieden aan haar klanten, leveranciers en eigen medewerkers zijn direct afhankelijk van haar IT-infrastructuur. In het.
OPENINGSCASE: Het Okanagan-Skaha School District doet meer met minder door te profiteren van netwerken en internet.
Tot de enterprisekennismanagementsoftware behoort ook de verkoop van contentmanagement- en portallicenties. Deze verkopen zijn jaarlijks met 35 procent.
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Elk van de belangrijkste enterprisetoepassingen biedt naast het verzorgen van de dagelijkse transacties ook ondersteuning voor besluitvorming op alle niveaus.
Checklist for Savings & Added Value
Logistieke kwaliteitsprocessen
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen

Enterprisesystemen kenmerken zich door een reeks geïntegreerde softwaremodules en een centrale database, waardoor de gegevens kunnen worden gedeeld door veel verschillende bedrijfsprocessen en functionele gebieden in de hele onderneming.

Verwerven van nieuwe apparatuur Deze C-Business-kaart illustreert het verwervingsproces voor een nieuw apparaat. Door de hoge mate van integratie tussen fabrieksonderhoud, materiaalbeheer en de boekhouding verlopen alle stappen met optimale systeemondersteuning en zijn grotendeels geautomatiseerd. Dit garandeert een soepel lopend werkproces evenals flinke tijdsbesparingen.

Deze figuur toont de belangrijkste entiteiten in de supply chain en de informatiestroom up- en downstream om de activiteiten rond het kopen, fabriceren en verplaatsen van een product te coördineren. De brede pijl toont de stroom van materialen tussen leden van een supply chain en de gestippelde lijnen en pijlen tonen de informatiestroom. Leveranciers zetten ruwe materialen om in halfproducten of componenten en fabrikanten verwerken deze tot eindproducten. De producten worden verzonden naar distributiecentra en van daaruit naar winkeliers en consumenten.

De vijf supply chain management-processen bestaan uit een aantal deelprocessen die worden uitgevoerd door onderdelen van de supply chain.

Onjuiste informatie kan leiden tot kleine fluctuaties in de vraag naar een product die kunnen worden versterkt als men verder teruggaat in de supply chain. Kleine fluctuaties in de winkelverkoop van een product kunnen leiden tot overvloedige voorraad voor distributeurs, fabrikanten en leveranciers.

Intranetten kunnen worden gebruikt om informatie vanuit geïsoleerde bedrijfsprocessen te integreren binnen het bedrijf om te ondersteunen bij het managen van de interne supply chains. Toegang tot deze intranetten kan ook worden uitgebreid naar geautoriseerde leveranciers, distributeurs, logistieke diensten en, soms, naar de uiteindelijke klanten om de onderlinge afstemming van interne en externe supply chain-processen te verbeteren.

Het verschil tussen produceren op voorraad- en produceren op order-modellen is samen te vatten in de leus “Maak wat we verkopen, niet verkopen wat we maken.”

De toekomstige internetgestuurde supply chain werkt als een digitaal logistiek zenuwstelsel. Deze supply chain biedt meerrichtingscommunicatie tussen bedrijven, netwerken van bedrijven en e-marktplaatsen, zodat hele netwerken van supply chain-partners onmiddellijk hun voorraden, orders en capaciteiten kunnen aanpassen.

De belangrijkste CRM-softwareproducten ondersteunen bedrijfsprocessen in verkoop, service en marketing en het integreren van klantinformatie uit verschillende bronnen. In het overzicht zijn zowel de operationele als analytische aspecten van CRM opgenomen.

Dit proces laat zien hoe klantenservice een best practice voor het bevorderen van klantloyaliteit kan modelleren met behulp van customer relationship management-software. De CRM-software helpt bedrijven bij het vaststellen van waardevolle klanten die een voorkeursbehandeling verdienen.

Analytische CRM maakt gebruik van een customerdatawarehouse en van programma’s voor het analyseren van klantgegevens die worden verzameld bij de klantcontactpunten van het bedrijf en bij andere bronnen.

Customer relationship management-software biedt analyseprogramma’s die bedrijven ondersteunen bij het vaststellen van hun belangrijkste klanten, het voorspellen van toekomstige kooppatronen en het inzetten van de juiste middelen om de verkoop te verhogen.

Order-tot-betaling is een samengesteld proces dat gegevens uit afzonderlijke enterprisesystemen en verouderde financiële toepassingen integreert. Het proces moet worden gemodelleerd en vertaald naar een softwaresysteem dat applicatie- integratieprogramma’s gebruikt.