V4 – week 38 2017-2018
Nieuwsbericht controleren Je zit nu in jouw nieuwsgroep. Ga eerst na of de teksten bruikbaar genoeg zijn. Controleer de tekst van je buurman op: spelling zinsbouw (staan er geen gekke zinnen tussen) aantal woorden Is er gebruik gemaakt van een lead? Worden de vier w- en h-vragen beantwoord? Is de inleiding en de titel aantrekkelijk?
Eerste onderdeel portfolio spreekvaardigheid Presenteren journaal Bereid samen een journaal voor waarin jullie de vier nieuwsberichten presenteren. Waar moet je presentatie aan voldoen? - duur: 10 min - alle vier aan het woord - goede bruggetjes naar volgende thema’s - gebruik gemaakt van humor - interessant om te zien en om naar te luisteren! Aanstaande vrijdag ben je voorbereid. Groepen worden gekozen in willekeurige volgorde. Je wordt beoordeeld/geobserveerd en schrijft na het presenteren een eigen reflectie. Eerste onderdeel portfolio spreekvaardigheid
Robinson tot en met hoofdstuk 3 Heb je gelezen tot en met hoofdstuk 3? Dan ga je in de mediatheek werken aan je presentatie. Let op: beide onderdelen moeten vrijdag zijn afgerond! .
Robinson Hoofdstuk 2 Lees pagina 17 tot en met 27 Beantwoord de volgende leesvragen: Hoe ziet Robinson Daniel? Waarom is Daniel overgeplaatst naar deze school? Hoe beschrijft Robinson de school? Welke symboliek gebruikt ze? Wat is er aan de hand in de school nadat Robinson bij de rector is geweest? Welke rol speelt Johanna Freida in hoodfstuk 2 en 3?
Robinson Hoofdstuk 3 Beantwoord de volgende leesvragen: Wat is er aan de hand in de school nadat Robinson bij de rector is geweest? Welke rol speelt Johanna Freida in hoodfstuk 2 en 3?
Presenteren journaals Zorg ervoor dat minimaal twee klasgenoten jou hebben beoordeeld. Schrijf zelf een korte reflectie op jouw rol in de presentatie. Hoe verliep het proces? Wat was jouw taak? Wat ging er goed? Waarom? Wat ging er niet goed? Waarom? Wat vond je moeilijk? Waarom? Wat wil je graag leren?
Hoe beoordeel je? Verdeel de sprekers (ieder neemt er 1). Schrijf een korte feedback voor jouw klasgenoot. En mail deze naam hem/haar via Magister. Je mag het dus ook meteen typen op je telefoon . (Zeg iets over: intonatie, zakelijkheid, humor, lichaamstaal, woordgebruik, uitstraling) De spreker schrijft eerst een eigen reflectie. Wat ging goed? Wat wil je leren dit jaar? Vervolgens voeg je je feedback van je klasgenoten toe. Dit stop je allemaal in je map.