FLITS FORMULE Afnemen van standaard producten - De zekerheden voor de klant Standaard product We houden de prijs zo laag mogelijk Altijd en overal bereikbaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
Advertisements

De hoeden van Edward de Bono
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
DORDRECHT Voorveld. Agenda Civil society Preventie Competenties Toeleiding Regiefunctie.
Maatschappelijk Aanbesteden
Je kunt het sommige mensen af en toe naar de zin maken… Maar je kunt het niet iedereen altijd naar de zin maken. De burgemeester en zijn bevoegdheden.
Wmo-beleid Drechtsteden Lenne van de Merwe 2 juni 2014.
Jongeren Preventie Team
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Producten & Werkprocessen
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Nike Supply Chain Management
Congres Rechtmatige zorg: Een kijkje in de keuken van de medisch specialist Herman-Jan Pennings, longarts Michael Ehlen, Manager F&C Laurentius ziekenhuis,
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Bijeenkomst 16 april 2015 Transferverpleegkundigen.
De Wmo is meer dan zorg? Commissie Samenleving, maandag 17 maart 2008.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
PRESENTATIE STADHUISKWARTIER – Het Nieuwe Werken EEN LOGISCH EN HELDER GEBOUW INTEGRATIE OUDBOUW EN NIEUWBOUW ONTMOETINGSPLEK GEWORTELD IN DE HISTORISCHE.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
REGELREKSESSIE SCHAKELDAG 21 juni 2016 Boukje Keijzer en Marte Kappert.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Wat heb jij mantelzorgers te bieden?. Leerdoelen Je onderzoekt en benoemt welke ondersteuningsbehoefte de mantelzorger heeft. Je bespreekt met de mantelzorger.
Vragen & discussie Aan de keukentafel, De rol van de ouderenadviseur bij het aanmelden en/of aanvragen van hulp.
Brunssum op eigen kracht Beleidskader Rekenkamercommissie Brunssum 7 januari 2014 Etienne Lemmens Jean-Paul Essers.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Doorontwikkeling gebiedsgericht werken Sociaal Domein 7 juni 2016 Presentatie voor Wmo-raad.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Besturen met Burgerkracht
De sociale wijkteams in Leiden
ViaVia Info-presentatie
Verwijzen naar kookboek.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Integriteit Dilemmatraining.
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Open Data PMA 3 december 2015 Om het onderwerp open data wat levendiger te maken willen we een korte presentatie geven, met daarin: een concreet voorbeeld.
Teambarometer.
Spelregels Digitale stad
Adviesraad Sociaal Domein
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Vergadering Personeelsdienst
Werkvorm Vergaderen op kleur.
Persoonlijk Leiderschap
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
De succesformule van Dienstverlening
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
De succesformule van Dienstverlening
“Omgeving in beweging”
Uitvoering Nota NEW Ingang welzijn en zorg Woensdag 23 november 2017
Overlegvergadering Woonbelang-BOC
Cursus Interne auditor
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
Basistekst : Talentontwikkeling
1e ledenvergadering 1E LEDENVERGADERING 23 februari 2015
Wij komen centraal te staan !
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

FLITS FORMULE Afnemen van standaard producten - De zekerheden voor de klant Standaard product We houden de prijs zo laag mogelijk Altijd en overal bereikbaar (24 *7) Onze website helpt je om snel het juiste product te kiezen en te bestellen Je kan op onze website snel vinden wanneer je in aanmerking komt voor een product of dienst Moment van leveren is altijd duidelijk Eenvoudig te bestellen Direct duidelijkheid over levering Urgente problemen pakken we direct op (24 *7) Bel 14074: wanneer je er digitaal niet uitkomt staan onze medewerkers 24 *7 klaar om je te helpen.

FLITS FORMULE Leveren van standaardproducten – De interne afspraken Standaard product, geen afwijkingen mogelijk Verkoopprijs: Marktconform Kostprijs: Minimaliseren Digitaal tenzij Bekendheid product vergroten en nut-en-noodzaak helder maken Duidelijkheid over het procesverloop en toewijzingsbeleid Focus op aanbod Kort en bondig Efficiënt Directe duidelijkheid over levering, wijzigingen worden gecommuniceerd Direct complete aanvraag ln-1-keer-goed 24 *7 beschikbaar Klantgerichte benadering: Medewerkers helpen indien nodig Medewerkers stimuleren het gebruik digitaal kanaal

WEGWIJS FORMULE Afnemen combinatie van producten - De zekerheden voor de klant Je krijgt advies op maat: We stemmen samen de producten af op jouw unieke situatie Als wij je niet kunnen helpen dan adviseren we je waar je wel terecht kunt. De kosten om jou te helpen zijn in verhouding tot het doel en uitlegbaar We spreken af op de locatie die het meest geschikt is voor het beantwoorden van de vraag Je vindt in je eigen portaal alle (alleen) noodzakelijk informatie We houden je op de hoogte van het procesverloop Je kan op onze website snel vinden wanneer je in aanmerking komt voor een product of dienst Je weet waar je aan toe bent We leveren snel en goed Wij helpen jou bij het vinden van een passende oplossing

WEGWIJS FORMULE Wegwijzen naar combinatie van producten - De interne afspraken Advies op maat Cafetariamodel: combinatie van producten Marktconform Minimaliseren van de kosten van het totaalpakket van producten De kosten moeten uitlegbaar zijn (maatschappelijk en bestuurlijk) Op de locatie die het meest geschikt is voor het beantwoorden van de vraag. Duidelijkheid over de diensten/producten die wij en onze partners bieden Duidelijkheid over het procesverloop en toewijzingsbeleid Centraal klantbeeld en Klantdossier /-portaal Betrokken partijen verwijzen door naar ons Makkelijk uit te voeren op locatie bij de klant Check op aanvullende behoefte Product afgestemd op behoefte klant is belangrijker dan snel leveren Er is één procesregisseur Klantgerichte benadering: Menselijk maat binnen de regels Oplossingen ipv beperkingen Samen met een team de klant helpen

HANDHAAF FORMULE Respecteren van wet- en regelgeving in de stad – De zekerheden voor de onderdaan Wij passen de wet- en regelgeving toe zodat: Je in een veilige en schone stad kunt leven Overtredingen worden aangepakt Willekeur wordt vermeden Wij leggen eerlijke (in verhouding tot overtreding) en uitlegbare sancties op Informatie over wet- en regelgeving is begrijpelijk, actueel en is eenvoudig te vinden Informatie over de resultaten van controle & handhaving kun je snel vinden Ideeën zijn makkelijk te toetsen Het is duidelijk wanneer er sprake is van urgentie We komen naar je toe We roepen je op Wij zijn aanspreekbaar en zichtbaar in de wijk Je kunt snel met iemand in gesprek (over je vragen) We denken met je mee over een oplossing We zorgen dat er snel en in geval van urgentie direct actie wordt ondernomen (24 * 7) Samen sporen we overtredingen op en houden we de stad veilig, schoon en leefbaar We controleren en handhaven daar waar nodig (op basis van risico en kosten) We zetten in op preventie

HANDHAAF FORMULE Toezien op het naleven van wet- en regelgeving - De interne afspraken Wij controleren en handhaven zodat: De stad veilig, schoon en leefbaar is Overtredingen worden aangepakt Willekeur wordt vermeden De kosten voor het controleren en handhaven zijn in balans met de opbrengsten (niet alleen financieel) Informatie over wet- en regelgeving is actueel, duidelijk en vindbaar We delen informatie waarom er wet- en regelgeving is We delen informatie over controle en handhaving (keten) (incl. opbrengsten) Het is duidelijk wanneer er sprake is van urgentie Op locatie Vanaf kantoor Periodiek en na melding 24 *7 indien noodzakelijk Niet alles wordt gecontroleerd en gehandhaafd: risico en kosten worden afgewogen We willen handhaving voorkomen. We zetten in op preventie. Klantgerichte benadering We leggen wet- en regelgeving begrijpelijk uit We denken mee over een oplossing We zijn onzichtbaar (niet onderzoek verstorend) en zichtbaar (preventief) aanspreekbaar

BEHEER FORMULE Gebruiken van de openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen - De zekerheden voor de gebruiker Wij zorgen dat de openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen schoon, heel, veilig, compleet en toegankelijk zijn, volgens afgesproken kwaliteit- en servicenormen. Jouw informatie is veilig en actueel bij ons. We houden samen met jou de prijs/kosten zo laag mogelijk. Op locatie Door onze kwaliteit- en servicenormen weet je waar je aan toe bent. Onze website helpt je bij het snel vinden van informatie over de openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen. Samen met jou zorgen we voor de openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen. Problemen en gebreken lossen we snel op. In geval van onveilige-, of urgente situaties ondernemen we direct actie. We zijn hiervoor altijd (24 *7) bereikbaar. Wij zijn aanspreekbaar op locatie.

BEHEER FORMULE Zorgen voor de openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen - De interne afspraken De openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen zijn schoon, heel, veilig, compleet en toegankelijk volgens afgesproken normen. Bij de gemeente is informatie veilig en actueel. We zorgen samen met de burger dat de kosten zo laag mogelijk blijven Op locatie Informatie over de wijze waarop wij het zorgen voor de openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen is actueel en vindbaar. We zorgen voor proactieve informatieverstrekking bij ernstige overlast, of nood. De afgesproken kwaliteit- en servicenormen zijn vastgesteld. De zorg voor de openbare ruimte en gemeentelijke voorzieningen vindt plaats volgens de vastgestelde normen. Als beheer wordt uitgevoerd door derden dan gelden alle interne afspraken. Deze en de kwaliteit- en servicenormen zijn vastgelegd in een dienstverleningsovereenkomst. We zijn altijd bereikbaar (24*7) indien noodzakelijk. We zorgen voor een klantgerichte benadering. Onze medewerkers en uitvoeringsorganisaties zijn het visitekaartje van de gemeente. We stimuleren eigen initiatief en eigen verantwoordelijkheid. Onze partners weten naar wie en wanneer ze moeten doorverwijzen naar de gemeente.

CO-CREATIE FORMULE Samen ontwikkelen - De kenmerken Nieuwe en/of verbeterde producten/diensten waarbij verschillende belangen samenkomen en meewegen in het resultaat Initiatieven kunnen voortkomen uit de gemeente en de samenleving Jij investeert en wij investeren mee in tijd, geld en andere middelen Het levert meerwaarde op voor de samenleving en jezelf Kan overal (virtueel, op locatie, gemeentehuis, enz) We sluiten aan bij waar de co-creëerders al zijn, in de stad en in de wijk Je hebt toegang tot de gemeentelijke informatiebronnen (open data) Wij inspireren je met voorbeelden van andere co-creatie initiatieven Benodigde informatie wordt met elkaar gedeeld We helpen elkaar bij het vinden van de juiste personen Samen overleggen we hoe het proces verloopt en wat ons doel is Het gehele proces is transparant Het is duidelijk binnen welke kaders het co-creatieproces kan plaatsvinden Durven loslaten, we accepteren dat onzekerheid bij co- creatie hoort, we hebben vertrouwen in elkaar, waarderen- en respecteren van co-creëerders staan in dit proces voorop Zorg dragen voor een neutrale procesregisseur Er wordt naar je geluisterd, we denken graag met je mee Samen wordt er naar het doel gewerkt Wij nodigen je uit om mee te denken over maatschappelijke vraagstukken

CO-CREATIE FORMULE Samen werken aan een betere stad - De interne afspraken Nieuwe of verbeterde producten of diensten Verschillende belangen komen samen en wegen mee in het resultaat Iedereen levert haar/zijn eigen bijdrage aan het proces Er is geld beschikbaar voor het uitvoeren van het proces Kan overal (virtueel, op locatie, gemeentehuis, enz) Aanwezig in de stad en in de wijk Informatie over hoe en wat incl. de vrijheden en beperkingen zijn raad te plegen in de ‘gereedschapskist’ Toegang tot gemeentelijke bronnen beschikbaar stellen Vraag en aanbod (ideeën en mensen) komen samen via een portaal Het proces ondersteunt initiatieven waarbij inwoners, ondernemers en organisaties samenkomen Het proces zorgt voor verbinding van de samenleving en de politiek Elk proces is uniek en het resultaat staat niet vast Samen bepalen we het doel Vooraf besluitvorming in kaart brengen We durven los te laten We accepteren dat onzekerheid bij co-creatie hoort We hebben vertrouwen in elkaar We waarderen en respecteren de co-creëerders We ondersteunen het co-creatieproces We zorgen voor een neutrale procesregisseur