De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De succesformule van Dienstverlening

Verwante presentaties


Presentatie over: "De succesformule van Dienstverlening"— Transcript van de presentatie:

1 De succesformule van Dienstverlening
Verbeteren van klantgerichtheid/Houding en gedrag Arjan Lenferink ( ) Annette Jutte ( )

2 Verbetering van klantgerichtheid/houding en gedrag
Aanpak Hengelo: 5 Serviceformules, uitgewerkt naar de 6 P’s, waaronder Personeel (houding en gedrag) Combinatie van Persona, Serviceformules en Klantreizen

3 5 serviceformules voor gemeenten
FLITS FORMULE WEGWIJS FORMULE CO-CREATIE FORMULE HANDHAAF FORMULE BEHEER FORMULE Eenvoudig, snel, standaard, direct duidelijkheid Combinatie van aantal producten, persoonlijk contact (meedenken) Draagvlak door samen nieuwe of verbeterde producten te ontwikkelen Veilige stad, fraude wordt aangepakt, preventie Schoon en leefbare stad, samen Dia 3 | Spreker: Shane Arjun Sharma

4 FLITS FORMULE Afnemen van standaard producten - De zekerheden voor de klant Standaard product We houden de prijs zo laag mogelijk Altijd en overal bereikbaar (24 *7) Onze website helpt je om snel het juiste product te kiezen en te bestellen Je kan op onze website snel vinden wanneer je in aanmerking komt voor een product of dienst Moment van leveren is altijd duidelijk Eenvoudig te bestellen Direct duidelijkheid over levering Urgente problemen pakken we direct op (24 *7) Bel 14074: wanneer je er digitaal niet uitkomt staan onze medewerkers 24 *7 klaar om je te helpen.

5 FLITS FORMULE Leveren van standaardproducten – De interne afspraken
Standaard product, geen afwijkingen mogelijk Verkoopprijs: Marktconform Kostprijs: Minimaliseren Digitaal tenzij Bekendheid product vergroten en nut-en-noodzaak helder maken Duidelijkheid over het procesverloop en toewijzingsbeleid Focus op aanbod Kort en bondig Efficiënt Directe duidelijkheid over levering, wijzigingen worden gecommuniceerd Direct complete aanvraag ln-1-keer-goed 24 *7 beschikbaar Klantgerichte benadering: Medewerkers helpen indien nodig Medewerkers stimuleren het gebruik digitaal kanaal

6

7 Verbeteren houding en gedrag

8 Houding en gedrag: Wat gaat goed/wat kan beter?
Houding en gedrag is verschillend per serviceformule Het maken van een Persona helpt om in de huid van een klant te pakken De serviceformules helpen bij het definiëren van het gewenste gedrag Klantreizen helpen om gewenst gedrag duidelijk te krijgen Escape room voor cocreatie Wat kan beter? Versnelling: hoe kunnen we sneller resultaten bereiken

9 Presentatie serviceformules gemeente Hengelo
BEHEER FORMULE WEGWIJS FORMULE CO-CREATIE FORMULE FLITS FORMULE HANDHAAF FORMULE


Download ppt "De succesformule van Dienstverlening"

Verwante presentaties


Ads door Google