De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Opleiden van medewerkers

Verwante presentaties


Presentatie over: "Opleiden van medewerkers"— Transcript van de presentatie:

1 Opleiden van medewerkers
Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 79

2 Introductie kassatraining

3 Management sturen en beheren mensen en middelen bereiken van doelen
continuïteit van het bedrijf welzijn van de medewerkers tevredenheid van de klanten vergroten van de winst op een efficiënte manier inzetten van mensen en middelen voortdurend uitoefenen van controle op deze mensen en middelen

4 Human Resource Management
Wat is HRM manier om een bedrijf te organiseren medewerker als denkend en verantwoording dragend persoon staat centraal

5 Taken leidinggevende bij HRM
De manager heeft drie kerntaken: Hij maakt de medewerker bewust van zijn zelfstandigheid. Hij bevordert de zelfstandigheid van de medewerker. Hij benut de zelfstandigheid van de medewerker optimaal.

6 Personeelsinstrumenten
middelen die de leidinggevende heeft om ervoor te zorgen dat: de juiste medewerker met de juiste kwaliteiten op de juiste plek terechtkomt

7 personeels- instrumenten
loopbaan- begeleiding opleidings- beleid leidinggeven werving en selectie personeels- planning

8 Loopbaanbegeleiding begeleiding van medewerkers bij de ontwikkeling en uitvoering van hun loopbaan afstemming van de behoeften en mogelijkheden van de medewerker op die van het bedrijf

9 Management development
Wat is MD loopbaanbegeleiding die is gericht op leidinggevende of specialistische functies geheel aan maatregelen dat is gericht op het werven, selecteren, aanstellen, begeleiden, overplaatsen en ontwikkelen van (toekomstige) managers

10 Employability Wat is Employability
Door middel van begeleiding en opleidingen wordt de werkzekerheid van een werknemer groter. Door het bieden van deze mogelijkheden bindt een werkgever zijn werknemers aan zich.

11 Nut van opleiden ‘updaten’ van kennis en vaardigheden van medewerkers
vergroten van de kennis van medewerkers als voorbereiding op uitbreiding of wijziging van hun functie

12 Opleidingsbehoeften collectieve opleidingsbehoefte
individuele opleidingsbehoefte benodigde kennis en vaardigheden aanwezige kennis en vaardigheden opleidingsbehoefte -/- =

13 Opleidingsbeleid Waarom wil je de medewerkers opleiden?
Welke opleiding hebben de medewerkers nodig? Wat is het opleidingsbudget? Wanneer komen de medewerkers in aanmerking voor een opleiding? Op welke manier wordt het opleidingsbeleid uitgevoerd?

14 Effectiviteit van de opleiding
directe opbrengsten toename van de winst, de omzet of de klanten afname van de kosten voor het verhelpen van fouten of het oplossen van klachten efficiëntere tijdsbesteding toename van de veiligheid indirecte opbrengsten verbeterd winkelimago betere samenwerking minder verzuim grotere motivatie


Download ppt "Opleiden van medewerkers"

Verwante presentaties


Ads door Google