Infosessie 6 maart 2018 Aanduiding van de penhouder als vertegenwoordiger van een netwerk van dienstverleners in het kader van de uitvoering van de activeringstrajecten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
CLIËNTOVERLEG Met neutrale voorzitter.
Advertisements

Netwerk GGZ Kempen - GTB/VDAB
Eerstelijnspsychologische functie Poperinge-Ieper-Diksmuide.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ BETREKKEN VAN DE DERDE PARTNER Een praktijkbeeld uit.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
RECHTSTREEKS TOEGANKELIJKE HULPVERLENING (RTH): praktische uitwerking
Oproep Mensgericht ondernemen Oproep Innovatie. ESF-Agentschap  ESF = Europees Sociaal Fonds  Subsidieagentschap  Doel is om maximaal de uitvoering.
CVO-IVV de Avondschool centrum voor volwassenenonderwijs PROJECT “gecombineerd onderwijs”
Europese financiering voor Musea, 26 juni 2007 Amsterdams Historisch Museum Laura Grijns.
Nieuwe VZW Wetgeving 16 november Nieuwe VZW wetgeving n Vorige wet dateert van 27 juni 1921 n Nieuwe wet van 2 mei 2002 werd van toepassing op 1.
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Doorstromingsstages. Juli 2012 Relancestrategie Relancestrategie van de federale Regering 3 assen: de koopkracht van de burgers ondersteunen de competitiviteit.
Partnerschapsovereenkomst - Nieuws. De omzendbrief Op 7 december verstuurd naar de Beleidscel Aanvraag om praktische informatie Teruggestuurd op 18 december:
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
VDAB ESFtendering Trajectbegeleiding en competentieversterking van werkzoekenden behorende tot de 4 prioritaire kansengroepen 1.
Gemeente en OCMW : hand in hand ? Studiedag voor ontvangers en secretarissen Antwerpen, 19 oktober 2010 Piet Van Schuylenbergh, directeur afdeling OCMW’s.
(SLOT)EVENT WIN² 10 OKTOBER 2013 LEUVEN Algemene Inleiding Frank Vandenbroucke.
Kunstendecreet – meerjarige ronde Voorwaarden en criteria.
De Vlaamse Energielening: voor wie? Werkingsgebied: 25 gemeenten IOK + 4 gemeenten stadsregio Turnhout (Beerse, Oud-Turnhout, Turnhout en Vosselaar) Woning.
FAQ Oproep 308 Begeleiding artikel 60. Q&A Kan een OCMW-vereniging als promotor optreden - kan met onderaannemer gewerkt worden en zo ja moet hiervoor.
TENDER INTENSIEF WERKPLEKLEREN (TIW)
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatie –vergadering 15/01/2015
ESF Vlaanderen OP Sociale Economie Karel Vanderpoorten
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Infomoment Brandveiligheidstraject jeugdwerkinfrastructuur Gemeentebestuur Heusden-Zolder.
Infosessie Oproep Armoede (360) 7 maart Voorstelling ESF.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
VOORSTELLING SUBSIDIEREGLEMENT INFRASTRUCTUURWERKEN VZW’S VOOR NIET-STEDELIJKE INFRASTRUCTUUR Burgemeester en schepencollege Veerle Heeren, 13 december.
VERHOOGDE STAATSTOELAGE Focus op sociale activering.
Tools i.f.v. een vlot verloop van de CSR
OPROEP DUAAL LEREN & WERKEN Infosessie
Aanbesteding jeugdteams
Nieuw decreet Lokaal Bestuur & Nieuw decreet Lokaal Sociaal Beleid
Oproep Mensgericht ondernemen Oproep Innovatie
Lokaal Sociaal Beleid.
OCMW GENK – VINCENTIUS GENK
Tijdelijke Werkervaring (TWE)
Voorontwerp decreet betreffende wijk-werken en diverse bepalingen i. h
Werkgroep sociale activering
LOP Antwerpen basis Algemene vergadering 10 juni 2009 welkom
Evaluatie in CMW & LDE.
Oprichting Regionaal Landschap Schelde–Durme vzw
Persoonsvolgende financiering Objectivering door het MDT
Naar een nieuw decreet lokaal sociaal beleid
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Geïntegreerd Breed Onthaal
Hervorming van het PWA-stelsel: naar een nieuw instrument “Wijk-werken” binnen het Vlaams activeringsbeleid.
Geïntegreerd breed onthaal
Samenwerking tussen actoren werk en zorg
Basisondersteunings- budget (BOB)
Kracht.wonen Regionaal en interdisciplinair samenwerken rond dak- en thuisloosheid trefmoment 11 oktober 2018.
Eerstelijnspsycholoog 0ntwikkeling/uitrol Werkingsgebied Diletti
Hoe zit het werkveld praktisch in elkaar?
Samenvattende presentatie - 3 mei 2019
Marleen Dethier - transitiecoach
Pilootprojecten Vorming Regionale Zorgplatformen
Lerend Netwerk Regie Buitenschoolse Opvang 24 september 2019
Transcript van de presentatie:

Infosessie 6 maart 2018 Aanduiding van de penhouder als vertegenwoordiger van een netwerk van dienstverleners in het kader van de uitvoering van de activeringstrajecten

Decreet houdende de werk- en zorgtrajecten van 25 april 2014 Wettelijke basis Decreet houdende de werk- en zorgtrajecten van 25 april 2014 Uitvoeringsbesluit houdende de werk- en zorgtrajecten van 2 februari 2018 Departement Welzijn Volksgezondheid & Gezin

Doelgroep Betaald werk voorlopig niet mogelijk Belemmeringen van MMPPS aard Nood aan begeleiding op vlak van werk als op vlak van hulpverlening/zorg Doorstroom naar betaald werk haalbaar na deelname Voldoende taalvaardig Woonachtig in Vlaams gewest Ingeschreven bij VDAB → VDAB (dienst arbeidsbeperking) bepaalt of kandidaat- deelnemer voldoet aan criteria

Trajectmodel (geen deel van deze oproep) Casemanager Werk (VDAB) Casemanager Zorg OPDRACHT: Informatieverstrekking Bepalen doelstellingen, inhoud en duur van activeringstraject Werkafspraken en planning van het aanbod Opvolgen, evalueren (min 6-md) en bijsturen trajectplan ICF functioneringsprofiel Opstellen eindadvies afstand tot de arbeidsmarkt

Trajectmodel (geen deel van deze oproep) Casemanager Werk (VDAB) Casemanager Zorg WIE (cfr. Decreet) WERK VDAB of gemandateerde organisatie ZORG Een centrum voor algemeen welzijnswerk (CAW) Een OCMW Een dienst voor maatschappelijk werk van het ZF Een centrum voor geestelijke gezondheidszorg (CGG) Een initiatief voor beschut wonen (IBW) Een psychiatrisch ziekenhuis (PZ) Een psychiatrische afdeling van een algemeen ziekenhuis (PAAZ) Een revalidatiecentrum psychosociale revalidatie voor volwassenen (772) Een revalidatiecentrum verslavingszorg (773) Een centrum voor ambulante revalidatie (CAR) Een welzijns- en zorgvoorziening erkend door het VAPH of het agentschap Jongerenwelzijn

Penhouder Faciliteren activeringstrajecten tijdige opstart (4 weken na goedkeuring trajectplan) + volgens afsprakenkader eventueel buiten bestaande netwerk en buiten grenzen perceel/provincie Budgetbeheer & betaling dienstverleners besteding middelen waarbij inhoudelijke tekorten in de actieplannen en financiële tekorten in budget worden vermeden. betaling van de niet elders gedekte kosten van acties aan de dienstverleners transparante boekhouding en jaarlijkse rapportering aan VDAB Coördinatie en aanspreekpunt monitoring van de uitvoering conform afsprakenkader & visie informatie-uitwisseling en afstemming tussen betrokkenen faciliteren

Netwerk van dienstverleners Zorgactor enkel acties zoals bepaald in trajectplan door casemanagers = vergoedbaar verkennen van/zelfinzicht verlenen in zorgnoden en MMPPS problemen samen met deelnemer leren omgaan met zorgnoden en MMPPS problemen (met oog op stage of betaalde arbeid) / psychische draagkracht verhogen creëren van ondersteunend zorgnetwerk competentieversterking (communicatie, conflictbeheersing,…) overleg, samenwerking en afstemming met betrokken partners in activeringstrajecten (penhouder, casemanagers en andere dienstverleners)

Netwerk van dienstverleners Werkactor Activeringsstage voor elke deelnemer begeleiden in verwerven attitudes zoeken en aanreiken van één of meerdere stagevloeren ifv beperkingen, mogelijkheden, jobaspiraties en vorderingen van deelnemer voorbereiding stages samen met deelnemer stageovereenkomst werkgever ondersteunen tijdens stage stageverslag competenties detecteren, versterken, opvolgen en evalueren overleg, samenwerking en afstemming met betrokken partners in activeringstrajecten (penhouder, casemanagers en andere dienstverleners)

Gegevensregistratie- en uitwisseling toegang MLP zorgactor: toegang tot vertrouwelijk luik in MLP werkactoren: toegang tot MLP (inclusief vertrouwelijk luik) verwerkersovereenkomst ondertekenen maatregelen treffen om vertrouwelijk karakter van gegevens te bewaren enkel correcte en relevante WERK-gerelateerde informatie en resultaten registreren in MLP eigen kanalen enkel indien conform wet tot de bescherming van de persoonlijke levenssfeer deelnemer informeren/instemming vragen

deadline vragen: 14 maart 2018 publicatie antwoorden: 16 maart 2018 Procedure deadline vragen: 14 maart 2018 publicatie antwoorden: 16 maart 2018 indienen offertes: ten laatste op 27 maart om 14.00 uur onderhandelingen: eind april/begin mei verbeterde offertes: midden mei gunning & sluiting: tweede deel juni

Raamovereenkomst van maximaal 4 jaar Eerste bestelling: Termijnen Raamovereenkomst van maximaal 4 jaar Eerste bestelling: toeleidingsperiode = 1 juli 2018 – 31 december 2019 uitvoeringstermijn = toeleidingsperiode + looptijd laatst afgelopen begeleiding (maximaal + 24 maanden)

Percelen-Aantallen-Garantie perceel regio- afbakening eerste bestelling toeleidingsgarant ie voor de eerste bestelling (=75% zie punt 1.7) AT-ANT-01 Antwerpen 206 155 AT-ANT-02 Mechelen 108 81 AT-ANT-03 Turnhout 160 120 AT-LIM-01 Hasselt 214 161 AT-LIM-02 Genk 90 AT-OVL-01 Gent 227 171 AT-OVL-02 Aalst 101 76 AT-OVL-03 Sint- Niklaas 57 AT-VLB-01 Leuven 180 135 AT-VLB-02 Halle- Vilvoorde 105 79 AT-WVL-01 Oostende 50 38 AT-WVL-02 Brugge 58 44 AT-WVL-03 Kortrijk 73 55 AT-WVL-04 Roeselare 72 54

Verplichte uitsluitingsgronden Administratieve vereisten Selectie Verplichte uitsluitingsgronden Administratieve vereisten nvt voor de taken van de penhouder zorgactoren: erkenning of vergunning bij gunning en voor de duur van de opdracht Werkactoren bij gunning en voor de duur van de opdracht: MKCO (activeringsstage); MKAB of MKTB Geldig kwaliteitslabel: ESF (opstap)-label wordt nog aanvaard

Minimale samenstelling van het netwerk Selectie Minimale samenstelling van het netwerk OCMW of samenwerkingsverband van OCMW’s CAW Een of meer werkactoren Een of meer maatwerkbedrijven PZ, PAAZ, CGG, IBW, reva 772, reva 773, CAR Organisatie VAPH of JWZ

Minimale samenstelling van het netwerk Selectie Minimale samenstelling van het netwerk bij inschrijving en voor de duur van de raamovereenkomst! aan te tonen op niveau van het geheel van percelen waarvoor netwerk wordt ingezet MAAR indien niet alle percelen gegund worden aan het netwerk, moet er nog steeds voldaan worden aan de voorwaarde van de minimale samenstelling voor de resterende percelen/het gegunde werkingsgebied (vb OCMW) alle dienstverleners binnen het netwerk dienen een actieve rol op te nemen in de uitvoering van de activeringstrajecten.

Gebiedsdekkende dienstverlening Selectie Gebiedsdekkende dienstverlening bij de inschrijving én voor de duur van de raamovereenkomst! netwerk van dienstverleners moet dienstverlening kunnen verzekeren voor alle inwoners die woonachtig zijn in het perceel/de percelen waarvoor het netwerk wordt ingezet.

Gebiedsdekkende dienstverlening Selectie Gebiedsdekkende dienstverlening Personen met een handicap Geestelijke gezondheidszorg Algemeen welzijnswerk Maatschappelijk en sociaal werk Activeringsstage Andere Te specificeren voor het netwerk

Verplichte documenten en bijlagen Offerteformulier 1a en 1b UEA (Uniform Europees Aanbestedingsformulier) Modelovereenkomsten (selectie en uitvoering) Uittreksel strafregister (maximum 6 maanden oud) Gegevens betreffende aanvraagdossier mandaat Geldig kwaliteitslabel Statuten of andere documenten waaruit blijkt dat de ondertekenaars van de offerte of modelovereenkomsten bevoegd zijn om organisatie contractueel te verbinden Prijsverduidelijking BTW- certificaat in geval van BTW-vrijstelling Voor co- of onderaanenmers uit andere lidstaten van EU (of die buitenlandse medewerkers tewerkstellen die niet onderworpen zijn aan de sociale zekerheid): Attesten dat ze voldoen aan art 68 WOO of art 62 KB Plaatsing In geval van selectie: attest dat ze voldoen aan fiscale verplichtingen

90 punten voor de technische waarde van de offerte Gunning 10 punten voor de prijs 90 punten voor de technische waarde van de offerte bestedingsbeleid en monitoring budget beheer dienstverleningsketen visie op samenwerking (Benadering van activeringstrajecten, deelnemer,…) concrete afspraken (mbt tekorten aanbod, timing acties, overleg en afstemming) slagkracht van het netwerk

Onderhandelingen = optioneel Gunning obv eindrangschikking per perceel Indien waardering “beperkt”, kan VDAB beslissen om offerte niet op te nemen in de rangschikking

Samenwerking tussen actoren Voor de opdracht van de penhouder onderaanneming ikv selectie: in principe niet van toepassing: buiten de vertegenwoordiging van een netwerk dat voldoet aan bepaalde samenstelling en gebiedsdekkend is, zijn er geen specifieke selectievoorwaarden voor de kandidaat penhouder. onderaanneming i.k.v. uitvoering modelovereenkomst ikv uitvoering co-aanneming co-aannemers moeten zich verenigen in één rechtspersoon voor de gunning moeten als geheel nog steeds voldoen aan de selectievoorwaarde van de minimale samenstelling.

Samenwerking tussen actoren Voor de uitvoering van de acties in het kader van het trajectplan modelovereenkomst ikv selectie: voor de partners op wie de kandidaat-penhouder beroep doet om minimale samenstelling aan te tonen. modelovereenkomst ikv uitvoering: voor de partners die (in de loop van de opdracht) worden toegevoegd aan het netwerk.

2800 euro/activeringstraject Vergoedingen 2800 euro/activeringstraject voor uitvoering van de opdracht van de penhouder maximum = 10% van 2800 euro exclusief btw/ activeringstraject én de betaling van de dienstverlening aan de deelnemer 2800 euro verminderd met vergoeding per deelnemer voor de penhouder (excl.BTW) middelen per deelnemer komen in een gezamenlijk te besteden budget ifv de noden van de deelnemers (wat overschiet voor de ene kan gebruikt voor de andere)

Kosten die niet in aanmerking komen: Vergoedingen Kosten die niet in aanmerking komen: dubbelfinaniciering tussenkomst door het RIZIV elders verworven middelen (werkingsmiddelen, subsidies,…) overfinanciering marktconforme prijzen dagelijkse werkvloerbegeleiding op stagevloer aan het einde van de raamovereenkomst, maakt de penhouder de middelen die hij niet heeft besteed aan de dienstverlening over aan VDAB

70% bij opstart: registratie trajectplan Betaling In twee schijven 70% bij opstart: registratie trajectplan 30% aan het einde: registratie finaal ICF met eindadvies acties uit trajectplan zijn uitgevoerd dienstverleners hebben voldoende informatie aangereikt voor ICF (penhouder bewaakt de communicatie en tijdige informatie-uitwisseling) traject heeft minimaal 3 maanden geduurd

Vergoeding voor de penhouder Betaling Vergoeding voor de penhouder penhouder stuurt maandelijks factuur obv schuldbevestigingsstaat (sbs) Vergoeding voor de dienstverlening geen factuur nodig: aanvaarding SBS = betaling

Output pENHOUDER

Output Zorgactor

Output Werkactor

Vraagstelling via regie@vdab.be Antwoorden via E-procurement Meer info? Vraagstelling via regie@vdab.be Antwoorden via E-procurement Vragen en antwoorden Presentatie(s)