Nationale Onderwijsweek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Advertisements

ORGANISATIE CKV1 Wat betekent het en wat is het?
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Op zoek naar emotie Gemaakt door: Chantal en Carlijn.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Kunst uit de gouden eeuw
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Gemaakt door Lien Van Gucht en Rani Vandenbroeck
Vincent van Gogh.
6.2: Naar een Verenigde Staten van Europa
Kerk à la Hanna Vijf korte lessen. Les 1: bij elkaar gebracht Hanna uit stam Aser Hanna uit stam Aser 10 stammen los van de tempel 10 stammen los van.
God wijst je de weg van de vrede. stralend licht gaat uit de hemel over ons op.
Natuurgerichte intelligentie
Projecten bij de.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Kunst geeft niet het zichtbare weer, kunst maakt zichtbaar
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Westerse wereld.
De wereld in zwart en wit
De woorden die we vandaag leren…. bezoeken het toneel het toneelstuk modern het figuur dagdromen de omslagdoekde piano Woordenschat groep 5, thema 6,
Lesprogramma Theorie --> soorten druk
Volksuniversiteit Zwolle
SENECA STOA.
Praktijkonderdeel: Zelfportret
Wat we beleven in groep 7!. Een goede start gemaakt! Een meester Sfeer Duidelijk Respect Relatie.
Woord van Leven April 2015 “Ik ben voor iedereen wel íets geworden” (1 Cor 9, 22)
Etalages.
I NFORMATIEAVOND 25 augustus 2015 Groep 6/7/8Quinta Lut.
Tekenen les 1 introductie joeri lefévre.
Q U I Z De kunst van de stilte De kracht van de stilte.
‘Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit’ Salvador Dali.
1 hv 3 Cultuur, vreemd en vertrouwd § 2-4
Het belang van voorlezen
Infoavond groep 7 en Agenda Welkom Hoe werken wij in groep 6, 7 en 8? Wie ondersteunen? Methodes zijn straks vrij in te zien. Vragen?
Genesis 1:1-6:8 (1) WELKOM. Psalm 29: 1  Hemelingen, buigt u neer,  geeft de HERE kracht en eer,  geeft de HERE heerlijkheid,  looft zijn naam en.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
LandkaARTen naar je hand zetten. LAND ART Een stroming in de beeldende kunst, ontstaan in de jaren 60 van de 20e eeuw, waarbij kunstenaars kunstzinnig.
Welkom op de informatie- avond van groep 3&4.. Even voorstellen... Groep 3/4: Kelly Spooren & Anouchka van de Coolwijk.
Nabije Oosten – Kunstnijverheid. NO Kunstnijverheid - Examenreglement Tijdvak 1850 – 1900 Stofbeperking Europese kunstnijverheid en Oosterse sierkunst,
1 hv 3 Cultuur, vreemd en vertrouwd § 2-4
COMPOSITIE Wat is compositie?.
6vwo thema CSE, tehatex 2011 ‘Wat van ver komt…’ Presentatie G-0
Waarom maken we niet alles in Nederland?
Wat we beleven in groep 7!.
Femmy Otten, Galerie Fons Welters
bing. com/videos/search
Week van OSSde LentekriebelsOss
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Wat gaan we doen? Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit?
Martin Creed – Museum Voorlinden
John Körmeling, draaiend huis, 2008
Britt Dorenbosch.
Cursus 2.2 Het Leven van de Eerste Mensen Klas 2 BK Lesweek 2
Digi(bord)boek project <titel project>
Olafur Eliasson, Boijmans
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
‘Ieder kind is een kunstenaar
blok 2 les 2: taal thuis en op school
volgende bladzijde terug
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
Salvador Dalí.
Artikel over transactionele analyse
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
Godsdienst bij de jonge kleuter
Toolbox Europese Parlementsverkiezingen 2019 – mbo entree en niveau 2
Transcript van de presentatie:

Nationale Onderwijsweek Nationale Onderwijsfilm 2017

In de wereld die Van Dongen optrekt, zijn de figuren meestal in zichzelf gekeerd, hebben een melancholische blik of staren dromerig voor zich uit. Slangen, doodskoppen en andere verwijzingen naar vergankelijkheid geven haar werk iets duisters. vroegere stromingen in de traditionele kunst, maar tegelijkertijd elementen die onmiskenbaar van nu zijn. Van Dongen gebruikt houtskool, pastelkrijt en verf door elkaar heen. Iris van Dongen

Kinderbeeldtaal 6-12 jaar

De beleving Nog één belangrijke invalshoek niet besproken: de beleving. Wat beleefde je toen je de tekening maakte? Daaraan hangt de vraag vast: waarom maak je?   Een mens heeft primair de behoefte om uitdrukking te geven aan zijn emoties. Dat geldt voor elk kind. Dus: tekenen is niet alleen voor de lol, maar om uitdrukking te geven aan iets. Onbewust laten kinderen dus iets van zich zelf zien op papier, het maakt duidelijk wat hem of haar op dat moment bezighoudt. De tekening is een hulpmiddel om gevoelens uit te drukken die ze nog niet onder woorden kunnen brengen. Kinderen vertellen al tekenend hun eigen verhaal: Tekenen is een taal.

Artikel van itterzon

Van Itterzon kan inmiddels feilloos zien waar een kindertekening vandaan komt. Zo zijn tekeningen uit Oost-Europese landen als de Oekraïne en Rusland opvallend verfijnd, poëtisch en sfeervol. Als voorbeeld noemt ze het Zelfportret bij de piano van de 12-jarige Vita Kosilova uit Oekraïne. 'De piano, de kleding van het meisje, het tapijt op de achtergrond, alles is kleurrijk versierd. Zelfs van de toetsen van de piano heeft ze iets bijzonders gemaakt. De vervoering die muziek het meisje geeft, is zichtbaar. Ze heeft er duidelijk lang aan gewerkt, de aandacht en het plezier spatten ervan af.'

Telmo Pieper

Meenemen: werk van 12-16 jaar Huiswerk Meenemen: werk van 12-16 jaar Verwerken theorie uit de lessen in de proefbeschrijvingen. Verzamelen casussen, woorden en schrijven logboek Blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog blog