De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Britt Dorenbosch.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Britt Dorenbosch."— Transcript van de presentatie:

1 Britt Dorenbosch

2

3 Bart Rutten, artistiek directeur Centraal Museum:
“Britt Dorenbosch behoort tot de meest interessante jonge schilders uit Nederland. Haar werk is technisch zeer vaardig en steeds weer lijkt ze in haar directe omgeving een aanleiding te vinden om de kracht en het plezier van schilderen te vieren. Ze begeeft zich daarmee op een spannend traject van ogenschijnlijke alledaagsheid en virtuoze verbeeldingskracht."   

4 Vroege krabbelfase

5

6 Late krabbelfase

7 Analyse kinderbeeldtaal
Materiaal Inhoud Vormaspecten Meisje/jongen Spontaan/in opdracht Kleur

8

9 Westers: Twee bollen structuur Zuid-West Afrikaans: Driehoekige constructie Iraans: zonder omtrekken om de gelaatstrekken Arabisch: een rechthoekige romp

10 Objectief waarnemen O.E.N

11 Casuïstiek vanuit verschillende perspectieven

12 De casus Bij de les Ruimtelijk gaan we vandaag schedels boetseren, in het midden van het lokaal staat een echt mensenschedel. De bedoeling is om de schedel goed te bekijken en dit te boetseren. Tijdens de uitleg sta ik achteraan de groep en kijk niet richting de schedel. Als we beginnen loopt Eric langs. Ik zeg tegen hem: “Ik weet niet of ik de hele schedel red om te maken, ik kan namelijk niet goed tegen schedels.” Terwijl ik dit zeg merk ik een emotie vanuit mijn buik naar mijn keel toestromen en krijg ik tranen in mijn stem.

13 Vragen vanuit het perspectief van de docent:
D: In hoeverre moet je als docent rekening houden met persoonlijke emoties bij het bedenken van een les? D: Hoe ga ik om met een student die het emotioneel niet aankan om een opdracht te maken? D: Hoe creëer je een veilige werkomgeving waarin iedereen zich op zijn / haar gemak voelt? D: Wat doe je als je ziet dat een student tegen zijn eigen emotie in een opdracht maakt, maar dit niet durft te zeggen? D: Hoe kun je tijdens een lessituatie, naast oog te hebben voor de lesstof, ook oog hebben voor persoonlijke beleving? Vragen vanuit het perspectief van de student: S: Is het nodig om tegen je eigen emoties in te gaan om een opdracht te maken? S: Hoe onderzoek je je eigen grenzen? S: Hoe breng je je gevoel ter sprake? S: Wat vertel je andere studenten wanneer ze vragen waarom je de opdracht anders aanpakt dan zij?

14 Observatielijsten snuffelstage:
STAGE OOSTERLICHT Observatielijsten snuffelstage: Download op basisdocentschap.wordpress.com (+follow!) Beleiden in een praktijkles Organisatie in een les Orde houden

15 Snuffelstage Oosterlicht college Dieselbaan 10, 3439 MV, Nieuwegein
Introductie - 3 oktober, 11:30

16 Huiswerk Maak een proefbespreking van twee tekeningen uit je eigen jeugd: een spontaan gemaakte en een in opdracht. Analyseer deze en bespreek hem op de invalshoeken die je deze les hebt geleerd, en neem hierbij ook uitgebreid de tijd voor de beleving. Waarom heb je gemaakt wat je maakte? Interpretatie mag. Twee proefbeschrijvingen & tekeningen mee! Meenemen werk 6-12 jaar Verzamelen casussen, woorden en logboek


Download ppt "Britt Dorenbosch."

Verwante presentaties


Ads door Google