De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)"— Transcript van de presentatie:

1 Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)

2 Analyse kinderbeeldtaal
Materiaal Inhoud Vormaspecten Meisje/jongen Spontaan/in opdracht Kleur

3 Inhoud Medium Vorm -3 insecten tekenen met kroontjespen en oost indische inkt -Zelfportret ischilderen in acrylverf in popart-stijl -Stilleven van basisvormen tekenen op a4 met houtskool -Kelderraam tekenen met eigen uitzicht , met potlood op a3

4 Pagina 61 tm t/m 7.5

5 Casussen

6 ‘Bij de les Ruimtelijk gaan we vandaag schedels boetseren, in het midden van het lokaal staat een echt mensenschedel. Tijdens de uitleg sta ik achteraan de groep en kijk niet richting de schedel. De bedoeling is om de schedel goed te bekijken en dit te boetseren. Ik loop naar de docent toe en zeg:“Ik weet niet of ik de hele schedel red om te maken, ik kan namelijk niet goed tegen schedels.” Terwijl ik dit zeg merk ik een emotie vanuit mijn buik naar mijn keel toestromen en krijg ik tranen in mijn stem. De docent zegt: “Poe, ik had geen rekening gehouden dat dit kan. Goed dat je het aangeeft, hier had ik als docent rekening mee moeten houden. Hier gaan we een oplossing voor vinden. Als je in een hoekje van de klas gaat staan, zodat je het schedel niet hoeft te zien, en bij jezelf aan je hoofd voelt hoe alles in elkaar zit, zou dat een oplossing zijn?” Ik antwoord: “Dat is zeker een oplossing, want als ik aan mijn hoofd voel, voel ik meer dan alleen de schedel.” Kern: Student wordt te emotioneel van de opdracht om hem uit te kunnen voeren Kwestie: In hoeverre moet een docent rekening houden met emoties van een student?

7 S: Hoe onderzoek je je eigen grenzen?
Vragen vanuit student S: Is het nodig om tegen je eigen emoties in te gaan om een opdracht te maken? S: Hoe onderzoek je je eigen grenzen? S: Hoe breng je je gevoel ter sprake? S: Wat vertel je andere studenten wanneer ze vragen waarom je de opdracht anders aanpakt dan zij?

8 Vragen vanuit docent D: In hoeverre moet je als docent rekening houden met persoonlijke emoties bij het voorbereiden van een les? D: Hoe ga ik om met een student die het emotioneel niet aankan om een opdracht te maken? D: Hoe creëer je een veilige werkomgeving waarin iedereen zich op zijn haar gemak voelt? D: Wat doe je als je ziet dat een student tegen zijn eigen emotie in een opdracht maakt, maar dit niet durft te zeggen?

9 Aanleiding van de casus
Kern & Kwestie Verkennen vd kwestie. Hierin omschrijf je de vragen die je bij de kwestie hebt, vanuit verschillende invalshoeken. Positief/negatief. Wanneer pakt het goed uit, wanneer slecht? Eigen mening Casus

10 Proefbeschrijvingen 6 aspecten (vormaspecten, inhoud, materiaal, jongen/meisje, spontaan/ in opdracht, kleurgebruik.) Beleving/herinnering Schrijfstijl Sterk punt


Download ppt "Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)"

Verwante presentaties


Ads door Google