Consumentengedrag Les 1: Introductie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
PAD Mindfulness en Yoga
Aardrijkskunde h6 Overal anders
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Onze doelen en visie in beeld
Portfolio Presentatie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Lezen: doe het goed voor
Orde houden in de klas.
Groepsdynamica Lesweek 5 - Les 4
Praktijkervaring en reflectie
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Psychologieles 1 Periode 3, lesweek 1 Een introductie.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
KTKU op Fridtjof Nansen groep 7/8 Een keuze uur waarbij alle taartpunten aan bod komen!
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Consumentengedrag Leren I
Psychologie Sociale leertheorie
Psychologie Les 1: Introductie.
Instructie geven en uitvoeren
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Groepsdynamica Introductie
Duurzaamheid voedselketen.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Beste ath 4..
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Kiezen voor keuzedelen
Beste ath 4..
Loopbaan en burgerschap les 2
Les 1: Introductie Marketing
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Welkom instructeurs!.
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Een “gezonde kijk” op je werkomgeving
Oefening Ik vermijd liever een conflict dan de confrontatie aan te gaan. Als iemand niet denkt zoals mij, zal ik ervoor zorgen dat hij doet zoals ik vind.
Agressie op de werkvloer
Ontwikkelingspsychologie
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Consumenten-gedrag Online consument
Consumenten-gedrag Het gezin
“Context-concept in je eigen lessen”
Consumenten-gedrag Mondige consument
Ontwikkelingspsychologie
Gesprekstechnieken Les 5.
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Consumenten-gedrag Referentiegroepen
Gedragsproblemen en stoornissen
Gedragsproblemen en stoornissen
Basisstof 2 In je vrije tijd.
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
ADL Les 1.
ADL Les 1.
Eigenaarschap.
ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

Consumentengedrag Les 1: Introductie Om leerlingen te laten ervaren hoe beïnvloeding in zijn werk gaat. Kun je het klaslokaal helemaal donker maken, verschillende geuren in het lokaal loslaten, muziek aanzetten, eten/drinken laten proeven. Zonder direct daar een duidelijk aan te koppelen. Als iedereen rustig is begin je de les. Laterop in de les wanneer het gaat over sociale beinvloeding kun je terugpakken op de beginsituatie van de les, wat doet het met jou? Wat doet het met je mindset? Wat voor beinvloeding heeft dit, als je dit inzet om koopgedrag te beinvloeden?

Lesinhoud Doel van consumentengedrag Opdracht Koppeling met IBS: De verpakking Toetsing

Ontwikkelingspsychologie Combinatie van lessen Bjorn Consumentengedrag Ontwikkelingspsychologie

Doel vandaag De student kan, aan het einde van de les, benoemen wat sociale psychologie is, wat de koppeling is met IBS: De Verpakking en hoe men de theorie kan inzetten bij IBS: De verpakking.

Schrijf op een papiertje wat je graag op dit moment zou willen doen. Opdracht Schrijf op een papiertje wat je graag op dit moment zou willen doen. Studenten krijgen nadat ze op hebben geschreven wat ze graag zouden willen doen een half uur de tijd om te doen wat ze op hun papiertje hebben geschreven. Het idee erachter is dat studenten leren, dat veel eigenlijk bijna al het gedrag aangeleerd is. Dus wanneer ze ‘vrij’ mogen luisteren naar henzelf dat dit zorgt voor verwarring. Ze zijn immers gewend te doen wat ze opgedragen wordt. Dit is het uitgangspunt van sociale psychologie. De beïnvloeding van de student zo inzichtelijk maken, dat ze dit kunnen toepassen tijdens op hun IBS.

Psychologie, wat is dat? De opdracht aan de psycholoog is het begrijpen en voorspellen van menselijk gedrag. Dit wordt op verschillende gebieden gedaan (Aronson, Wilson, & Akert, 2011) Fenomeen Sociale invloed: we worden allemaal beïnvloed door andere mensen.

Voorbeelden? Kun je zelf voorbeelden benoemen van sociale invloed?

Koppeling met IBS: De verpakking Binnen de IBS dien je een product op te leveren wat gericht is op een bepaalde leeftijdsgroep, gekoppeld aan consumentengedrag. Hoe kun je deze beïnvloeden?

Toetsing In de toets In het verslag In de presentatie

Verslag

Presentatie

Doel vandaag De student kan, aan het einde van de les, benoemen wat sociale psychologie is, wat de koppeling is met IBS: De Verpakking en hoe men de theorie kan inzetten bij IBS: De verpakking.