De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10 Elske Revelman de.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10 Elske Revelman de."— Transcript van de presentatie:

1 MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: revee@hr.nl Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10 Elske Revelman de Vries

2 Gast: Jurgen 2 e jaars student Dummy presentatie 10 minuten Stel vragen

3 Probleemformulering De kaas is op Prepared mind analyse boek maan kaas De maan is van kaas idee Boter, kaas en eieren idee raket materiaal teamvorm kleur techniek Oplossing Raket naar de maan divergeren convergeren

4 Opdracht 2. vooronderzoek Eerst maar eens wat duidelijkheid door middel van een presentatie: Picto’s. Terug te vinden op de wiki: http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680836/feddevandeveldejaar12009

5 Aan de slag! Opdracht 2 -Leg je pictogrammen op tafel -Werk in duo’s -Bekijk de mate van reductie van de werkelijkheid -Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van mate van reductie van de werkelijkheid. Leg vast met een foto. moment

6 mate van reductie van de werkelijkheid.

7 Aan de slag! Bekijk de mate van communicatieve waarde Met andere woorden de mate van begrijpbaarheid Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van de communicatieve waarde moment

8 de communicatieve waarde. Met andere woorden, de mate van begrijpbaarheid

9 Aan de slag! Bekijk de mate waarin het begrijpbaar is voor iedereen of voor een bepaalde doelgroep Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van alleen begrijpbaar voor een bepaalde doelgroep naar begrijpbaar voor iedereen moment

10 alleen begrijpbaar voor een bepaalde doelgroep naar begrijpbaar voor iedereen

11 Huiswerk voor volgende week Gebruik je dummy Afmaken opdracht 2 (vooronderzoek) Lever opdracht 2 in aan begin van les 3

12 Afmaken opdracht 2 (vooronderzoek) Analyseer één pictogram door de vragen te beantwoorden. Op welke wijze is de werkelijkheid gereduceerd (geabstraheerd). hoe is de werkelijkheid gereduceerd? Wat is er weggelaten? Welke informatie wordt visueel overgedragen en leg uit hoe dat komt (wat wordt er noodzakelijkerwijs weergegeven?). Is het pictogram begrijpelijk voor iedereen of alleen voor een bepaalde doelgroep? Leg uit hoe dat komt.

13 Afmaken opdracht 2 (vooronderzoek) Analyseer één gebruiksaanwijzing. Probeer hem zelf uit. Werk de volgende onderdelen uit in je verslag Op welke wijze wordt de informatie overgedragen. Wordt er gebruik gemaakt van reductie van de werkelijkheid, of juist niet. Waarom? Is de gebruiksaanwijzing begrijpbaar voor iedereen of alleen voor een bepaalde doelgroep? Waaruit maak je dit op?

14 Beoordelingscriteria vooronderzoek Kwantiteit – minstens 30 pictogrammen en minstens 10 gebruiksaanwijzingen uit de dagelijkse werkelijkheid. Je hebt je werk in de les (3 x 5) vast gelegd door middel van drie foto’s die je laat terugkomen in opdracht 4. Kwaliteit – De analyse van je onderzoek heeft voldoende diepgang. Dit is het geval als je aan de docent kunt aantonen welke mate van reductie heeft plaatsgevonden en in welke mate is het begrijpelijk voor iedereen. Beschrijving van beiden, pictogram en gebruiksaanwijzing, is vereist. Diversiteit – Je verzameling pictogrammen en gebruiksaanwijzingen zijn gevarieerd van soort en bron. Originaliteit – Verrassende vondsten die niet bij een ander te zien zijn

15 Afspraken Telefoon uit Laptop dicht bij theorie Kom op tijd Geen eten en drinken (uitzondering: flesje water) Meer dan 2 lessen gemist betekent vak volgend jaar opnieuw volgen

16


Download ppt "MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10 Elske Revelman de."

Verwante presentaties


Ads door Google