De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan."— Transcript van de presentatie:

1 Consumentengedrag Les 4: Consumentengedrag (paragraaf 1,5 vanaf pagina 36 -1,6)

2 Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan de leerling uitleggen hoe het besluitvormingsproces tot stand komt.

3 Terugblik (verwerkingsopdracht)
Hoe kun je de aangeboden kennis van vandaag toepassen op je product? Welke kernbegrippen kunnen van belang zijn? Hoe kun je deze beschrijven in je verslag?

4 Hoeveel reclame uitingen zie je op deze foto?
Duidelijke reclame uitingen ongeveer tussen de 29 en 74 Naar mate je vaker kijkt zie je er waarschijnlijk meer.

5 Stel je eens voor… Een rondje over Time Square Hoeveel reclame uitingen kom je dan tegen?

6 Leg de volgende kernbegrippen uit:
Doen: Leg de volgende kernbegrippen uit: Selectieve perceptie Selectieve blootstelling Selectieve aandacht Selectieve interpretatie Selectieve herinnering

7 Test je stimuli Hoe vaak gooien de mensen in het witte T-shirt naar elkaar over?

8 Het besluitvormingsproces

9 Verdeel de vijf fases in groepjes (10 minuten)
Maak één grote presentatie met alle groepjes. Inhoudelijk wordt de fase uitgelegd Aansluiting op de volgende fase afstemmen Idee is dat de klas zelf inhoudelijk de vijf fases doorlopen en dan een lopende presentatie geven over de fases. Hierbij dient het één kloppend verhaal te worden. Na 10 minuten voorbereiding start de presentatie.

10 De koopsituatie is afhankelijk van:
Vraag Doorloopt de consument altijd alle fases van een besluitvormingsproces? De koopsituatie is afhankelijk van: De tijd die de koper nodig heeft vóór de koop De benodigde informatie De stimulans die de koper nodig heeft Het risico Nee

11 Bedenk hoe je de theorie van vandaag gaat toepassen op je product?
Opdracht Bedenk hoe je de theorie van vandaag gaat toepassen op je product? Hoe maak je je product passend bij de doelgroep? Hoe trek je de aandacht van de consument? Hoe gaan jullie dat doen met jullie product? Wat maakt het uniek? Welke stimuli ga je stimuleren?

12 Wie merkte deze Pokémon op?


Download ppt "Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan."

Verwante presentaties


Ads door Google