Direct E-Mail: 1. Marketing 2.0 23/08/2018 Direct E-Mail: 1. Marketing 2.0.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Citeren, verwijzen, voetnoten, paginanummering … GIP
INTERACTION DESIGN Week 3.
Wat is interactieve marketing?
Jullie hebben lef... . Welkom H4 M&O!  Les 1   Introductie  lezen aantekeningen bezien boek en werkboek.
Jullie hebben lef... . Welkom V4 Economie!  Les 1   introductie  lezen aantekeningen lezen wb 18 tm 20 maken wb 1.1 (1 tm 6)
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Huiswerk voor vandaag les 4
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Onderzoeksvaardigheden
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Visie & Strategie.
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Gesprekken op school Gespreksvoering Overzicht hoofdstuk 8
Fictie 2.1 tijd.
Begin en einde van een boek
Informatica-Actief Thema: Informatie en communicatie Hoofdstuk:
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct Doelgroepgericht schrijven: schrijfstijlen
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct 3. De DM-cyclus 23/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Direct 5. Juridische aspecten
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. Direct Marketing Media
Direct 3. Direct Marketing Media
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct Juridische aspecten
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Les 1: Introductie Marketing
Thema 4: Zo bereik je meer
Een instructie schrijven
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Didactisch practicum: aardappels
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Onderwijskunde en vakdidactiek 2
Les 5: Verbale communicatie
Les 6: non-verbale communicatie
Coaching.
Transcript van de presentatie:

Direct E-Mail: 1. Marketing 2.0 23/08/2018 Direct E-Mail: 1. Marketing 2.0

Programma van vandaag Tweetallen 23/08/2018 Programma van vandaag Tweetallen Wie zijn jullie en wat gaan jullie doen? Theorie Postma hoofdstuk 1: Direct Marketing 2.0 Practicum: Oefening vier niveaus

Wie zijn jullie en wat ga je doen? Jullie zijn marketeer voor een bedrijf Jullie maken een communicatieplan, inclusief een campagne, en een Direct E-Mail (DEM) Daarvoor krijg je theorie: wat is Direct Marketing, hoe maak je een communicatieplan, wat komt er kijken bij een campagne, enz.? Boek: Postma

Hoe leer je 'Handboek DM 3.0’? 23/08/2018 Hoe leer je 'Handboek DM 3.0’? Eén keer lezen is niet genoeg! Maak gebruik van inhoudsopgave, voorwoord, introductie, register Maak aantekeningen (of onderstreep, maak een mindmap, schema, etc) Vat samen in je eigen woorden Iedere les beginnen we met proefvragen; toets je kennis En: BEGIN OP TIJD

brand = merk http://www.youtube.com/watch?v=JKIAOZZritk&feature=related

Eerste versus tweede fasemarketing 23/08/2018 Eerste versus tweede fasemarketing Eerste fase Tweede fase Merken, merkbeleid, assortiment Klanten, klantbeleid, klantgroepen Marktonderzoek, klanttypen, marktaandeel Contactdata, transactiedata, klantaandeel Massamedia, één-richting communicatie 1-1 communicatie, responsemedia, interactiviteit Omzet, volume, bereik, kosten per GRP (gross rating points) Klantwaarde, conversie, kosten per klant Overeenkomsten: economische processen aan klantzijde, producten èn klanten, probleemgebied marketing

Marketing 1.0 (1960 – 2000) 7

Marketing 2.0 (vanaf 2000) Zender en Ontvanger Ontvanger en Zender Interactie

23/08/2018 Direct Marketing 2.0 Direct Marketing = het realiseren van het economisch ruilproces via direct response media Grote doorbraak = met de komst van IT: de opkomst van digitale direct marketing Specifieke software Direct response media (WWW, e-mail, pda’s, Blackberry, iPhone, iPad, Android, tablets)

Toepassing op vier niveaus 23/08/2018 Toepassing op vier niveaus Gehele proces, Gehele assortiment Deel assortiment Deel proces,

Practicum

23/08/2018 Oefening Niveaus Er zijn dus vier niveaus van toepassing van tweede fasemarketing: gehele proces/gehele assortiment gehele proces/deel van het assortiment deel van het proces/gehele assortiment deel van het proces/deel van het assortiment Bedenk bij elk niveau een voorbeeld van een bedrijf dat zo werkt.

Kies jullie bedrijf! Kies in tweetallen een bedrijf waar jullie een communicatieplan (incl. marketingcampagne) voor gaan maken, waarbij de DEM centraal staat Kies een bedrijf waar ‘je iets mee hebt’: bedrijf familie/vrienden, lievelingsmerk spijkerbroek, hobby, enz. Het bedrijf moet meer dan drie verschillende soorten klanten hebben (kind/volwassen/senior, man/vrouw, gezin/alleengaand, student/werkend, enz. enz.) Kies liever geen bedrijf dat een hele duidelijke campagne voert (b.v. Mediamarkt)

Motto van jullie bedrijf “Onder een motto ("beweegreden", afgeleid van het werkwoord movere, bewegen) of kenspreuk wordt een korte tekst verstaan, die de bedoeling van iets weergeeft.” bron: Wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Motto (20-10-2012) Motto van Coca Cola: ‘Beat Pepsi!’

Wat is het motto van jullie bedrijf? Hulpvragen: Is er een missie: vat dat eens samen in een korte zin. Waartoe is jullie bedrijf op aard? (waarom bestaat het bedrijf?) Als je jullie bedrijf moet verkopen en je hebt maar één regel/zin: wat zeg/schrijf je dan?

Huiswerk volgende week Bestuderen: Postma, hoofdstuk 1