Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Hoe kom ik aan klanten?”
Advertisements

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Marketing Werkgroep 6.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Basisboek marketingcommunicatie
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Imagi Ayoub Boufous & Joachim Alvarez-Rodriguez. Index Situatie Operationele Impact High level Scope Details soft-hardware Schermen van de app Rollen/Respons.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Webinar voor ambassadeurs
Les 2: Van productie tot verkoop
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct Doelgroepgericht schrijven: schrijfstijlen
Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct les 6 C-propedeuse, studiejaar , blok 3
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct 3. De DM-cyclus 23/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct Juridische aspecten
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Creatief Denken maar eerst:.
Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct 5. Juridische aspecten
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. Direct Marketing Media
Direct 3. Direct Marketing Media
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Bram De Bie Initiatie Webquests.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct Juridische aspecten
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Creatief Denken maar eerst:.
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Les 2: Van productie tot verkoop
Player of creator? door Mark Grasmayer.
De website.
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Direct E-mail: les 4 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 2 01/08/2018 Direct E-mail: les 4 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 2 naam docent: Nynke Verhoeven

Programma van vandaag E-mailmarketing (begrippen, feiten, cijfers) 01/08/2018 Programma van vandaag E-mailmarketing (begrippen, feiten, cijfers) Waar moet een goede DEM aan voldoen? Verder met het marketingcommunicatieplan

01/08/2018 Lesdoelen Studenten kennen feiten en cijfers van e-mailmarketing en de meest gebruikte begrippen van e-mailmarketing. Studenten weten hoe ze een DEM moeten analyseren op sterkte en minder sterke punten. Studenten kunnen een doelgroep en een persona beschrijven. Studenten kunnen SMART-doelen stellen. Studenten begrijpen het begrip ‘boodschap’ en kunnen dit toepassen in een campagne.

Even checken … Wat is direct marketing? Wat is e-mailmarketing? 01/08/2018 Even checken … Wat is direct marketing? Wat is e-mailmarketing? Wat is marketing? Wat is een prospect en wat is een suspect? Wat doet het cluster klantwaardemanagement? Bij welk organisatiecluster werk je als campagnemanager?

Voorbeeld van een motto … 01/08/2018 Voorbeeld van een motto … Bron: www.taalvoutjes.nl, geraadpleegd d.d. 26-08-2013

Een stelletje begrippen 01/08/2018 Een stelletje begrippen verschil nieuwsbrief – direct e-mail, event-driven e-mail B-2-B en B-2-C. opt-in en opt-out, werk DDMA ‘warme’ en ‘koude’ acquisitie accountability Customer Lifecycle-programma. Big Data, tips voor een goede DEM op mobiel, tablet en smartphone, segmentatie van klantenbestanden.

E-mailmarketing De voordelen: Snel, flexibel 01/08/2018 E-mailmarketing De voordelen: Snel, flexibel Targeting op persoonsniveau Meetbaar Schaalbaar Lage kosten per contact Eenvoudig testen en optimaliseren Automatisering Lead- en trafficgeneratie

E-mailmarketing De nadelen: Concurrentie Hoe hou je de interesse vast? 01/08/2018 E-mailmarketing De nadelen: Concurrentie Hoe hou je de interesse vast? Adressenbestand up-to-date houden Aflevering inbox nooit 100%: Soft bounces Hard bounces

Huiswerk voor de volgende les 01/08/2018 Huiswerk voor de volgende les Per tweetal: kies een DEM en analyseer de DEM aan de hand van de punten die we in deze les besproken hebben. Vat samen in drie sterke en drie zwakke punten: zorg dat je die kunt onderbouwen! Verwerk de punten in een presentatie: één slide met de DEM, één slide met de sterke en één slide met de zwakke punten. Neem de slides mee naar de volgende les: wie weet krijgen jullie de beurt om te presenteren. Lees hoofdstuk 4 ‘Het Merk’ uit de reader

01/08/2018

Waar moet een DEM aan voldoen? 1/7 01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 1/7 De ene DEM is de andere niet. Technische en communicatieve eisen (juridische eisen volgen in week 4). Een DEM alleen is niet genoeg.

Waar moet een DEM aan voldoen? 2/7 01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 2/7 De ene DEM is de andere niet: Wat wil je bereiken? Look & feel DEM = boodschap Snelle verkoop – opbouwen relatie Wie ontvangt de DEM? (Ken je doelgroep!)

Waar moet een DEM aan voldoen? 3/7 01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 3/7 Technische eisen Wat gebeurt er als het plaatje wegvalt? Kleurenblindheid (colorfilter.wickline.org) Weergave browsers Schaalbare tekst Weergave speciale tekens (ë, €) Contrast Links naar landingspagina en internetversie Bestandsformaat in kB ingeval van downloads

Waar moet een DEM aan voldoen? 4/7 01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 4/7 Communicatieve eisen  Zes basisregels: Personaliseer Verkoop product niet in de titel Opmaak Maak een verhaal Call-to-action Feedbackmogelijkheid

Waar moet een DEM aan voldoen? 5/7 01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 5/7 Communicatieve eisen: AIDA: Attention Interest Desire Action

Waar moet een DEM aan voldoen? 6/7 01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 6/7 Communicatieve eisen: vormgeving Korte alinea’s Pakkende kopjes Voldoende witruimte en marges Functioneel kleurgebruik Eenvoudige illustraties

Waar moet een DEM aan voldoen? 7/7 01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 7/7 Een DEM alleen is niet genoeg no-reply back-office de wereld verandert (snel) en: de campagne

01/08/2018 PAUZE

Marketingcommunicatieplan- opdracht 01/08/2018 Marketingcommunicatieplan- opdracht Doelgroepen: profielschets – persona – één persoon In tweetallen: kies één doelgroep en bepaal de persona Teken de persona op de flap

Opzet marketingcommunicatieplan Algemene inleiding (algemene beschrijving bedrijf, ontstaan, doel/visie/missie/motto, producten/diensten, huidige klanten, aantal medewerkers, plaats) Analyse van het bedrijf: SWOT + conclusie(s) Doelgroepen van de campagne Doelen van de campagne en de boodschap Creatief concept Inzet middelen (DEM) (doelgroepmiddelenmatrix, planning, budget) Gebruik het hoofdstuk ‘Niveau’s van communicatieplannen’ uit de reader!

Huiswerk voor de volgende les 01/08/2018 Huiswerk voor de volgende les Per tweetal: kies een DEM en analyseer de DEM aan de hand van de punten die we in deze les besproken hebben. Vat samen in drie sterke en drie zwakke punten: zorg dat je die kunt onderbouwen! Verwerk de punten in een presentatie: één slide met de DEM, één slide met de sterke en één slide met de zwakke punten. Neem de slides mee naar de volgende les: wie weet krijgen jullie de beurt om te presenteren. Lees hoofdstuk 4 ‘Het Merk’ uit de reader