Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de Julianaschool
Advertisements

Autisme en Mindmap Thuis en op School
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Hoekenwerk Ann Vandemaele.
BattleBots The school battle.
Voldoende dekking Nieuwsbegrip
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8
Onlosmakelijk met elkaar verweven?.  ARHO  Europese ministers.
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
Presentation Of Learning
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
MedMec01-2 Les schema per week
Woordenschat groep 5, thema 6, les 4
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Hoe zorgen we dat het in de klas belandt?. Welke (on)geschreven regels werken in jouw organisatie de toepassing van ICT tegen? Is er in jouw organisatie.
Trends 4 Trends in onderwijs & adolescentie Hafida El-Gharbaoui.
DIVERSITEIT BEINVLOEDT STUDIESUCCES Hoe daar mee om te gaan?
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Het OBIT-model Oppervlakkig leren en leren met diepgang
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Succeservaringen voor en door NT2 vrijwilligers
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
What is the meaning of? Student centered learning
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
LOB zeven stappen naar succes
Vragen, wat voor vragen?.
Dit ben ik, in ontwikkeling
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
© UNIEK IN DE KLAS.
De juiste route naar het juiste doel
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Naar een typologie van scholen
Differentiatie in de klas
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Commissie voor vrijwilligerswerk
Technische Bedrijfskunde
Wat is nou D&P Kennismaking met het bedrijfsleven
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
ORGANISATIE EN AFSPRAKEN
Berichten in de media Mediaboodschappen.
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Cijferloos lesgeven bij talen
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Eigenaarschap.
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Student- centered learning Problem-based learning Research-based learning problemsolving

Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren te vergemakkelijken. De 4 princiepen 1. Plaats 2. Keuze 3. Stem 4. Vrijheid

Problem-based learning Problem-based learning is het proces waarbij studenten leren door middel van een oplossing. Het is de bedoeling dat de studenten zelf gaan ontdekken hoe ze een bepaalde onderwerp of een les makkelijk op hun eigen manier kunnen begrijpen. PBL proces Probleem Omschrijf het probleem Zelfstandig het probleem bestuderen Deel de info met de groep en zoek overeenkomsten Presenteer de oplossing en bespreek wat je hebt geleerd Oplossing toepassen

Research-based learning Research-based learning is het proces van leren waarbij de studenten strategien leren om hun manier van denken te organiseren en om succesvol in het leren te zijn. Waarom research-based? Door Research-based kunnen leerkrachten erachter komen welke manier van lesgeven het best is voor de studenten in hun klas.

Problem – based learning Is een spannend alternatief in het traditionele klassikaal leren. Met problem-based learning presenteert de leerkracht een probleem waarbij de student zelf een oplossing moet bedenken. Bij problem-based learning treedt de leerkracht op als facilitator en mentor i.p.v een bron van oplossingen.

Problem-based learning biedt u de mogelijkheden om: Te onderzoeken en uit te proberen wat je weet. Ontdekken wat je nodig hebt om te leren. Ontwikkelen van uw people skills voor het bereiken van hogere prestaties. Het verbeteren van uw communicatieve vaardigheden.

Thank you !