Rob Goossens Het Werkplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Experts werkvorm + begrippentest
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
De basis van ADSL: het constructivisme
Theorielessen in projectmatig werken
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Leiding geven. programma huiswerk rollenspel toelichting rollen/team opdracht verder uitwerken.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Samenwerken met het bedrijfsleven
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Xperience Liefde en relaties
Onderhouden met Werktuigen en machines
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Communicatie 3e les.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Les 5: Het marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Direct Uitwerken concept DEM
Kiezen voor keuzedelen
Loopbaan en burgerschap les 2
Les 1: Introductie Marketing
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Meten & Meetkunde Les 2: Tijd
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Samenwerken aan veiligheid voor het hele gezin
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Werken in een arbeidsorganisatie
Gedragsproblemen en stoornissen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Loopbaan en burgerschap les 3
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Maak Maar Duidelijk!.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Cijferloos lesgeven bij talen
ADL Les 1.
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Transcript van de presentatie:

Rob Goossens Het Werkplan

Programma Oriëntatie: doelen, voorkennis activeren via vragen stellen Rob Goossens Programma 20-mei-2016 10.50u- 11.50u Oriëntatie: doelen, voorkennis activeren via vragen stellen Aan de slag: Het werkplan – werkmethode en tijdsduur vaststellen Evaluatie: via werkvorm PRESENTEREN Transfer: koppeling met lesstof werkvolgorde en planning

Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les weet je wat werkmethodes zijn en hoe je de tijdsduur vaststelt. Voorkennis activeren: Vragen naar opgegeven leesstof voor huiswerk. Hoofdstuk 6 Het werkplan

Rob Goossens Aan de slag: Vorm groepen van 2 personen en zorg ervoor dat tafels en stoelen zo staan dat je naast elkaar zit. (1 minuut) Iedereen in de groep krijgt een rol waarmee hij de opdracht uitvoert (uitvoerder en calculator) Ga, met die rol in je achterhoofd, de voorbeeldopdracht (ieder groepje krijgt een ander onderdeel van de opdracht) zo nauwkeurig mogelijk uitvoeren. (maximaal 30 minuten) Zorg ervoor dat je de uitgevoerde opdracht duidelijk kunt toelichten. Noteer dus alle gegevens voor jezelf op een duidelijke manier.

Rob Goossens Aan de slag: De twee rollen zijn: calculator en voorman. Bepaal in je duo wie, welke rol aanneemt. Als calculator ben je vooral bezig met cijfers, eenheden, uren, beschikbare uren e.d. Als voorman ben je vooral met de uitvoering bezig: wanneer moet ik welke werkzaamheden uitvoeren, met wie doe ik dat, wat moet ik daarvoor regelen, logistiek op de werkplek e.d. Met deze rol in je achterhoofd voer je de voorbeeldopdracht zo nauwkeurig mogelijk uit. (maximaal 30 minuten)

Aan de slag: De opdracht is: Rob Goossens Aan de slag: De opdracht is: “Een jong stel wil als eerste in de buurt, in hun achtertuin een terras aan laten leggen. Zij nemen met jullie contact op en willen graag een offerte voor de werkzaamheden. I.v.m. met hun drukke leven willen ze graag weten, wanneer er wat gedaan wordt en wat voor invloed dit heeft op de buren e.d. Ze zijn nieuw in de buurt en willen een goede eerste indruk maken. De potentiele nieuwe klanten (buren) zijn aantrekkelijk voor jullie bedrijf. Een goed doordacht plan van aanpak is dus belangrijk.” Prijzen hoeven niet uitgewerkt te worden, wel moet duidelijk zijn: welke werkzaamheden en handelingen, hoe uitgevoerd worden en hoeveel tijd daarmee gemoeid is. Evaluatie →

Evaluatie werkvorm Presenteren (15 minuten) Rob Goossens Evaluatie werkvorm Presenteren (15 minuten) Ieder groepje presenteert (maximaal 3 minuten) zijn onderdeel van de opdracht en benoemt werkmethode en tijdsduur van dat onderdeel. De anderen luisteren kritisch mee maar reageren niet! (noteer de opmerkingen) Het tweede groepje doet hetzelfde voor hun onderdeel, de anderen noteren kritische opmerkingen. Alle groepjes komen zo aan de beurt en er zal steeds meer een duidelijk beeld komen over de werkmethodes en tijdsduur.

Rob Goossens Transfer In deze les hebben we gekeken naar de werkmethode en de tijdsduur. De gegevens uit deze les gebruiken we voor de volgende les.