Marcom Triple Helix FoodValley

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie advies ‘Ruimte voor duurzame landbouw’ Den Haag, 20 maart 2013
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Eva Roeykens Plattelandscoördinator
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Stadsontwikkeling vooruit
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Bedrijven Doen Bedrijven doen is een samenwerkingsverband tussen 10 bedrijven uit Haarlem en Omstreken Door het.
Transitie-arena 3 juni 2010 To Simons. Maatschappelijke uitdagingen.
Praktijkwerkplaats Poort Verbinding vrijwilliger en professional / Samenwerking formele en informele zorg Henriëtte Nauta (VMCA) en Marjan van Doorn.
Focus op 2005 Markt- en opleidingsontwikkelingen FiDi/Pé vandaag! FiDi/Pé morgen! Operationele uitvoering Actiepunten voor 2005 Opleidingskalender 2005.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
(regionale) samenwerking Peter Metz Waterschap Rijn & IJssel
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
een nieuwe LEADER periode
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Nationaal Eenzaamheid Congres 24 september 2015 Nico Ooms Samen onder één dak.
Duurzame Innovatie in de Nederlandse Gastvrijheidseconomie (GE) Hans Hillebrand LeisureLands – Zeumeren - 18 november 2015 Feestelijke eerste oogst wilgenplantage.
11 2 december 2015 Consultatiebijeenkomst Fietsplan Ede.
Start event Nul op de Meter Twentse corporaties. Programma Opening Onderdeel 1 9:05-09:45 uur: initiatief, ambitie en aanpak a. Toelichting op het initiatief.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
PROMOTIE EN MARKETING HOE ZETTEN WE NIEUWEGEIN OP DE KAART? Prof.dr. Gert-Jan Hospers MSc. Nadine Onrust Nieuwegein, 19 mei 2016.
Richard van Gemert 2 april 2013 Keyport Biobased Zevenellen.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Algemene Ledenvergadering 19 mei Agendapunt 1 Opening en mededelingen bestuur - Hoger beroep dhr. Alsemgeest.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
ONTWIKKELINGEN GROOTE HEIDE Has van Helvoort Streekontwikkeling Boven-Dommel 1.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
De marketing van kennis
Beugels en zonnepanelen in één campagne:
Promotie en marketing Hoe zetten we nieuwegein op de kaart?
Manifest van Salentein Projectvoorstel Coaches en erfbetreders
Campagne taalvaardigheid
Kenniscirculatie en innovatie regio Food Valley
Raadsledenbijeenkomst 15 mei 2017
Plannen
Slag om Arnhem levend houden.
Accountmanager bedrijven
Burgerhout Bruist Editie 2017.
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Verbinden van de werkgever, de school en de gemeente
STARTBIJEENKOMST.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Doorontwikkeling economische samenwerking regio
Is de economische recessie een zegen voor de relatie ouders en school?
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Waarde(n)vol werk in uitvoering
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Vitale Westhoek Westhoek. De nieuwe wereld
Zero Accidents Netwerk Nederland Februari 2015
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
over hoe je handen en voeten kunt geven aan de
Toegankelijk Vechtdal
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Marktconsultatie ‘1700-lijn ondersteund door AI’
Marketing in sociale media
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Marcom Triple Helix FoodValley Stand van zaken rondom marketing/communicatie (marcom) voor de Triple Helix Esther Werkman 15 mei 2017

Kwartiermaker Esther Werkman * 25 jaar ervaring Communicatie/Marketing PR: food, hospitality en media * Regionale projecten: WEpods, Alliantie Voeding, WFCD * Geboren in 1970 en tot 1990 getogen in Ede * Sinds 2008 back to the roots * Food-minded (innovatie, bereiden en ervan genieten) * Enthousiast over deze uitdagende opdracht

Marcom Triple Helix FoodValley Triple Helix heeft de ambitie om van FoodValley een economische top regio te maken op het gebied van agrifood, innovaties en gezonde en duurzame voeding. De groei van de wereldbevolking naar negen miljard leidt tot internationale voedselvraagstukken. Onderzoek en innovatie rondom de voedselproblematiek zijn daarbij van cruciaal belang. Nederland, en met name FoodValley, speelt daarin een belangrijke rol. The global Food innovation / Milaan

“Onderscheiden doe je door ergens voor te staan en te gaan, waar je doelgroep en de maatschappij geïnspireerd door raakt”

Marcom Triple Helix FoodValley Q1/Q2 2017 - Inventarisatie - Advies - Basis voor Plan van Aanpak - USP’s - Voorwaarden - Middelen - Gezamenlijke middelen - To do

inventarisatie ↑ Prachtige rijke regio ↑ Duidelijke visie en ambities ↑ Maatschappelijk/global betrokken ↑ Iconen: bedrijven/onderwijs/WUR/WFC ↑ Bereidheid/energie van betrokkenen

inventarisatie ↓ Vele naamsvariaties ↓ Organisatie met veel gremia ↓ Focus nog onduidelijk ↓ Nauwelijks zichtbaarheid ↓ Randvoorwaarden nog niet allemaal op orde

TH FoodValley als brand in de markt zetten ipv organisatie advies TH FoodValley als brand in de markt zetten ipv organisatie * Scherpe positionering * Merkwaarden * Branding

advies Welke naam/organisatie gaan we laden, positioneren en vermarkten als merk? FoodValley Regio Foodvalley Food Valley nl Triple Helix FoodValley Kiezen voor 1 duidelijke naam van de regio: FoodValley Een overkoepelende paraplu voor diverse doelgroepen.

Eén naam positioneren, laden, vermarkten en communiceren advies Eén naam positioneren, laden, vermarkten en communiceren FoodValley De afgelopen periode zijn er verkennende gesprekken geweest met Foodvalley NL voor één gezamenlijke naam en een nauwe samenwerking.

Primair (gebiedsmarketing) Bedrijven Bollebozen (onderwijs/studenten) advies Doelgroep FoodValley Primair (gebiedsmarketing) Bedrijven Bollebozen (onderwijs/studenten) Secundair (citymarketing) Bewoners Bezoekers

advies Gebiedsmarketing is het geheel van activiteiten, gericht op de vraag naar en het aanbod van onderscheidende functies van dat gebied. Voor FoodValley: Werken/ ondernemen Wonen / leven Leren / studeren Innoveren

Keuzes maken en afbakenen passend bij: advies FOCUS Keuzes maken en afbakenen passend bij: doelstelling en primaire doelgroep Middelen Look & feel Projecten in uitvoeringsprogramma

advies Opzetten van Marcom Een gezamenlijke marcom-afdeling als dagelijks uitvoerend (en adviserend) orgaan Coördinatiepunt Klankbord groep van communicatie-adviseurs uit diverse componenten. Aangevuld met WFC en bijvoorbeeld Food Inspiration

Marketing/Communicatie/ Coördinatie Advies Triple Helix B E D R IJ V N O N D E R W IJ S G E M N T F O D V A L E Y ) Brede klankbord groep communicatie TH (meer overheid, ondernemers, WFC en Foodinspirations) Marketing/Communicatie/ Coördinatie

advies Marcom-afdeling Centraal en dedicated Continuïteit en consistentie Coördinatie van initiatieven en netwerken Bewijsvoering; etalage van mooie cases en resultaten Claimen; je ambitie, je autoriteit Exposure; zichtbaarheid in middelen en publiciteit

Basis pva: doelen Economische top regio Global Innovatie Kenniscreatie Werkgelegenheid

Gezamenlijke ambitie Triple Helix organisatie Cases Iconen Relevant inhoudelijk doel Internationaal Infrastructuur Verbindingen

Basis pva: voorwaarden FOCUS 1 Merk/brand continuïteit Beweging Fysieke plek 1 Marcom & coördinatie

Beeldbank: foto & video Basis pva: middelen Website NL/ENG/DU Beeldbank: foto & video database Social media Fysieke plek Logo/huisstijl Toolbox: nationaal en internationaal Communicatiekalender

Basis pva: gezamenlijke middelen Website linken aan relevante sites #FoodValley Events Presentaties Ambassadeurs Netwerken Campagnes

To do Definitieve naam voor TH FoodValley mei Plan van aanpak marcom met begroting mei Opstarten marcom-middelen ism 3 O’s in projectvorm juni t/m augustus Invulling marcom-afdeling van werving tot aan operationeel juni t/m augustus

Q & A