MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PO in Bachelor SW Hoe doe je dat? Wat is het? Wat kun je verwachten?
Advertisements

Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Geld verdienen met trends
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
huiswerk IAM competenties
Vormen van marktonderzoek
10.1: De pluriforme samenleving Intro statistiek HC Test Onderzoekje.
Hoeveel weet jij over auto’s?? Klik Hier om te starten. Klik hier voor af te sluiten. DRUK EERST OP ‘F5’ VOOR VOLEDIG SCHERM!!
Introductie.
Ho 8: Portfolio.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Doelstellingen formuleren
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Wat is een draaiboek? Dat is een document waarin de organisatie van een activiteit is beschreven.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Normalisatie in de landbouw
Tatiana Constandse John Ouderling.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop - template kaartjes Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Marketing Coen van Wetering
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 3 Hoofdstuk 5 Kwalitatief marktonderzoek Hoofdstuk 15 Rapporteren over marktonderzoek.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Door: Lucas Veugelaers en Kimberley van der Linde Patiënt tevredenheidonderzoek.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 4 Hoofdstuk 6 Steekproef.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Les cours de Français HB groep.
Welkom Havo 5..
Studieloopbaanbegeleiding
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Maslow Behoeftenpiramide.
S/k/l interviewen.
Welkom havo 4..
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
Puntentelling Teams Geschat
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Bestuurder Navigator Heeft pen en papier
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Beste ath 4..
© UNIEK IN DE KLAS.
Les 5: Het marketingplan
Les: H.3 Het marketingplan
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Praktijkgericht onderzoek
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Praktijkgericht onderzoek
Onderzoeksstrategie: survey
PROEVERIJ.
KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW
beslist geen rocket science
Marketing & Management
Hoofdstuk 4 Kwantitatieve dataverzamelingsmethoden Nel Verhoeven
Personeelsmanagement
Persoonlijke doelen maken
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Management en leidinggeven
België: samenwerking met Nederland
Mindset, targets en doelen
Transcript van de presentatie:

MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview

WANNEER ENQUÊTES Mening van een groep mensen onderzoeken Imago peilen Tevredenheidsonderzoek Interesse in een product/dienst

EISEN AAN EEN ENQUÊTE Genoeg respondenten (deelnemers). Steekproef (via alles over marktonderzoek) Juiste doelgroep Gehele doelgroep vertegenwoordigd Ik wil weten hoeveel 16 jarigen een i-phone 6 hebben. Schrijf voor jezelf op. Waar ga ik de enquête afnemen, hoe en hoeveel?

EISEN AAN EEN ENQUÊTE (2) Weet precies wat je wilt onderzoeken! Maak concrete vragen ‘Veel’ & ‘Weinig’ is voor iedereen anders Bruikbaar Vragen laten aansluiten op je onderzoek Eén vraag per enquêtevraag

VOORBEELD-ENQUÊTE WatFouten uit de enquête halen HoeIndividueel Hoelang5 Minuten Klaar?Bespreken duo’s Opdracht: Wat : Haal fouten uit de voorbeeld enquête. Hoe :In tweetallen Hoelang :5 minuten Klaar :Schrijf op wat je voor jouw product zou willen onderzoeken.

HOUD JE EIGEN MARKTONDERZOEK Volgende week ga je marktonderzoek houden. Beschrijf: Wat je wilt onderzoeken Hoe je dat wilt onderzoeken (kwalitatief of kwantitatief onderzoek) Waar je dat gaat onderzoeken Hoeveel mensen je wilt spreken Stel een enquête op die je volgende week af gaat nemen Of, stel interviewvragen op als je kwantitatief onderzoek houdt.