De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW

Verwante presentaties


Presentatie over: "KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW"— Transcript van de presentatie:

1 KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW

2 Bachelor in het bedrijfsmanagement
situering UC Leuven Bachelorproef met marktonderzoek Groep Management Afstudeerrichting Bachelor in het bedrijfsmanagement Marketing

3 werkwijze Marktonderzoek voor externe opdrachtgevers, vooral KMO’s in samenwerking met laatstejaarsstudenten Vrije keuze door studenten Groepswerk (2 à 3 personen per project) Begeleiding en kwaliteitscontrole door docenten-onderzoekers in alle fasen van het onderzoek: Briefing en afbakening onderzoek Deskresearch Bepaling van doelgroep en steekproef Keuze van de communicatiemethode Opstellen van de vragenlijst Veldwerk Data-input Analyse Rapportering

4 werkwijze Timing: Kostprijs na overleg Contact
februari – juni (12 weken stage) Kostprijs na overleg Contact

5 media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen
enkele voorbeelden media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen

6 media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen
enkele voorbeelden media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen

7 verkenning van de markt voor een Indoorduikcentrum

8 de markt van de monokristallijne en polykristallijne zonnepanelen: een totaalbeeld

9 De Qivino onderzoek naar de afzetmogelijkheden voor een nieuw wijnbewaringssysteem

10 onderzoek naar de naambekendheid van S&P

11 tevredenheidsonderzoek
Promo-Hall tevredenheidsonderzoek Het onderzoek lag aan de basis van de naamsverandering van Promo-Hall naar D’Store

12 marktverkenning voor een nieuw product: de Bini

13 verkenning van de markt voor een online coaching tool

14 verkenning van de markt voor een innovatief, industrieel reinigingssysteem

15 tevredenheidsonderzoek bij de kijkers van ROB
profielbepaling van de ROB-kijker

16 creativiteit aan de lopende band
onderzoek naar de mogelijkheden van en voorbedrukte kassabanden

17 communicatie- en tevredenheidsonderzoek in de DIY-sector

18

19 Tips en trics Briefing en afbakening onderzoek
Niets mee om te schrijven Laptop bij om te noteren, maar batterij plat Slechts één van de studenten noteert Non-verbale communicatie straalt desinteresse uit Deskresearch Voor Vredeseilanden: voor de definitie van wat een NGO is, wordt gebruik gemaakt van een artikel dat zeer kritisch staat tegenover NGO’s en goede doelen.

20 Bepaling van doelgroep en steekproef en veldwerk
Voor Todi: algemene interesse voor duiken gaan bevragen bij leden van duikclubs Aantal wordt altijd zoveel mogelijk beperkt In Zaventem alleen de reizigers van terminal A bevragen omdat dat gemakkelijker was Vergeten in het oog te houden dat de verschillende onderwijsnetten moeten vertegenwoordigd worden bij een bevraging in de onderwijssfeer Keuze van de communicatiemethode Proberen zoveel mogelijk digitaal te bevragen zonder rekening te houden met de doelgroep

21 Opstellen van de vragenlijst
Suggestieve vragen Overlappende antwoordcategorieën Ontbrekende antwoordcategorieën Geen link met de deskresearch of het voorbereidend kwalitatief onderzoek Analyse en rapportering ALLES nakijken!!! Cijfers interpreteren blijft moeilijk Keren niet terug naar de onderzoeksvraag met de conclusies


Download ppt "KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW"

Verwante presentaties


Ads door Google