Zorgbeleid
Fase waarbij we inzetten op een krachtige leeromgeving voor ALLE leerlingen. Preventief werken, goed instructie, differentiëren, veilig klasklimaat en een goed klasmanagement staan hierbij centraal.
Fase waarin de school extra zorg voorziet onder de vorm van remediërende, differentiërende, compenserende of dispenserende maatregelen afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften van de leerlingen.
Mogelijke maatregelen:
Fase waarbij de school de maatregelen uit fase 2 verderzet en het CLB een proces van HGD (handelingsgerichte diagnostiek) opstart. Het CLB bepaalt in overleg met ouders en school welke bijkomende middelen, hulp of expertise wenselijk is alsook de omvang en de duur ervan.
Wanneer fase 2 niet voldoet, en het kind een ander curriculum gaat volgen, wordt voor de leerling een verslag opgesteld. Dit individueel aangepast curriculum (IAC) kan het kind volgen in het gewoon onderwijs of in het buitengewoon onderwijs.
Zorgteam in onze school Zorgcoördinator Kristin Van Dooren Zorg kleuterschool juf Anja Thys Zorg lagere school juf Joke Van der Eycken