Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkbijeenkomst Resultaatafspraken Vroegschools
Advertisements

De Profile Selector 2 april 2017.
Identiteitsverankering
Samenwerken in de waterketen Paradigma: Van inhoud naar schaalgrootte en vorm.
Verbeteren van de Kwaliteit van reflectie van studenten
fundamenteel, richtinggevend en samenhangend
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
STRATEGISCHE PLANNING
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Onderbouwend vertrouwen, focus op succes! Ron Bormans November 2006.
“Van Gegevens, via Informatie naar Kennis”
‘Een Spraakmakend Project’
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
presentatie sectorplan justitiescholen
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Overheid heeft Antwoord © Workshop Antwoord © Een instrument ter ondersteuning Bij het invoeren van Antwoord © Slotsymposium Benchmark publiekszaken, 20.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Jos van Hijfte 8 November 2007
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Doelstellingen formuleren
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Beleidsinformatie Jeugd
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Dinsdag 12 december 2006 Onderwerpen Avond 4:
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Workshop Werken aan succesvolle doorstroom naar het vervolgonderwijs Conferentie VO2020 Werkt 24 september 2015 Margot Oomens en Mike Jolink.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Burgerinitiatieven en lokaal draagvlak Energienetwerk Zuid-Holland bruist Adviesbureau Windhart draagvlak en burgerparticipatie Lex Arkesteijn – Lex Arkesteijn.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Toezicht houden op SamenOud NVTZ Noord Nederland, 03 juni 2016.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Zorgzwaartebekostiging Inhoud ZZP’s VGN, 3 december 2007.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Resultaat in de Raad basispresentatie
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
[NAAM afdeling] Welke AMBITIE hebben we?
Zelfstandige teams Een zelfstandig team:
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Visie en strategie Les 4: strategie.
Agendapunt 7: Uitkomsten 0-meting toekomstvisie
Olympiades in het PTA.
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
EXPERIMENT SHEET A/B TEST
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Transcript van de presentatie:

Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste versie 20 december 2010 Jannie Oskam Margreet Groen

Inhoud workshop  Uitgangspunten bij deze workshop  Vragen voor het opstellen van een plan  Opdrachten  Tips

Uitgangspunten  Hoe lager het niveau van de informatie, hoe meer zeggingskracht  Cijfers geven een signaal waaraan de instelling zelf betekenis aan moet hechten  Deze betekenisverlening kan alleen in gezamenlijkheid

Uitgangspunten (vervolg)  Successen moet je vieren  Verbeteren is meer succesvol als er aangesloten wordt bij verbeterenergie  Verbeteringen beklijven beter als er verbinding tot stand komt met de reguliere bedrijfsvoering  De Raad van Bestuur is aanjager.

Vragen bij het maken van een plan (1) Welke uitkomsten vallen op? Bijvoorbeeld: -anders dan verwacht -afwijkend van het gemiddelde (landelijk, binnen de instelling) -afwijkend van de ambitie

Vragen bij het maken van een plan (2) Welke uitkomsten wil je verder onderzoeken? Bijvoorbeeld onderwerpen met -de grootste afwijkingen -passend bij de speerpunten van beleid -aansluitend op het ambitieniveau van de instelling -met de hoogste externe (in)druk -waar de meeste verbeterenergie zit

Vragen bij het maken van een plan (3) Welke smiley hoort bij welke score?

Vragen bij het maken van een plan (4) Hoe kun je goede resultaten begrijpen? -Is het een speerpunt van beleid? -Zijn er heldere / meetbare doelen geformuleerd? -Is er sprake van een groot draagvlak? -Zijn er extra inspanningen geleverd? -Worden resultaten gemonitord / gemeten? -Is er gestuurd op resultaten?

Opdracht: leren van goede ervaringen 1.Zoek een score met een 2.Vertel hier een succesverhaal bij, een concreet verhaal met een kop en een staart 3.Welke factoren bepaalden dit succes? Hoe kun je dit gebruiken bij minder goede scores? 4.Ga na wat een succes verhaal met je energie doet en gebruik deze ervaring bij het opstellen van een verbeterplan

Opdracht: maak een plan verbeterplan Watis je strategie is je ambitieniveau wil je vieren wil je verbeteren wil je precies bereiken Hoe maak je bij verbeteren gebruik van o verbeterenergie o lessons learned bij goede prestaties Watga je precies doen Hoezorg je voor bewaking, sturing en borging

Tips voor een verbeterplan Uitgangspunt:  Verbeteringen beklijven beter als er verbinding tot stand komt met de reguliere bedrijfsvoering. Tips:  Kies de belangrijkste verbeterpunten  Verbindt deze aan factoren die belangrijk zijn voor de herkenbaarheid en continuïteit van je organisatie  Formuleer doelen en verbindt deze aan gewenste acties  Monitor de resultaten en stuur daar ook op. De A3 methodiek (gebaseerd op het INK model) of de Balanced Sorce Card kan hierbij behulpzaam zijn.