De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

[Productnaam] Marketingplan [naam]. Marktanalyse Veranderingen op de markt –Beschrijf de veranderingen in het marktaandeel, de positie, spelers, marktverschuivingen,

Verwante presentaties


Presentatie over: "[Productnaam] Marketingplan [naam]. Marktanalyse Veranderingen op de markt –Beschrijf de veranderingen in het marktaandeel, de positie, spelers, marktverschuivingen,"— Transcript van de presentatie:

1 [Productnaam] Marketingplan [naam]

2 Marktanalyse Veranderingen op de markt –Beschrijf de veranderingen in het marktaandeel, de positie, spelers, marktverschuivingen, kosten, prijsbepaling of concurrentie Voorlopers (vroegtijdig aanpassen) Volgers (massa- markt) Einde levensduur Tijd Aantal klanten

3 Productbeschrijving Geef een beschrijving van het product of de service

4 Concurrentie De concurrentie- positie –Geef een overzicht van concurrenten en noem daarbij hun sterke en zwakke punten –Vergelijk het product van de concurrent met het nieuwe product A B C D Prestatie Prijs

5 Positionering Positionering van product of service –Geef duidelijk de marktpositie van het product aan en de positie ten opzichte van de concurrent Voordelen voor de klant –Geef aan welk voordeel de klant heeft bij het product of de service

6 Communicatiestrategieën Feedback van consument Demografische gegevens van doelgroep

7 Verpakking en uitvoer Productverpakking –Ontwerp, prijsbepaling, uiterlijke vorm, strategie –Regelingen voor items die niet meteen met dit product worden meegeleverd Kostprijzen –Overzicht van kostprijzen en uitgebreide materiaalspecificatie

8 Lanceerstrategieën Lanceerplan –Als het product wordt aangekondigd PR-begroting –Zorg voor naslagmateriaal met gedetailleerde begrotingsgegevens Fase 1 Fase 2 Fase 3 Jan FebMrtAprMeiJunJuli SepOktNovDec Aug

9 Public Relations Strategie en uitvoering –PR-strategieën –Kernpunten PR-plan –Houd het PR-plan bij de hand met daarin uiterste inleverdatums voor persberichten, afspraken voor het houden van spreekbeurten, conferentiedatums, enz.

10 Reclame Strategie en uitvoering –Overzicht van strategie –Media en timing –Publiciteitsuitgaven

11 Overige publiciteit Direct marketing –Overzicht van strategie, middelen en timing –Overzicht van doelgroepen, doelstellingen en begroting Marketing door derden –Marketingafspraken met andere bedrijven Marketingprogramma's –Overige publiciteitscampagnes

12 Prijsbepaling –Specifieke prijsbepaling of prijsbepalingstrategieën –Vergelijking met soortgelijke producten Beleid –Beleid ten aanzien van prijsbepaling

13 Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen –Overzicht van distributiekanalen Distributie per kanaal –Geef in procenten weer welk aandeel elk kanaal heeft in de distributie - een cirkeldiagram is hiervoor erg handig

14 Verticale markten/segmenten Mogelijkheden van verticale markten –Bespreek mogelijkheden voor specifieke marktsegmenten –Bespreek distributiestrategieën voor die markten of marktsegmenten –Bespreek het gebruik van externe partners voor de distributie op verticale markten

15 Internationaal Internationale distributie –Bespreek distributiestrategieën –Bespreek punten die specifiek zijn voor internationale distributie Internationale prijsbepalingstrategie Lokalisatieproblemen –Belicht van land tot land de eisen waaraan het product moet voldoen

16 Maatstaven voor succes Doelstellingen eerste jaar Doelstellingen van daaropvolgende jaren Maatstaven voor succes/falen Hoe behaal je succes

17 Planning Globale planning voor anderhalf jaar Timing –Benadruk die aspecten van timing die bepalend zijn voor succes Jan FebMrtAprMeiJunJuli SepOktNovDec Taak 2 Taak 3 Taak 4 Taak 1 Mijlpaal Aug


Download ppt "[Productnaam] Marketingplan [naam]. Marktanalyse Veranderingen op de markt –Beschrijf de veranderingen in het marktaandeel, de positie, spelers, marktverschuivingen,"

Verwante presentaties


Ads door Google