De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing MARKETINGORIËNTATIE HOOFDSTUK 2 MARKETINGMANAGEMENT HOOFDSTUK 3 MARKT EN VRAAG.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing MARKETINGORIËNTATIE HOOFDSTUK 2 MARKETINGMANAGEMENT HOOFDSTUK 3 MARKT EN VRAAG."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing MARKETINGORIËNTATIE HOOFDSTUK 2 MARKETINGMANAGEMENT HOOFDSTUK 3 MARKT EN VRAAG

2 Voordat we beginnen eerst nog even de basis.  ( De basis van Marketing)

3

4 Hoofdstuk 2 Marketing- management  2.1 Management en organisaties  2.4 Marketingplanningproces  2.5 Markbewerkingsstrategieeën  2.6 Mondiale marketing

5 2 betekenis management 1. Management als vak en wetenschap 2. Management als team in de zin van het leiding geven. Jouw wereld…  Management is het leiden van een organisatie naar het gestelde doel!

6 Definitie organisatie  Een geordende groep mensen die de beschikking heeft over middelen om een gemeenschappelijk doel te realiseren.

7 Plannen  Wat is plannen?  Nu beslissen wat er in de toekomst gedaan moet worden!

8 Plan geeft antwoord op  Wat willen we bereiken?  Hoe realiseren we dat?  Binnen welke periode moet dat gebeuren?

9 3 soorten plannen naar periode  Lange termijn: jaar  Middellange termijn: 2-5 jaar  Korte termijn: binnen 1 jaar!  Medewerker Evenementen

10 Marketingplan  Situatieanalyse  Prognose  Probleemstelling  Doelstelling  Strategie  Tactiek  Controle  Bijsturing

11  1. Situatieanalyse  De markt  De concurrentie  De doelgroep  De distributiestructuur  Het eigen beleid  Externe factoren Marketingplan

12  2. Prognose  Je maakt een vooruitzicht naar bijvoorbeeld de verkoopverwachting.  3. Probleemstelling.  De situatieanalyse en de prognose zijn de basis voor de probleemstelling of te wel het centrale probleem. Marketingplan

13  4. Doelstellingen  FORMULEER DEZE ALTIJD SMART!! Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdsgebonden Marketingplan

14 5. Ansoff strategieën

15 6.Tactiek  Gedetailleerde nieuwe beschrijving van de inhoud van de marketinginstrumenten in de planningsperiode.

16  7. Controle  Bij controle zal worden bekeken of de huidige doelstellingen zijn behaald.  8. Bijsturing  Welke bijsturing is nodig. Marketingplan

17 Marktbewerkingstrategieën  Massamarketing  Productdifferentiatie  Marktsegmentatie

18 Massamarketing  Massaproductie  Op 1 manier maken van reclame en massaproductie

19 Productdifferentiatie Producten op de markt die verschillen op producteigenschappen:  Kwaliteit  Grootte  Smaak  Prijs

20 Marktsegmentatie  Opdelen van een markt in verschillende ‘homogene’ groepen afnemers (segmenten)  Voor elk marktsegment een aparte marketingstrategie of marketingmix.

21 Vul zelf aan!!!!  Samenvatting paragraaf mondiale marketing  Huiswerk zie lesplanner!!!


Download ppt "Marketing MARKETINGORIËNTATIE HOOFDSTUK 2 MARKETINGMANAGEMENT HOOFDSTUK 3 MARKT EN VRAAG."

Verwante presentaties


Ads door Google