De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA

2 Intern gericht versus extern gericht  Veronderstelt dat prijs en kwaliteit bepalend zijn voor verkoop  Segmenteert naar type product  Baseert zich op veronderstellingen  Marketing als kostenpost  Communiceert met klanten als een en dezelfde markt  Fixatie op prijsvergelijk, omzetprognose, verkoopresultaat  Is zich bewust van sterke en zwakke punten concurrentie  Veronderstelt dat prijs en kwaliteit bepalend zijn voor verkoop  Segmenteert naar type product  Baseert zich op veronderstellingen  Marketing als kostenpost  Communiceert met klanten als een en dezelfde markt  Fixatie op prijsvergelijk, omzetprognose, verkoopresultaat  Is zich bewust van sterke en zwakke punten concurrentie  Weet welke factoren koopbeslissing beinvloeden en positioneert product  Segmenteert markt naar kopers en waarde  Investeert regelmatig in marktonderzoek  Marketing zo belangrijk als R&D  Stemt communicatie af op het segment en de klanten  Onderzoekt segmenten, behoeften, gebruiksmogelijkh. en marktaandeel  Inzicht in doelstelling en marketingstrategieen concurrentie

3 Opdracht 3  Werk je casus in 1 A4 uit, op twee manieren  Intern gericht  Extern gericht  Stel een SWOT- analyse op  Werk je casus in 1 A4 uit, op twee manieren  Intern gericht  Extern gericht  Stel een SWOT- analyse op


Download ppt "Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA."

Verwante presentaties


Ads door Google