De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Co Bliekendaal Da Vinci College. * Marketing gaat uit van de behoeften van uw klanten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Co Bliekendaal Da Vinci College. * Marketing gaat uit van de behoeften van uw klanten."— Transcript van de presentatie:

1 Co Bliekendaal Da Vinci College

2 * Marketing gaat uit van de behoeften van uw klanten.

3 * Consumenten * Bedrijven: Verkopers Gebruikers

4 * Lage prijs? * Betrouwbaarheid? * Gemak? * Aandacht? * Kwaliteit? * Zelf beter verkopen?

5 * Philips verkoopt al snel geen consumentenelektronica meer * Philips speelt in op de verschuivende interesse van consumenten. Die willen online entertainment, niet zozeer elektronica.

6

7 * Zie filmpje: Waar worden uw klanten gelukkig van?Waar worden uw klanten gelukkig van?

8 * Verschillende rollen en belangen: * Koper * Beslisser * Gebruiker * Beïnvloeder * Gatekeeper

9 * Wat * Heb * Ik * Daar * Aan

10 * Merkconcurrenten * Generieke concurrenten * Behoefteconcurrenten * Je kunt elke euro maar één keer uitgeven.

11 * Laagste kosten en dus laagste prijs (Cost leadership) * Voor elke klant een ander product (Differentiatie) * Van alles wat (Stuck in the middle) * Voor beperkt aantal klanten het beste (Focusstrategie)

12 * Beste promotie: Mond tot mond reclame * Meer doen dan beloofd: minimaal 8,5

13 * Nieuws: Actueel, Belangrijk, Afwijkend, Belangstelling, Autoriteit * Het woord persbericht * Datum verzending * Tegenwoordige tijd, actief geschreven * Neutrale tekst * Lead: Wie, wat, waar, wanneer * Verder: Waarom * Oprolbaarheid * Beeld * Afzender * Juiste medium

14

15 * Zie filmpje: Vijf slimme manieren om uw bedrijf online te promotenVijf slimme manieren om uw bedrijf online te promoten

16 * Circa 75% van de consumenten gebruiken zoekmachines ter oriëntatie * Sneller en gerichter adverteren dan bij traditionele offline advertentiecampagnes * Leer op:

17

18 * Zie filmpje: Wat is AdWordsWat is AdWords

19 * Par: Primaire affectieve reactie * Vocatio: verkenning, omschrijving, confrontatie, argumentatie, tegenwerpingen, instemming en order * Presentatie- en bewijsmap

20

21 * Monetaire prijs * Non monetaire prijs: inspanning

22 * Intern: financiën, personeel, organisatie, marketing, producten * Extern: concurrentie, klanten, leveranciers, demografie, economie, politiek, ecologie, sociaal, juridisch (de pest)

23

24 * INHOUDSOPGAVE * 1 Inleiding * 2 De ondernemer * 2.1 Persoonlijke gegevens * 2.2 Kwaliteiten * 2.3 Motivatie * 3 Bedrijfsgegevens * 3.1 De onderneming * 3.2 Bedrijfsidee * 3.3 De markt * 3.4 Klantenbenadering * 4 Financiën * 4.1 Investeringsplan * 4.2 Financieringsplan * 4.3 Exploitatiebegroting * 5 Bijlagen

25

26 * Stel een heldere to-do list op. * Maak onderscheid tussen urgentie en belangrijkheid. * Doe belangrijke zaken ’s ochtends, dan heb je meer energie. * Zorg voor een prettige en opgeruimde werkomgeving. * Doe minder belangrijke zaken later of delegeer ze. * Stel geen zaken uit, dat kost meer tijd. * Sluit de dag af met minstens één afgesloten belangrijke zaak. * Neem met regelmaat een ontspannen pauze. * Bereid aan het einde van de dag kort de volgende dag voor. * Vergeet nooit te lachen.


Download ppt "Co Bliekendaal Da Vinci College. * Marketing gaat uit van de behoeften van uw klanten."

Verwante presentaties


Ads door Google