De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Basisboek marketingcommunicatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Basisboek marketingcommunicatie"— Transcript van de presentatie:

1 Basisboek marketingcommunicatie
Zes colleges over de opzet van een marketingcommunicatieplan College 1: Opbouw marketingcommunicatieplan Hoofdstuk 1

2 Opbouw marketingcommunicatieplan
Nima-A - Marketing Opbouw marketingcommunicatieplan Probleemstelling Analysefase College 1 Hoofdstuk 1 Bepalen doelstellingen College 2 Hoofdstuk 1 Vaststelling doelgroep Vaststelling budget Marketingcommunicatiestrategie (positionering en propositie) Marketingcommunicatiemix College 3, 4, 5 Hoofdstuk 3-9 Mediamix College 6 Hoofdstuk 10 Definitief budget College 6 Hoofdstuk 11 Uitvoering Evaluatie + consumentengedrag College 2

3 Probleemstelling Wat is het probleem van de organisatie op het gebied van communicatie? Bijvoorbeeld: Te weinig naamsbekendheid, geen goede houding tegenover het product, lage conversie bezoeker-koper.

4 Analyse Interne analyse
Wat is er tot op heden gedaan aan marketingcommunicatie binnen het bedrijf?

5 Externe analyse Markt Trends in de markt (met betrekking tot marketingcommunicatie). Vraag Wat zijn op dit moment trends in marketingcommunicatie?

6 Externe analyse Concurrentie
Wat zijn de communicatieactiviteiten van de concurrenten? Afnemers Hoe reageren afnemers op communicatie-uitingen (communicatiegedrag)?

7 SWOT

8 Doelgroep De communicatiedoelgroep is niet altijd hetzelfde als de marketingdoelgroep. Bijvoorbeeld: Organisatie: hogeschool Marketingdoelgroep: studenten (gebruikers) Communicatiedoelgroep: studenten en ouders

9 Nima-A - Marketing Opdracht Wat is de marketingdoelgroep en de communicatiedoelgroep van de volgende producten?

10 Vragen?


Download ppt "Basisboek marketingcommunicatie"

Verwante presentaties


Ads door Google