De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Koopproces Koper Aanbieder Communicatie Middelen Oriëntatiefase Shortlistfase Bekendheid - aankoopsituaties Imago - adverteren/mailings - PR/PA/Investor.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Koopproces Koper Aanbieder Communicatie Middelen Oriëntatiefase Shortlistfase Bekendheid - aankoopsituaties Imago - adverteren/mailings - PR/PA/Investor."— Transcript van de presentatie:

1 Koopproces Koper Aanbieder Communicatie Middelen Oriëntatiefase Shortlistfase Bekendheid - aankoopsituaties Imago - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Marketing aspecten - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Persoonlijke presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie Preferentiefase Beslissing Offerte After SalesCustomer service - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet Bevestiging (herhalingsaankoop) Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie Inleiding strategie

2 Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  DMU: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy

3 Hoe wordt gezocht ?  Bekendheid = randvoorwaarde  Géén rekensommen  Aantal op longlist  De “namen” en de “naamlozen”  Aankoopsituatie Inleiding strategie Duijnstee Consultancy

4 Ondernemings- Merk Corporate boodschap Marketing-boodschap Arbeidsmarkt Onderwijs Banken Aandeelhouders Personeel Distributiekanalen Overheid Pers Branche organisaties Vakbeweging Concurrenten Afnemers Prospects Brochures Beurzen Direct Marketing Internet TV Radio Sponsoring PR Billboards Fleet advertising Public affairs Vakbladen Dagbladen Inleiding strategie Duijnstee Consultancy Communicatie- menuschijf

5 Wat communicatie niet kan Langdurig inferieure produkten of diensten verkopen Te hoge prijsstelling goedpraten Commodity producten tot iets unieks maken Klachten verspreidingsgraad/over-selling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy

6 De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid  imago Lada en Mercedes Positionering: - Waar willen we staan? - Waar staan we? - De keuzes Inleiding strategie Duijnstee Consultancy

7 koopproces Koper Aanbieder Communicatie Middelen Oriëntatiefase Shortlistfase Bekendheid - aankoopsituaties Imago - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Marketing aspecten - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Persoonlijke presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie Preferentiefase Beslissing Offerte After SalesCustomer service - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet Bevestiging (herhalingsaankoop) Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie Inleiding strategie Duijnstee Consultancy


Download ppt "Koopproces Koper Aanbieder Communicatie Middelen Oriëntatiefase Shortlistfase Bekendheid - aankoopsituaties Imago - adverteren/mailings - PR/PA/Investor."

Verwante presentaties


Ads door Google