De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Segmenteren en Positioneren

Verwante presentaties


Presentatie over: "Segmenteren en Positioneren"— Transcript van de presentatie:

1 Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 6, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

2 Segmentatie, Doelgroepbepaling en Positionering
STP – Segmenting, targeting, positioning Segmentatie, Doelgroepbepaling en Positionering Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

3 Omschrijven markt Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

4 Omschrijven markt Segmentatie
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

5 Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

6 Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling Positioneren
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

7 STP Segmenting Segment Targeting Positioning
Price Product Promotion Place Positioning Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

8 Marktsegmentatie Markt onderverdelen in delen
Binnen een segment homogeen Segment moet voldoende mensen bevatten Segment moet bereikbaar zijn Segment moet aantrekkelijk zijn Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

9 Marktsegmentatie Figuur 6.1
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

10 Marktsegmentatie Segmentatiemodel Motivaction
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

11 Marktsegmentatie Brand Strategy Research model Figuur 6.2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

12 Doelgroepbepaling Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

13 Doelgroepbepaling Geconcentreerde marketing
gedifferentieerde marketing ongedifferentieerde marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

14 Positioneren Het ervoor zorgdragen dat een product of merk een duidelijke onderscheidende en wenselijke plaats inneemt in het hoofd van de afnemer, vooral in verhouding tot andere producten. Rik Riezebos Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

15 Positioneren Figuur 6.4 Mapping
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

16 Marketingmix Figuur 6.5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

17 Marketingmix Waar kunnen we kopen? Distributie en veranderingen
Personal brands Service Winkels en internet Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

18 Marketingmix Wat kunnen we kopen? Productniveaus Nieuwe producten
Co-creatie Productiefase Eindontwerp Conceptfase Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

19 Marketingmix Wat betalen we? Vaststellen prijs
Veranderingen binnen prijsinstrument Prijstransparantie Nieuwe manieren van prijzen Pay per view Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

20 Marketingmix Hoe brengen we het onder de aandacht?
Communicatiemiddelen Communicatieinstrumenten Media Boodschap Traditioneel versus nieuw Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010


Download ppt "Segmenteren en Positioneren"

Verwante presentaties


Ads door Google