De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Segmenteren en Positioneren Hoofdstuk 6, Interactieve marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Segmenteren en Positioneren Hoofdstuk 6, Interactieve marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Segmenteren en Positioneren Hoofdstuk 6, Interactieve marketing

2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 SEGMENTATIE, DOELGROEPBEPALING EN POSITIONERING STP – Segmenting, targeting, positioning

3 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Omschrijven markt

4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Omschrijven markt Segmentatie

5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling

6 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling Positioneren

7 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Segment TargetingSegmenting Price Product PromotionPlace Positioning STP

8 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marktsegmentatie Markt onderverdelen in delen Binnen een segment homogeen Segment moet voldoende mensen bevatten Segment moet bereikbaar zijn Segment moet aantrekkelijk zijn

9 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marktsegmentatie Figuur 6.1

10 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marktsegmentatie Segmentatiemodel Motivaction

11 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marktsegmentatie Brand Strategy Research model Figuur 6.2

12 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Doelgroepbepaling

13 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Doelgroepbepaling Geconcentreerde marketing ongedifferentieerde marketing gedifferentieerde marketing

14 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Positioneren Het ervoor zorgdragen dat een product of merk een duidelijke onderscheidende en wenselijke plaats inneemt in het hoofd van de afnemer, vooral in verhouding tot andere producten. Rik Riezebos

15 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Positioneren Figuur 6.4 Mapping

16 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmix Figuur 6.5

17 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmix Waar kunnen we kopen? – Distributie en veranderingen – Personal brands – Service – Winkels en internet

18 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmix Wat kunnen we kopen? – Productniveaus – Nieuwe producten – Co-creatie Productiefase Eindontwerp Conceptfase

19 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmix Wat betalen we? – Vaststellen prijs – Veranderingen binnen prijsinstrument Prijstransparantie Nieuwe manieren van prijzen Pay per view

20 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmix Hoe brengen we het onder de aandacht? – Communicatiemiddelen – Communicatieinstrumenten – Media – Boodschap – Traditioneel versus nieuw


Download ppt "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Segmenteren en Positioneren Hoofdstuk 6, Interactieve marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google