De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK."— Transcript van de presentatie:

1 DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK

2 OCMW IN GALOP inwoners OCMW ISO 9001 in FTE Verhuis naar nieuwbouw eind 2011 Wat verwachten onze klanten ? Vertaling naar visie – vertaling naar architectuur Front – backoffice

3 KWALITEIT Iedereen heeft een basis Iedereen heeft afspraken qua werking e.d. Wat is een klacht ? Kwaliteitshandboek Kwaliteitssysteem Externe audit = leidraad organisatiebeheersing

4 MEDEWERKERS Gedocumenteerd systeem Procedures/processen Werkinstructies Formulieren Standaardbrieven Doubluresysteem Kennis Cluster van adm. medewerkers Website : klanten, medewerkers en professionelen PR OD UC TE NC AT AL OG US

5 INTERN CONTROLESYSTEEM Kader intern controle systeem (ICS) Klachtenbeheer Deontologische code Zelfevaluatie Indicatoren woonzorgcentrum Vlaamse Gemeenschap Maw. eisen vanuit overheid

6 WAT brengt het op ?

7 KLANTEN / BURGERS Gelijke behandeling Op afspraak Informatie Inspraak Meldingssysteem Toegankelijke dienstverlening (via charter VVSG) Klantgerichtheid

8

9

10 WERKDRUK Ik vind de werkdruk aanvaardbaar ,36,2

11

12 LEAN Basis om opportuniteiten te gaan zoeken en te vereenvoudigen Informatiseren ANDERS kijken Vb verwarmingstoelage Wat wel - wat niet ? Winst OCMW

13

14 VERBETERCULTUUR NIET: wat loopt er mis ? Wat kunnen we verbeteren Interne audits

15

16

17 MEDEDENKERS

18

19 EXTERNE AUDIT “ leidraad organisatiebeheersing voor lokale besturen” Doelstellingen, proces- en risicomanagement Personeelsbeleid Informatie en communicatie Financieel management Facilitaire middelen ICT + Proefaudit !?!

20

21

22

23

24


Download ppt "DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK."

Verwante presentaties


Ads door Google