De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Praktijk van Social Media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Praktijk van Social Media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011."— Transcript van de presentatie:

1 De Praktijk van Social Media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011

2 7 november 2011SNF JAARDAG 20112 Conclusies van vanochtend: Social media geen hype Bereik, impact, interactie Mond tot mond Expert imago Community Klanten worden vrienden Zichtbaarheid en relevantie

3 7 november 2011SNF JAARDAG 20113 Doelstellingen Groei en continuïteit Winst Omzet Klanten Kennis Houding Gedrag

4 7 november 2011SNF JAARDAG 20114 Stap 1. U Identiteit DOELGROEP Relevantie Boodschap CONCURRENTIE Onderscheid

5 7 november 2011SNF JAARDAG 20115 Mission Impossible? http://the-impossible-project.com/

6 7 november 2011SNF JAARDAG 20116 Stoffig merk…

7 7 november 2011SNF JAARDAG 20117 Boodschap Social Marketing Model Leads Prospects Verkoop Klant

8 7 november 2011SNF JAARDAG 20118 Website Ook voor Tablets en Smartphones Social Media Buttons Webshop Blog (Twitterfeed) Youtube Web 2.0

9 7 november 2011SNF JAARDAG 20119

10 7 november 2011SNF JAARDAG 201110 WAT KUNT U MET..

11 7 november 2011SNF JAARDAG 201111 Van passief naar actief!

12 7 november 2011SNF JAARDAG 201112 6 Principes van Netwerken Eerst interesse tonen, dan interesse wekken Mond tot mond het meest betrouwbaar Niet acquireren – ambassadeurs creëren Gebruik het multiplier effect Wees eerlijk, transparant en authentiek Wees bewust van de risico’s

13 7 november 2011SNF JAARDAG 201113 Boodschappen Mijlpalen (publicaties, jubilea) Acties, recensies, Awards, PR Aanbod – Vraag – Evenementen Nieuwe reclame, website, company profile Nieuwe partners, medewerkers Nieuwe services, producten / tarieven Cursussen, demo’s, workshops, trips..met hyperlink naar site, Youtube, foto’s, events, overige social media

14 7 november 2011SNF JAARDAG 201114

15 7 november 2011SNF JAARDAG 201115 ‘Get in contact’ Doelgroep vinden Luisteren Reageren Zichtbaarheid Direct en via search Netwerk Mond tot Mond Traffic naar website/shop Wat moet je over mij weten.. Wat kan ik leren van..

16 7 november 2011SNF JAARDAG 201116

17 7 november 2011SNF JAARDAG 201117 To Do’s Maak een account aan op Twitter.com Zorg voor continuïteit in berichten Vergroot aantal followers Vergroot aantal berichten Vergroot interactie

18 7 november 2011SNF JAARDAG 201118 Volgorde Plaats enkele relevante berichten Kies doelgroep Ga followers van anderen volgen na 2 weken: www.manageflitter.comwww.manageflitter.com Herhaal vanaf stap 1.

19 7 november 2011SNF JAARDAG 201119 Creëer followers Volg de ‘Followers’ van doelgroep accounts

20 7 november 2011SNF JAARDAG 201120 Zorg voor follow-up ‘Search’ zelf op trefwoorden…

21 7 november 2011SNF JAARDAG 201121

22 7 november 2011SNF JAARDAG 201122

23 7 november 2011SNF JAARDAG 201123 10 voorbeelden Hema Heineken Ben & Jerry's KLM Safaripark Beekse Bergen Hi Actiecode.nl Pathé Auping Bol.com

24 7 november 2011SNF JAARDAG 201124

25 7 november 2011SNF JAARDAG 201125 1.Maak een profiel en evt. company page 2.Verzamel vrienden / ‘likes’ 3.Creëer community 4.Communiceer acties, aanbiedingen, producten, events naar doelgroep 5.Wissel ervaringen, foto’s, video’s uit 6.Co-creation – Poll’s – Forum 7.Links naar Website en andere social media..

26 7 november 2011SNF JAARDAG 201126

27 7 november 2011SNF JAARDAG 201127

28 7 november 2011SNF JAARDAG 201128 1.Persoonlijk / merk / bedrijfskanaal 2.Wereldwijde exposure 3.Op 1 na grootste zoekmachine 4.Gratis plaatsen van commercials, hoe doe je dat-, bedrijfs- en event video’s, 5.Promoot bedrijf, producten, acties en events 6.Mond tot mond reclame 7.Links van / naar site, andere social media

29 7 november 2011SNF JAARDAG 201129 Eigen kanaal…

30 7 november 2011SNF JAARDAG 201130

31 7 november 2011SNF JAARDAG 201131

32 7 november 2011SNF JAARDAG 201132 1.10.000.000 2.150.000 NL 3.Locatiemarketing 4.Checkins, Mayor, Badges 5.Acties, aanbiedingen, events 6.Links naar Website en social media

33 7 november 2011SNF JAARDAG 201133 Klanten lokken Beloon de burgemeester Geef iets weg Creëer PR Informeer en profileer Creëer ‘To Do’s’ Laat mensen je stad verkennen Belonen met een badge Wees creatief

34 7 november 2011SNF JAARDAG 201134 Voorbeeld

35 7 november 2011SNF JAARDAG 201135 Voorbeeld

36 7 november 2011SNF JAARDAG 201136 Ken je klanten

37 7 november 2011SNF JAARDAG 201137 7 stappen Maak een persoonlijk profiel aan Zoek op Foursquare of je locatie al bestaat. Zo ja, claim het Zo niet, maak het aan en claim het Plaats informatie, aanbiedingen, specials Connect, Communiceer Creëer mond tot mond reclame Analyseer de resultaten Optimaliseer je aanpak

38 7 november 2011SNF JAARDAG 201138 17 augustus 2011Vida Mijdrecht38

39 7 november 2011SNF JAARDAG 201139 Streef naar 100% profile completeness Brengt hogere score in zoekresultaten!! Linkedin geeft tips hoe dit te bereiken:

40 7 november 2011SNF JAARDAG 201140 Company Profile! Click hier om producten en services te promoten…

41 7 november 2011SNF JAARDAG 201141 Promoot product of dienst Vraag aanbeveling Deel met connecties Linkedin Direct Ads Voeg nog meer toe

42 7 november 2011SNF JAARDAG 201142 Zoekwoord Locatie: NL Of Amsterdam area Relationship Company Size Number of Followers Fortune Hoe genereert u leads…

43 7 november 2011SNF JAARDAG 201143 Introductie via netwerk Laten introduceren door 1e of 2e lijns connection

44 7 november 2011SNF JAARDAG 201144 Advanced People Search Fotografen Nederland

45 7 november 2011SNF JAARDAG 201145 Save Search

46 7 november 2011SNF JAARDAG 201146

47 7 november 2011SNF JAARDAG 201147 Discussiegroepen

48 7 november 2011SNF JAARDAG 201148 Belangrijk Zorg voor 100% profiel Company Profile (producten en diensten) Communiceer Company / people search Creëer interactie –Groups, Events Analyseer reacties Krijg recommendations Creëer Traffic naar site en andere social media

49 7 november 2011SNF JAARDAG 201149 Dashboards

50 7 november 2011SNF JAARDAG 201150 Dashboards

51 7 november 2011SNF JAARDAG 201151 Filteren en bijhouden

52 7 november 2011SNF JAARDAG 201152 Wie Wat Waarom Waarmee Hoe Met wie Wanneer Lees, luister, leer Zelf ervaren Maak profielen Ga volgen !!! Bouw netwerk Zoek Plaats berichten Webcare!!! Check berichten Volg resultaten Analyseer statistics Reageer Stuur bij Schaal op Integreer meer Houd focus

53 7 november 2011SNF JAARDAG 201153 Doelstellingen Website # Unieke bezoekers, Page views, herkomst Twitter # Followers, tweets, retweets Facebook # vrienden, likes, berichten Linkedin # connecties, followers comp. profile, recommendations, deelnemers Groups, Events, views slideshare presentations Hyves # vrienden, berichten, foto’s Foursquare # bezoekers, bezoekfrequentie Youtube # views, likes Weblog # bezoekers, reacties, aard van reacties,

54 7 november 2011SNF JAARDAG 201154


Download ppt "De Praktijk van Social Media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google