De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De kansen én valkuilen van nieuwe media

Verwante presentaties


Presentatie over: "De kansen én valkuilen van nieuwe media"— Transcript van de presentatie:

1 De kansen én valkuilen van nieuwe media
Over het gebruik van Social Media in de kinderopvang

2

3 Waar gaan we het over hebben
Social Media, een introductie Social Media, een onderzoek Social Media en Ludens Discussie Afsluiting

4 Een introductie in Social Media

5 Social Media is het houden van online conversaties…
…het is een dialoog in plaats van een monoloog!

6 Maar waarom is… Why is it relevant? …relevant?

7 Omdat… …90% van alle internetgebruikers aanbeveling van bekenden meer vertrouwt… ...en slechts 41% de reclame naast de zoekresultaten vertrouwt

8 Bijna 7 miljoen actieve gebruikers in Nederland en dit aantal groeit elke dag…
…75% van de gebruikers is tussen de 18 en 44 jaar oud.

9 42% leert over nieuwe producten en diensten
51% van de actieve Twittergebruikers volgt bedrijven, merken, en producten via socialenetwerken. 42% leert over nieuwe producten en diensten 41% levert commentaar en meningen over producten en diensten

10 …Nederland is verantwoordelijk voor maar liefst vijf procent van alle verstuurde tweets…
…Nederlandse jongeren lopen binnen de EU voorop als het gaat om het gebruik van sociale netwerken…

11 Elke minuut word ter 48 uur aan video geupload op YouTube
Internetgebruikers kijken meer dan 2 miljard video’s op YouTube…per dag Elke minuut word ter 48 uur aan video geupload op YouTube (waarvan 2 uur via mobiel) 70% van het verkeer naar YouTube komt van buiten de VS

12 De Groeicijfers in Nederland
    Maart 2010   Maart 2011 % verschil Totaal aantal internetgebruikers (in duizendtallen)   11.927     11.953     0   Gebruik van sociale netwerken   9.742     11.490     18   Hyves             -1   Facebook.com             76   Twitter.com             67   Linkedin.com             70   Windows Live Profile             -5  

13 Er komt een nieuwe generatie aan…
… de digitale Y-generatie (digital natives)

14 De reputatie van organisaties wordt op dit moment besproken…
…online

15 Belangrijke Basis principes
Wees uniek met je content, aanbod, en interactie Zorg dat je open, eerlijk en authentiek bent Onderscheid je van anderen in je omgeving Vraag je doelgroep, fans en volgers wat ze verwachten Probeer niet te controleren, maar nodig uit… Ben je product of merk! Definieer jezelf. Zorg dat je sociaal bent! Het draait niet alleen om sales.

16 “Successful companies in social media act more like party planners, aggregators, and content providers than traditional advertisers.” -Eric Qualman (Socialnomics) “It's about conversations, and the best communicators start as the best listeners.” -Brian Solis (Social Media Manifesto)

17 Social Media beinvloedt…
Loyaliteit Vertrouwen Passie Interactie Bekendheid Reputatie Conversie Bezoekers Bereik Sales PR aandacht Marketing budget

18 Onderzoek naar het gebruik van social media

19

20

21

22

23

24 Tijdsbesteding Er wordt gemiddeld 3,6 uur per week aan social media activiteiten besteed. Dit is gemiddeld 20-25% van de totale tijd op het internet.

25 Kunt u aangeven wat de belangrijkste redenen zijn om social media te gebruiken?
Bestaande contacten onderhouden Op de hoogte blijven Professioneel netwerk bijhouden Delen van foto’s en video’s Berichten versturen Discussie en opinie volgen Nieuwe vrienden zoeken Bedrijven of merken volgen

26

27

28

29 social media en Ludens: aan de slag

30 Hoe het volgens ons niet moet

31 Hoe het volgens ons niet moet

32 Eerste stappen Onderzoek van SocialMedia gebruik bij de doelgroep
Brainstorm over doelstelling Privacy staat voorop   Klein beginnen en ervaring opdoen, de organisatie is onbekend met Social Media Bieden van algemeen nieuws en informatie. Ook op locatieniveau

33 Uitvoering Opstarten van Facebook- en Twitterkanaal
Design van logo en achtergrond Instructies over gebruik (praktisch) Opstarten vanLocatiefacebook

34 Uitvoering: Facebook

35 Uitvoering: Twitter

36 Problemen Tijd vinden binnen huidige werkzaamheden
Onderdeel uitmaken van het proces   De veranderingen binnen de organisatie Kennis van de medewerkers Het overtuigen van medewerkers De eindverantwoordelijkheid bleef in het midden.

37 Toekomst Locatie facebook oprichten
Interne structuur uitwerken,SocialMedia onderdeel van functies maken De diversiteit van berichten vergroten om interactie te stimuleren Social Media binnen het communicatie- en marketingproces brengen Praktische kennis over de kanalen vergroten Beheertools introduceren   Dienstverlening viaSocialMedia uitbreiden: Beschikbaarheid via Facebook Ouders een platform geven om vragen te stellen Locatie facebook promoten als kanaal om elkaar te vinden als ouder              

38 Discussie

39 Social Media brengt de privacy van klanten in gevaar!
Discussie: stelling 1 Social Media brengt de privacy van klanten in gevaar!

40 Discussie: stelling 2 Een duidelijke doelstelling voor het gebruik van Social Media ontbreekt!

41 De baten wegen niet op tegen de lasten!
Discussie: stelling 3 De baten wegen niet op tegen de lasten!

42 SocialMedia is niet geschikt voor de kinderopvang!
Discussie: stelling 4 SocialMedia is niet geschikt voor de kinderopvang!

43 Samenvatting

44 Samenvatting: overwegingen
Is Social Media een hype? Privacy, privacy en nog eens privacy Tijd, tijd en nog eens tijd Communiceren, communiceren en nog eens communiceren

45 Samenvatting: mogelijkheden
Imago Extra medium, flexibele mogelijkheden, beter kunnen communiceren. Het is en, en en nog eens en! Vroeg tijdige klachten signalering Innovatie en cocreatie Aanhaken bij de doelgroep Mogelijkhedenwerving en selectie

46 Samenvatting: Voorwaarden
Doel, strategie en resultaat Organisatiestructuur en –cultuur Betrokkenheidmanagement Voor de langetermijn Wie of wat is het online gezicht van de organisatie? Richtlijnen en opleiding Verbinding is de sleutel

47 Jerry van Leeuwen jvanleeuwen@scanyours.com 06 14 66 51 12
Website:


Download ppt "De kansen én valkuilen van nieuwe media"

Verwante presentaties


Ads door Google