De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DE KANSEN ÉN VALKUILEN VAN NIEUWE MEDIA OVER HET GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA IN DE KINDEROPVANG.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DE KANSEN ÉN VALKUILEN VAN NIEUWE MEDIA OVER HET GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA IN DE KINDEROPVANG."— Transcript van de presentatie:

1 DE KANSEN ÉN VALKUILEN VAN NIEUWE MEDIA OVER HET GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA IN DE KINDEROPVANG

2

3 WAAR GAAN WE HET OVER HEBBEN  Social Media, een introductie  Social Media, een onderzoek  Social Media en Ludens  Discussie  Afsluiting

4 EEN INTRODUCTIE IN SOCIAL MEDIA

5 Social Media is het houden van online conversaties… …het is een dialoog in plaats van een monoloog!

6 WHY IS IT RELEVANT? Maar waarom is… …relevant?

7 …90% van alle internetgebruikers aanbeveling van bekenden meer vertrouwt…...en slechts 41% de reclame naast de zoekresultaten vertrouwt Omdat…

8 Bijna 7 miljoen actieve gebruikers in Nederland en dit aantal groeit elke dag… …75% van de gebruikers is tussen de 18 en 44 jaar oud.

9 51% van de actieve Twittergebruikers volgt bedrijven, merken, en producten via socialenetwerken. 42% leert over nieuwe producten en diensten 41% levert commentaar en meningen over producten en diensten

10 …Nederland is verantwoordelijk voor maar liefst vijf procent van alle verstuurde tweets… …Nederlandse jongeren lopen binnen de EU voorop als het gaat om het gebruik van sociale netwerken…

11 Internetgebruikers kijken meer dan 2 miljard video’s op YouTube…per dag Elke minuut word ter 48 uur aan video geupload op YouTube (waarvan 2 uur via mobiel) 70% van het verkeer naar YouTube komt van buiten de VS

12 DE GROEICIJFERS IN NEDERLAND

13 Er komt een nieuwe generatie aan… … de digitale Y-generatie (digital natives)

14 De reputatie van organisaties wordt op dit moment besproken… …online

15 BELANGRIJKE BASIS PRINCIPES  Wees uniek met je content, aanbod, en interactie  Zorg dat je open, eerlijk en authentiek bent  Onderscheid je van anderen in je omgeving  Vraag je doelgroep, fans en volgers wat ze verwachten  Probeer niet te controleren, maar nodig uit…  Ben je product of merk! Definieer jezelf.  Zorg dat je sociaal bent! Het draait niet alleen om sales.

16 “Successful companies in social media act more like party planners, aggregators, and content providers than traditional advertisers.” -Eric Qualman (Socialnomics) “It's about conversations, and the best communicators start as the best listeners.” -Brian Solis (Social Media Manifesto)

17 SOCIAL MEDIA BEINVLOEDT…  Loyaliteit  Vertrouwen  Passie  Interactie  Bekendheid  Reputatie  Conversie  Bezoekers  Bereik  Sales  PR aandacht  Marketing budget

18 ONDERZOEK NAAR HET GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA

19

20

21

22

23

24 TIJDSBESTEDING  Er wordt gemiddeld 3,6 uur per week aan social media activiteiten besteed.  Dit is gemiddeld 20-25% van de totale tijd op het internet.

25 KUNT U AANGEVEN WAT DE BELANGRIJKSTE REDENEN ZIJN OM SOCIAL MEDIA TE GEBRUIKEN?  Bestaande contacten onderhouden  Op de hoogte blijven  Professioneel netwerk bijhouden  Delen van foto’s en video’s  Berichten versturen  Discussie en opinie volgen  Nieuwe vrienden zoeken  Bedrijven of merken volgen

26

27

28

29 SOCIAL MEDIA EN LUDENS: AAN DE SLAG

30 HOE HET VOLGENS ONS NIET MOET

31

32 EERSTE STAPPEN  Onderzoek van SocialMedia gebruik bij de doelgroep  Brainstorm over doelstelling  Privacy staat voorop  Klein beginnen en ervaring opdoen, de organisatie is onbekend met Social Media  Bieden van algemeen nieuws en informatie.  Ook op locatieniveau

33 UITVOERING  Opstarten van Facebook- en Twitterkanaal  Design van logo en achtergrond  Instructies over gebruik (praktisch)  Opstarten vanLocatiefacebook

34 UITVOERING: FACEBOOK

35 UITVOERING: TWITTER

36 PROBLEMEN  Tijd vinden binnen huidige werkzaamheden  Onderdeel uitmaken van het proces  De veranderingen binnen de organisatie  Kennis van de medewerkers  Het overtuigen van medewerkers  De eindverantwoordelijkheid bleef in het midden.

37 TOEKOMST  Locatie facebook oprichten  Interne structuur uitwerken,SocialMedia onderdeel van functies maken  De diversiteit van berichten vergroten om interactie te stimuleren  Social Media binnen het communicatie- en marketingproces brengen  Praktische kennis over de kanalen vergroten  Beheertools introduceren  Dienstverlening viaSocialMedia uitbreiden:  Beschikbaarheid via Facebook  Ouders een platform geven om vragen te stellen  Locatie facebook promoten als kanaal om elkaar te vinden als ouder

38 DISCUSSIE

39 DISCUSSIE: STELLING 1 Social Media brengt de privacy van klanten in gevaar!

40 DISCUSSIE: STELLING 2 Een duidelijke doelstelling voor het gebruik van Social Media ontbreekt!

41 DISCUSSIE: STELLING 3 De baten wegen niet op tegen de lasten!

42 DISCUSSIE: STELLING 4 SocialMedia is niet geschikt voor de kinderopvang!

43 SAMENVATTING

44 SAMENVATTING: OVERWEGINGEN  Is Social Media een hype?  Privacy, privacy en nog eens privacy  Tijd, tijd en nog eens tijd  Communiceren, communiceren en nog eens communiceren

45 SAMENVATTING: MOGELIJKHEDEN  Imago  Extra medium, flexibele mogelijkheden, beter kunnen communiceren. Het is en, en en nog eens en!  Vroeg tijdige klachten signalering  Innovatie en cocreatie  Aanhaken bij de doelgroep  Mogelijkhedenwerving en selectie

46 SAMENVATTING: VOORWAARDEN  Doel, strategie en resultaat  Organisatiestructuur en –cultuur  Betrokkenheidmanagement  Voor de langetermijn  Wie of wat is het online gezicht van de organisatie?  Richtlijnen en opleiding  Verbinding is de sleutel

47 JERRY VAN LEEUWEN     Website:


Download ppt "DE KANSEN ÉN VALKUILEN VAN NIEUWE MEDIA OVER HET GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA IN DE KINDEROPVANG."

Verwante presentaties


Ads door Google