De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy

Verwante presentaties


Presentatie over: "Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy"— Transcript van de presentatie:

1 Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy

2 Even voorstellen: •Zelfstandig Consultant •Centraal Directeur stichting Consent •Directeur Basisschool La Res

3 Materiaal en verwijzingen Verwijzingen •Film Vis : Fish Culture (trailer) •Sociocratie: komen tot besluitvorming Boeken •M. van Eck: Internal branding in de praktijk •S.C. Lundin: Vis Energie, Passie en Plezier •M.Goldsmith: Tot hier en nu verder! •W. de Liefde: van dialoog tot besluit

4 Commitment vergroten door communicatie 1.Cultuurverandering: PR en marketing Internal Branding 2.Persoonlijk commitment medewerkers vergroten: Plezier, Passie en Energie Feed forward 3.Besluitvorming: Sociocratie

5 Cultuurverandering binnen een organisatie: twee perspectieven •PR en Marketing Het wegzetten van je merk in de hoop meer klanten aan je te binden. Het is het icoon dat emotionele betekenis geeft aan je diensten en producten. Marketing is de kunst van het verleiden. •Internal Branding Het gebruiken van het merk als kompas om de interne organisatie te sturen op het vervullen van de belofte die aan klanten wordt gedaan. Medewerkers gaan het merk omarmen en toepassen in hun werk. Merkbeleving wordt bepaald door het gedrag van de medewerkers.

6 Internal Branding Top down of bottum-up? Voor het slagen van Internal branding is intern draagvlak erg belangrijk. Belangrijkste interne stakeholder is de directie. Die zal vanaf de start leiding moeten geven aan de interne merkoperatie.

7 Internal Branding in fasen Merk als kompas 1.Verklaren van het merk Merk is bekend 2.Laden in gedrag Merk heeft betekenis 3.Beleven in de praktijk Merk wordt geleefd 4.Verankeren in de organisatie Merk zit in het systeem

8 Internal Branding: lef en ambitie

9 Internal Branding: op zoek naar het unieke van de organisatie •Stoppen met de beste te willen zijn •Wees authentiek •Wees onderscheidend •Sluit aan op de behoefte van de potentiele klant •Succesvolle merken doen een sterk appel op zowel de ratio als de emotie •En….walk your talk!

10 Persoonlijk commitment: vergroten van de motivatie Fishmarket place in Seatlle

11 Keuze? Interactie Je kunt altijd kiezen hoe je je werk doet, ook al heb je geen keus in het werk zelf. Je kunt zelf kiezen met welke houding je naar je werk komt.

12 Hoe? •Je houding kiezen- spreek vanuit jezelf, zoek een boodschap, bied motivatie en houd vol. •Spelen- kijk naar je werk met afstand. •Maak ze blij- voor ons innemen, geen afstand te scheppen met respect, richt de aandacht op de klant. •Erbij zijn- wees gericht op de klant,ze dagdromen niet, bellen niet.

13 Persoonlijk commitment medewerkers vergroten •Waar staan we en waar willen we naar toe? •Benoem minimaal 2 misgedragingen voor jezelf/de ander om “the gap”op te vullen.

14 Commitment verbeteren door verbeteren besluitvorming •Sociocratie •Besluitenmap.

15 Zelfsturing? Hoe gaat het op jullie werk, hoe komen jullie tot besluiten?

16 Sociocratie 1.Consentbeginsel 2.Kring 3.Dubbele koppeling 4.Sociocratische verkiezingen

17 Opbouw 1.Openingsronde: • Verwachtingen 2.Huishoudelijk deel(organisatorisch): • Mededelingen • Rondvraag 3. Inhoudelijk deel(beleidsbepalend): • (beeldvorming/meningsvorming/ besluitvorming) 4.Slotronde • Evaluatie

18 Procedure •Beeldvorming •Meningsvorming •Besluitvorming •Geen consent?


Download ppt "Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy"

Verwante presentaties


Ads door Google