De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Identiteitsverankering

Verwante presentaties


Presentatie over: "Identiteitsverankering"— Transcript van de presentatie:

1 Identiteitsverankering
‘Ik wil mijn gehele organisatie inrichten en aansturen op basis van haar identiteit.´ ´Ik wil ook bijhouden in hoeverre we daarin slagen’ Dia’s lopen vanzelf. Na elke dia klikken voor de volgende Laat betekenis leven

2 Een mooi moment… Jullie identiteit is helder, jullie merkbelofte gekozen De eerste fase van identiteitsmarketing is voltooid.

3 Nu willen jullie verder, het Vliegwiel van Identiteit® in beweging zetten

4 Imago en identiteit worden één
Zodat uiteindelijk iedereen binnen de organisatie denkt en handelt vanuit jullie identiteit en bijdraagt aan jullie merkbelofte Imago en identiteit worden één

5 Om dit te bereiken willen jullie sturen op identiteit
en bijhouden hoever jullie zijn met het waarmaken van jullie merkbelofte Maar dat gaat zomaar niet

6 Om te kunnen sturen op identiteit
moeten jullie eerst met elkaar duidelijk hebben gemaakt hoe jullie invulling gaan geven aan jullie identiteit in jullie dagelijkse werk

7 Pas dan kunnen jullie in kaart brengen
in hoeverre jullie erin slagen om jullie beoogde betekenis uit te stralen en waar te maken

8 Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?
Hoe krijgen jullie iedereen mee? De uitdaging is dus deze: Alle mensen binnen jullie organisatie dienen de brug te slaan tussen hun dagelijkse werk en de (nieuwe) organisatie-identiteit

9 Realiseer je wat je van elkaar vraagt
Begin bij het begin Realiseer je wat je van elkaar vraagt Werk bestaat altijd uit 3 onderdelen

10 Gedrag Alles wat je doet tijdens je werk
Houding Hoe je in je werk staat, met welke mentaliteit je jouw werk doet Processen Hoe je werk georganiseerd is, de randvoorwaarden om je werk te kunnen doen

11 Voor het werk dat je dagelijks doet
geldt in het algemeen het volgende: Je werk zelf is bekend Je kent gedrag, houding en processen die bij je werk horen Je weet precies waarom je je werk doet Je weet precies hoe je je werk moet doen Je weet precies wat je moet doen in je werk

12 Je werkprestaties zijn bekend
Voor het werk dat je dagelijks doet geldt in het algemeen het volgende: Je werkprestaties zijn bekend Je weet hoe goed je bent in je werk omdat je hierop (formeel) beoordeeld wordt

13 Je bent voor je werk opgeleid
Voor het werk dat je dagelijks doet geldt in het algemeen het volgende: Je identificeert je sterk met je werk Je voelt je verbonden met (de inhoud van) je werk Het maakt onderdeel uit van wie je bent Je bent voor je werk opgeleid Je hebt er voor geleerd of geoefend

14 Hoe anders is dit voor de (nieuwe) identiteit en merkbelofte van jouw organisatie
Hier geldt eerder het tegenovergestelde

15 De identiteit is nieuw en nog onbekend
Voor identiteit geldt: De identiteit is nieuw en nog onbekend Je kent gedrag, houding en processen die bij jullie identiteit horen (nog) niet Er zijn nog volop vragen over het waarom, hoe, en wat van jullie identiteit

16 Voor identiteit geldt: Je merkprestaties zijn onbekend
Je weet niet hoe goed of slecht je bent in het waarmaken van jullie identiteit en merkbelofte Je wordt hierop ook (nog) niet beoordeeld

17 Voor identiteit geldt:
Je identificeert je nog niet sterk met jullie identiteit Je bent nog aan het ontdekken wat de identiteit voor jou persoonlijk betekent

18 Voor identiteit geldt: Je bent niet opgeleid voor jullie identiteit
Je hebt er niet voor geleerd of geoefend Je werk doe je, jullie identiteit doe je erbij Dit geldt zeker in het begin

19 Werk Werk Bijbehorend gedrag, houding en processen zijn bekend
Waarom hoe en wat zijn voor iedereen kraakhelder Mensen willen graag goed zijn in hun werk Je weet hoe goed of slecht je presteert in je werk Prestaties worden bijgehouden en (formeel) beoordeeld Je bent er voor opgeleid Werk zit in het hart Mensen identificeren zich sterk met hun werk Het maakt onderdeel uit van wie ze zelf zijn

20 Identiteit Identiteit
Bijbehorend gedrag, houding en processen zijn (nog) niet bekend Waarom hoe en wat zijn nog niet voor iedereen helder Mensen willen graag goed zijn in hun werk Je weet (nog) niet hoe goed of slecht je presteert op jullie merk Prestaties worden niet bijgehouden noch (formeel) beoordeeld Je bent er niet voor opgeleid Werk doe je, identiteit doe je erbij Hoewel identiteit in het hart zit hebben mensen tijd nodig om zich te identificeren met (de identiteit van) hun organisatie Deze maakt (nog) geen onderdeel uit van wie ze zelf zijn Identiteit

21 Werk Identiteit Wat je te doen staat
Verbinding tussen werk en organisatie-identiteit tot stand brengen door: Identiteit voeden Bewustwording creëren dat deze twee zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn Bijhouden prestaties vanzelfsprekend maken Identiteitswaardig gedrag, houding en processen concreet invullen Al doende dingen zichtbaar en bespreekbaar maken en successen vieren Sleutel tot succes: klein houden

22 Als jullie slagen, is dit jullie beloning
Jullie met zijn allen maximaal betekenisvol in de top van de piramide

23 En ook: medewerkers met een missie
Zij vinden persoonlijke vervulling in hun werk door bij te dragen aan jullie merkbelofte

24 Gert Disberg Paul Mersmann Kaj Morel
Laat betekenis leven


Download ppt "Identiteitsverankering"

Verwante presentaties


Ads door Google