De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een kei van een medewerker 22 januari 2008. Even voorstellen…

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een kei van een medewerker 22 januari 2008. Even voorstellen…"— Transcript van de presentatie:

1 Een kei van een medewerker 22 januari 2008

2

3 Even voorstellen…

4 Organisatie Boerhave Training & Advies FocusGrote bedrijven met > 250 mdws SamenstellingDirecteur, Projectleider, Secretariaat, Trainers, Coaches BeroepHet creëren van vaardigheden die direct toepasbaar zijn op de werkplek. PassieVerandering van gedrag. Ontwikkeling bij mensen MottoCreëren van vaardigheden. Veranderen van binnenuit.

5 Organisatie Intenza FocusZakelijke en financiële dienstverlening in Nederland SamenstellingConsultants/directie coaches (5), trainers/coaches/assesoren (30), presentatoren (3) BeroepAmbities realiseren met de focus op gedrag Impact vergroten van performance van mensen PassieGedrag van mensen (én leiders) Organisaties in beweging krijgen (focus op doen, inspireren op toepassen, passie, resultaat) MottoGedrag is dé succesfactor Van communiceren naar inspireren Boek geschrevenGedrag als succesfactor Naam Marjo van Weeren Leeftijd54 PrivéGetrouwd, 2 dochters BeroepTrainer en coach PassiesDe mens en zijn gedrag; helpen veranderen; zien veranderen. wandelen; sporten; natuur; kortom: Leven Levensmotto Zakelijk motto Gedachten beïnvloeden je gedrag; beïnvloed jezelf. Als jij verandert, verandert de ander mee

6 Boerhave referenties:

7

8 Kunnen

9 Keien van medewerkers een ‘kei’ van een teamleider Kunnen Gedrag = Doen en blijkt uit het Kunnen

10 Wat is een kei van een medewerker?  Kwaliteit leveren, een topper zijn  Enthousiast en geloof in en over ‘zijn’ organisatie met zijn producten/diensten  Initiatief en proactief

11 Input  Gebeurtenissen  Gedachte, zelfbeeld en onbewuste overtuigingen/verwachtingen  Gevoel Output  Gedrag  Gevolgen Hoe ontstaat gedrag? De 5 G’s

12 Om vooruit te komen, moet je vooruit zien!

13  Geen waardering geven  Aan zijn lot overlaten  Moeten i.p.v. willen en kunnen  Afstraffen  Belemmerende overtuigingen  Geen voorbeeld geven  Reactieve houding en gedrag  Eerst zien en dan geloven  Gefocust op fouten  Elkaar niet aanspreken  Gericht op ‘ik’ i.p.v. op samen Valkuilen

14 10 Succesfactoren  Selectiecriteria  Waardering  Opbouwende en concrete feedback  Gewenst gedrag concreet communiceren  Positieve houding aannemen  Overtuigingen en self-fulfilling prophecy  Normen en waarden beïnvloeden  Competenties aanleren, training  Context  Voorbeeldgedrag

15 Een veranderd, succesvol team Als je doet wat je altijd doet, krijg je wat je altijd krijgt! De kracht van zelfvertrouwen, beïnvloed jezelf!

16 Veel succes met het ontwikkelen van keien van medewerkers en teamleiders !


Download ppt "Een kei van een medewerker 22 januari 2008. Even voorstellen…"

Verwante presentaties


Ads door Google