De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SOCIAL MEDIA MARKETING Marketingcommunicatie Sven ten Hove, Ruben Horbach, Leonie Jonk, Omar Sheshtawy & Bas Dobbelaer.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SOCIAL MEDIA MARKETING Marketingcommunicatie Sven ten Hove, Ruben Horbach, Leonie Jonk, Omar Sheshtawy & Bas Dobbelaer."— Transcript van de presentatie:

1 SOCIAL MEDIA MARKETING Marketingcommunicatie Sven ten Hove, Ruben Horbach, Leonie Jonk, Omar Sheshtawy & Bas Dobbelaer

2 ONDERWERPEN  Definitie van social media  Sterke punten van social media marketing  Zwakke punten van social media marketing  Hoe kan je zwakke punten vermijden?  Laatste ontwikkelingen in social media  Voorbeelden

3 DEFINITIE VAN SOCIAL MEDIA  "Een groep internetapplicaties die gebruikmaken van de ideologie en de technologie van Web 2.0 en de creatieve uit wisseling van User Generated Content.”  Voorbeelden hiervan zijn  Weblogs  Fora  Hyves  Facebook  Youtube  Twitter

4 STERKE PUNTEN SOCIAL MEDIA  Enorm bereik  Een miljoenenpubliek  Relatief goedkoop  Goedkoper dan tv campagne / website - meestal wel aan elkaar gekoppeld (onderdeel van)  Persoonlijk contact  Onderling verder verspreiding

5 ZWAKKE PUNTEN SOCIAL MEDIA  Weinig controle  Over het bericht dat je de wereld in stuurt  Doelgroep  Het gemak  Lastig om de impact te meten van de campagne

6 ZWAKKE PUNTEN VERMIJDEN  Controle / gemak:  Een beleid opstellen, zorgvuldig omgaan met het verspreiden  Doelgroep:  Mensen gaan selecteren op interesses en leeftijd  Impact meten:  Kijken hoeveel mensen jouw bericht aan klikt of meteen weg klikt  Kijken naar de winst, of deze gegroeid zijn na de campagne

7 LAATSTE ONTWIKKELINGEN  Alles gaat kleinschaliger  Path is een voorbeeld van een nieuwe social media wat kleinschalig is.  Path werkt alleen met foto’s en je kan maximaal 50 vrienden hebben.  Ook neemt de advertising in social media toe, bij twitter zie je al dat er promoted tweets komen. Deze tweets zijn het advertising platform van twitter zelf.  Bekende mensen op twitter (artiesten e.d.) met veel volgers, gaan steeds meer producten promoten. 50 cent zorgde met een aantal tweets over een koptelefoon er voor dat de waarde van het bedrijf met 10 miljoen steeg

8 VB 1/5 ARTSEN ZONDER GRENSEN

9 VB 2/5 KWF FIGHT CANCER

10 VB 3/5 KLM  Social media campagne van KLM  KLM suprise team.  Persoonlijk, klein schalige campaigne

11 VB 4/5 DONALD DUCK OP TWITTER  Avonturen van Donald Duck, Dagobert en de drie neefjes kan worden beleeft via Twitter  Doelgroep  10 dagen, 110 tweets gepost, 363 followers  Op dit moment followers

12 VB 5/5 OLD SPICE  Old Spice is special voor mannen een verzorgingsproduct  Random filmpjes werden er gemaakt  Via de social media campagne kon je online voorstellen geven, waardoor er interactie ontstond tussen de makers en de consumenten  In 24 uur waren er 180 nieuwe filmpjes op Youtube gezet  Deze viral zorgde voor 107% meer verkoop

13 EINDE. Vragen?


Download ppt "SOCIAL MEDIA MARKETING Marketingcommunicatie Sven ten Hove, Ruben Horbach, Leonie Jonk, Omar Sheshtawy & Bas Dobbelaer."

Verwante presentaties


Ads door Google