De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media."— Transcript van de presentatie:

1 Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media

2 Wat is Natuurmonumenten? •Natuurmonumenten is een vereniging die zorgt voor de natuur in Nederland. Dat doen we door natuurgebieden aan te kopen, duurzaam te beheren en door op te komen voor de belangen van de natuur. •Opgericht in 1905 • leden, vrijwilligers en 700 medewerkers •Vorig jaar beheerden we ruim hectare natuur in 355 natuurgebieden met 470 rijksmonumenten

3 Wat doe ik bij Natuurmonumenten? •Train, coach en adviseer bij het gebruik van online media. •Sinds 2011 vader van de Natuurmonumenten Facebook pagina  (en Twitter, LinkedIn, LinkedIn, YouTube, Google+, Pinterest, Instagram,...) •Begeleiden van het Webcare team /JeffreyvanHeck

4 Inhoud •Waarom Twitter? •De Twitterende boswachter •Managen van 45 Facebook pagina’s •Webcare •Eventuele bonus...

5 3,3 miljoen Nederlandse Twitter accounts waarvan 1,6 miljoen dagelijks gebruikt. Februari 2013

6 Waarom Twitteren boswachters? •Bereik •Contact met omwonende / pers / politiek •Laten zien wat het werk inhoudt (van Natuurmonumenten en de boswachter) •Menselijke / emotionele kant van de organisatie laten zien •‘Communicatie vrijheid’ •Kennisdeling en (intern) netwerken

7 Twitter landelijk

8

9 De Twitterende boswachters •Inmiddels 69 Twitterende boswachter met samen > volgers •De meeste boswachters hebben zo’n 750 volgers

10 Belangrijke succesfactor: Emotie!

11

12 Belangrijke succesfactor: Contact

13 Twitter vanuit Public Affairs

14 Crowdfunding vanuit Twitter •Veel dode dassen in verkeer •Boswachter Andre start Project #Dassentunnel •Volgende dag pagina op website met donatieknop (+onzichtbare projectcode) •In een paar weken €65.000,- opgehaald (Inmiddels 6 tunnels onder deze weg!)

15 Webcare bij Natuurmonumenten

16 Social Media monitoring - Coosto

17 En dan... Crisis!

18 In 1 week tijd meer dan aan/over Natuurmonumenten gerichte berichten op Social Media (normaal zo’n 1.000)

19

20 Social Media kanalen

21 Onze focus op Facebook •Ledenbinding & betrokkenheid •Merkassociatie  mooie natuur = Natuurmonumenten •Expertise tonen •Verwondering over Nederlandse natuur •Het jonge / frisse gezicht van Natuurmonumenten tonen :-) •Bereik / Zichtbaarheid 9 miljoen Nederlanders maken gebruik van Facebook, waarvan >6 miljoen dagelijks. Maart 2014

22 Facebook Regionaal •45 Regionale pagina’s –Gebied •Nieuwkoopse Plassen •De Wieden –Streek •Twente •Veluwe –Campagne •Tegen Blankenburgtunnel

23

24

25

26 Contact met fans van een gebied

27 Hebben we nog tijd? Bonus presentatie  Facebook Natuurmonumenten

28 Facebook bij Natuurmonumenten

29 Onze focus op Facebook

30 En blijkbaar doen we iets goed...

31 1. Actualiteit

32

33

34 2. Fans betrekken

35

36

37 3. ‘Wedstrijdjes’

38

39

40

41

42 5. Binding – Zichtbaar maken je doet

43

44

45 Wat werkt niet?

46

47 •Video’s

48 Tips & Tricks •Consequent content plaatsen die interactie uitlokt •Bewaak je pagina van ‘zenden’ •Betrek je fans bij je pagina en je organisatie •Durf te vragen om interactie •Speel in op actualiteit •Positieve berichten (schrijf negatief nieuws om naar iets likeables) •Smilies / Emoticons = meer interactie (+52%) •Deel succesvolle posts ook intern

49 Interactie met je fans!

50 Facebook bereik

51 Wie zijn onze fans op Facebook?

52 Vragen? Presentatie IC Parade Datum:


Download ppt "Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media."

Verwante presentaties


Ads door Google