De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon."— Transcript van de presentatie:

1 Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon Eelderink Welkom bij de etalagebijeenkomst

2 Wat gaan we doen?  Minor oude stijl  Ontwikkeling minor blended learning  Uitvoering  Evaluatie  Successen en leerpunten

3 Minor oude stijl  Structuur: 6 weken NL – 9 weken buitenland – 2 weken in NL  Struikelblok: te korte stage in buitenland  Voordeel: goede voorbereiding, studenten ‘hoefden’ niet zo lang van huis

4 Ontwikkeling minor nieuwe stijl  Nieuwe leeromgeving (VLC)  Training docenten, vergaderingen  Videolectures  Curriculum aanpassen (trainingsgericht)  Opdrachten aangepast  Werken met peer- feedback, meer focus op groepsbinding

5 VB NL Week 1Week 20 Stage in ontwikkelingsland EV NL 2 wk 14 wk Introductiekamp Bijeenkomsten Online leren (training) Online leren: VLC Begeleiding: Skype/telefoon (inhoud, uitvoering, peer feedback) Bijeenkomsten Online leren (training en reflectie) Minor nieuwe stijl

6 Uitvoering  Online leren  VLC training, ‘War room’  Groepsbinding maken  Code of conduct  Modereren  Valideren van peer feedback  Skype bijeenkomsten (individueel en consultation)  Tussentijds bijstellen op basis van feedback studenten “You gave a clear introduction and explanation about the models. The models are very extensive, good job! I think you write everything very clear. Sometimes I miss the source references in the assignments and the lists of resources. Maybe you could have a look at the HAN site about the norms:

7 Self study (articles, video lectures, interaction on VLC) Creating a product and posting it on VLC Online peer feedback & other interactions on VLC Improving your productAssignments Composing final (end) products Assessment of products Organisatie van online leren Guidance meetings (via Skype) Introduction camp & 1st week in school

8

9 Evaluatie  Survey Monkey  HAN HBO Spiegel  Focus groep Niels Maes

10 Succesfactoren  Motivatie docenten en studenten  Kunnen lezen van elkaars opdrachten verrijkend  Goede samenwerking en samenstelling docententeam  Aangepast aan de doelgroep (VLC)  Transparant naar studenten + durven bijstellen  Alert en accuraat zijn  Structurering van de informatie

11 Leerpunten  Internet  Opdrachten op tijd op VLC (of USB)  Meer video lectures  Toetsing bij video lecture  Bijstellen van opdrachten  Peer feedback als teveel werk ervaren, maar…

12 Conclusie: waarom werkt blended voor deze minor?  Verschillende landen, unieke onderzoeken  Leren in eigen tempo en leerstijl  Leren wat je interessant vindt  Leren over wat je nu ervaart (+ reflectie)  Intensieve leerervaring, persoonlijke groei, professionele ontwikkeling

13 Vragen?

14


Download ppt "Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon."

Verwante presentaties


Ads door Google